Не небом єдиним. Чому в Україні потрібно стимулювати наземний транспорт

278727225

За останні сім місяців ринок авіаперевезень показав непогані результати.  Наші аеропорти мають 15% приросту, а вітчизняні авіакомпанії майже 23%.

Факторів росту два це розвиток міжнародних трансферних перевезень авіакомпанією МАУ через аеропорт “Бориспіль” і збільшення чартерних програм, переважно до Туреччини.

Проте, ця позитивна тенденція має потенційні ризики. Близько 70% всіх перевезень українськими авіакомпаніями припадає на одного перевізника МАУ. У такій ситуації страждає як конкуренція, так і стійкість роботи самих аеропортів, які по суті зав’язані на одному перевізнику. Ця проблематика періодично обговорюється, але єдиного стратегічного бачення у регулятора поки немає.

Однак варто зауважити, що загалом для стимулювання українського авіаринку зроблено вже досить багато. Зокрема, наявна інфраструктура аеропортів дозволяє обслуговувати набагато більшу кількість рейсів, ніж є зараз. Також почала діяти прийнята урядом програма мотивації авіакомпаній для відкриття нових рейсів.

Водночас потрібно пам’ятати, що будь-які заходи додаткового стимулювання це витрати з державного бюджету, можливості якого дуже і дуже обмежені. І тут важливо правильно розставити пріоритети.

Потрібно усвідомити, що авіаперевезення в Україні це далеко не той сегмент, який потребує активного штучного стимулювання. Головний пріоритет зараз це міський громадський транспорт і приміські залізничні перевезення. Нам потрібно концентруватись на оновлені рухомого складу електропоїздів, ремонті станцій та платформ. Також оновлення та збільшення потребують парки міських автобусів, тролейбусів і трамваїв.

Бо все це є той масовий соціальний сегмент, який забезпечує мільярди поїздок українських громадян на рік. Навіть, якщо це переважно “на роботу з роботи”. У той час як авіатранспортом користується лише близько 2% населення.