Новини
15.03.2019

Перепланування квартири потребує погодження з Державіаслужбою?

Живете біля аеропорту і вже сил нема терпіти шум літаків? Вирішили переплановувати квартиру під офіс?
Пригальмуйте, якщо ви у Бориспільському районі. Там правові норми трактують по-своєму. Зокрема, міська рада у разі перепланування квартири, вимагає погодження з Державіаслужбою. І це при тому, що такому погодженню підлягають лише певні об’єкти, які визначені відповідною постановою. І квартира у старій хрущівці точно до них не відноситься.
А все тому, що аеропорт Бориспіль власним листом розширив затверджений Кабміном перелік до всіх випадків будівництва в радіусі 50 кілометрів(!!!). А це, на хвилинку, весь Київ.
Думаєте анекдот? Ні, це конкретна ситуація. Скажемо більше, в Повітряному кодексі передбачено, що «Визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації».
Таким чином, міськради повинні погоджувати умови забудови приаеродромних територій при розробці містобудівної документації, а не кожен забудовник окремо.
Експерти BRDO проаналізували регуляторне поле цієї сфери. Так от, на нашу думку нормальний ланцюг закріплення авіаційних обмежень повинен бути таким – Державіаслужба передає схеми обмежень до органів місцевого самоврядування, які їх затверджують як складову містобудівної документації місцевого рівня. А забудовники отримують ці обмеження уже в складі містобудівних умов та обмежень, і не ходять за окремими погодженнями.