BRDO запускає перегляд регулювання забудови приаеродромної території

Близько 100 житлових будинків висотністю більше 16 поверхів, тобто понад 50 метрів, щорічно будується в Україні. 54% будинків 16 поверхів й вище споруджують в столиці. Щоб побудувати 16-поверховий будинок, замовник будівництва має отримати погодження у:

  • експлуатантів аеродромів (вертодромів);
  • провайдера аеронавігаційного обладнання (Украерорух);
  • Державіаслужби;
  • Міністерства оборони України.

Додатково, Украерорух може направити погодження на експертизу до профільного проектного інституту (Украеропроекту).

73 аероспоруди стоять на обліку Деравіаслужби: міжнародні аеропорти, аеропорти та аеродроми цивільної авіації, вертодроми та злітно-посадкові майданчики.

В столичному регіоні розташовані 5 аеродромів (ДП “Бориспіль”, КП “Жуляни”, Антонов-1, Антонов-2, “Київ (Бузова)”), гелікоптерний майданчик “Дніпро-1” та низка злітно-посадкових майданчиків (“Чайка”, “Київ-Челендж”, “Київ-Яхтклуб” тощо). Державіаслужба вимагає обов’язкового погодження будівництва в Києві з 4-ма експлуатантами аеродромів та гелікоптерного майданчика. Отже для будівництва такого будинку у Києві забудовник змушений втрачати час та кошти на самостійне тривале отримання 7 окремих погоджень з одного й того самого питання – забезпечення безпеки авіації. За прострочення строку надання погодження немає жодної відповідальності, отримання пакету погоджень може тривати до 18 місяців.

Підзаконні нормативно-правові акти не узгоджені з положеннями Повітряного кодексу і Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, і створюють надмірні та необґрунтовані ускладнення для бізнесу. Підзаконними актами нівельовані повноваження місцевих органів влади в частині визначення умов забудови територій та формування містобудівних умов та обмежень.

І найголовніше: складна затягнута процедура не має нічого спільного з дотриманням вимог з безпеки авіації. Повітряний кодекс України не передбачає санкцій щодо суб’єктів містобудування за порушення порядку здійснення будівництва на приаеродромних територіях. Наприклад, Житловий комплекс “Софія Клубний”, розташований в Софіївській Борщагівці за 3 км від Києва. При його проектуванні не було пройдено процедуру погодження з Державіаслужбою. 18 липня 2017 року Деравіаслужбою було винесено рішення про припинення будівництва ЖК на підставі порушення статті 69 Повітряного Кодексу. Проте на момент винесення припису 8 з 18 будинків об’єкту вже були збудовані та введені в експлуатацію.

BRDO розпочинає перегляд процедури, яка існує сьогодні. Наша мета – підвищити ефективність регулювання, забезпечити безпеку авіації, зменшити витрати часу та коштів українського бізнесу. Приєднуйтеся!