BRDO School

Офіс ефективного регулювання запускає проект BRDO School. В рамках проекту всі бажаючі матимуть змогу на конкурсній основі потрапити на спеціалізовані навчальні курси з різних областей державного управління. Серед напрямів навчання: “Нормопроектування”, “Аналіз державної політики”, “Аналіз регуляторного впливу”.

Тренери – експерти Офісу та запрошені спеціалісти, не лише доступно та комплексно ознайомлять слухачів із теорією, а й поділяться усіма тонкощами справи та корисними лайфхаками. Навчання відбуватиметься з поєднанням вивчення теорії та розв’язання практичних кейсів. Всі учасники отримують сертифікати про проходження курсів.

Із запитаннями та за додатковою інформацією звертайтесь до координатора проекту – Христини Файчак: k.faichak@brdo.com.ua або за тел. +38 (093) 564 18 43

1. ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1 Навчання в BRDO School є спеціалізованим навчанням за напрямками: “Нормопроектування”, “Аналіз державної політики”, “Аналіз регуляторного впливу”.
1.2 Якщо Ви студент, чи вже успішно пройшли цей етап, наша школа – для Вас.
1.3 Якщо Ви маєте відношення до юриспруденції чи державної служби – це додатковий плюс для Вас та більше шансів пройти відбір.

2. ЗАПИС НА КУРСИ

2.1 Навчання відбуваються у групах відповідно до обраного Вами курсу.
2.2 Періоди запису на курси та розклад занять груп визначаються адміністрацією школи. Інформацію про них Ви завжди можете знайти на сайті Офісу ефективного регулювання.
2.3 Більше 25 учасників в групі не дозволять нам провести заняття ефективно, тому ця кількість учасників, як правило, буде максимальною.
2.4 Відбір учасників відбувається на конкурсній основі на підставі поданих заяв (анкет), тому заповнюйте всі поля і не забудьте вказати, чому саме Ви бажаєте потрапити у нашу школу.
2.5 Адміністрація школи залишає за собою право обмежити кількість учасників від однієї організації (установи) в одній групі відповідного курсу.
2.6 Якщо раптом Ви не пройшли конкурсного відбору, ми внесемо Вас до списку резерву та запросимо у випадку появи вакантного місця в групі, чи на наступний набір.

3. ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ

3.1 На заняттях будемо бачитись раз на два тижні, по 2-4 години. Впевнені, що лекції будуть цікавими та не дадуть Вам заснути, однак про всяк випадок про кава-брейки ми теж не забули (хто не п’є каву – буде чай).
3.2 Теорія + практика + Ваші запитання + наші відповіді = багаж знань і навичок. Не соромтеся ставити запитання – вони допоможуть Вам зрозуміти матеріал краще, а нам – поліпшити якість подання матеріалу.
3.3 На заняттях спілкуємось українською. 

4. ТЕСТУВАННЯ ТА ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ 

4.1 Щоб наші тренери змогли краще адаптуватися до Ваших потреб, ми можемо провести експрес – тестування (опитування) на першому занятті відповідного курсу.
4.2 Школа – не школа без домашніх завдань. Ми не є виключенням з цього правила.
4.3 Після закінчення курсу та в цілях самоконтролю Ви пройдете підсумкове тестування. Результати тестування будуть відомі адміністрації школи і нікому більше (якщо, звичайно, Ви самі не вирішите похвалитися своїми успіхами).
4.4 Ті, хто сумлінно працював на усіх заняттях, отримують сертифікат про проходження відповідного курсу.

Нормопроектувальна техніка не дається, тому що за освітою Ви гуманітарій? Чи просто Ви знаєте все, а хочете знати ще більше? 🙂 Для таких випадків експертами Офісу ефективного регулювання розроблено навчальний курс, прослухавши який Ви зможете якісно написати нормативно-правовий акт із закритими очима. Ну, чи надиктувати… В будь-якому разі, ми доведемо, що нормопроектування – це не лише важлива та відповідальна справа, а й неабияка майстерність, яку можна і треба осягнути. 

Курс складається із чотирьох занять по 4 академічні години кожне. Якщо бажаєте долучитись – слідкуйте за наборами, дивіться програму та реєструйтесь!

 ПРОГРАМА КУРСУ

День1

Стисло про систему законодавтсва

Вступ

Знайомство учасників

Мета та структура курсу

Очікувані результати

Структура законодавства

Ієрархія законодавства та рівень регуляторного втручання

Чи всі закони однакові?

Підзаконні нормативно-правові акти: системний хаос чи хаотична система?

Що? Де? Коли? Дія законодавства у часі, за колом осіб та за територією

Вимоги до проектів НПА

Урядовий законопроект

Депутатський законопроект

Проект постанови КМУ

Проект наказу ЦОВВ

Інші проекти НПА

Практичне завдання

День 2

Як якісно підготувати текст НПА

Кухня нормотворчого процесу

“Скільки юристів необхідно для закручування однієї лампочки?”: чи можна одному написати НПА ідеально

Юристи, неюристи і “юристи з народу”: якою має бути кількість кожного інгредієнту у гарній “страві”

Структура проекту НПА

«Як Ви яхту назвете, так вона і попливе»: даємо проекту правильну назву

Преамбула: естетика чи необхідність?

Дефініції та лезо Оккама

Коли розмір (і не тільки) має значення: ділимо текст на глави, розділи, статті та частини

Формулювання норми як кульмінація нормопроектування. Гіпотеза та диспозиція як наріжні камені правил

Оманлива скромність додатків до НПА

Останнє за місцем, але не за важливістю: перехідні та прикінцеві положення

Мова проекту

Написання літературного твору і нормативного акта: в чому відмінності?

Складність простоти формулювань

Однозначність висловлювань та розрахунок на буквальне тлумачення

Стале використання термінології

Правила повинні працювати

Ідентифікація виконавців та встановлення компетенцій

Недопустимість «речі у собі»: забезпечуємо взаємодію з чинним законодавством

Батіг та пряник: примус, відповідальність та стимули виконання правил

Nudges

Практичне завдання

День 3

Окремі особливості нормопроектування

Особливості виконання Угоди про асоціацію з ЄС

 

Елементи нормотворчої техніки

Переліки

Презумпції

Відсилання

Визначеність vs. дискреція

Горизонтальне законодавство для владної вертикалі

«Тварь ли я дрожащая, или право имею»: обмеження статті 19 Конституції України

Складність характеру: регулюємо ДДХ

Ідентифікуємо та регулюємо адміністративні послуги

Практичне завдання

День 4

Еволюція текстового Word-файлу до примірника «Голос України»: нормотворча процедура

Постанова КМУ

Запуск “бета-версії”: обираємо тестувальників та виявляємо “баги”

«Викликаю вогонь на себе»: громадське обговорення, узгодження із заінтересованими органами та правова експертиза

Розгляд урядовими комітетами

Розгляд КМУ

Набрання чинності

Особливості наказів ЦОВВ

«Місія нездійсненна» або реєстрація НПА Мін’юстом

Інші особливості

Проект закону

Особливості розгляду Урядом

Підготовка до першого читання

Підготовка до другого та третього читання

Підписання, публікація та набрання чинності

Підсумкове тестування

Вручення сертифікатів

Партнери