Рівень державного регулювання авіаційної галузі України відстає від провідних країн на десять років, вважає Сергій Хижняк, експерт напрямку “Транспорт” Офісу ефективного регулювання (BRDO). За його словами, необхідність реформування цього напряму назріла давно.
“Рівень державного регулювання авіаційної галузі України відстає від провідних країн на десять років, і це попри те, що ми маємо ефективний інструмент та механізм для системного оновлення законодавства у цій сфері – це парафований проект Угоди між Україною та ЄС про Спільний Авіаційний Простір”, – зауважив Сергій Хижняк.
Він наголосив, що гармонізація законодавства дозволить не тільки підтягнути українські стандарти до рівня країн ЄС, а й відкриє українським авіакомпаніям майже необмежений доступ до повітряного простору ЄС.
На думку експерта, сьогодні головне завдання в сфері авіації – без зволікань розпочати впровадження 100 основних регламентів ЄС, зазначених у додатку до проекту Угоди про Спільний Авіаційний Простір України та Євросоюзу. Наприклад, регламенту ЄС №1008/2008 щодо ліцензування авіакомпаній.
«Адаптація ліцензування авіаперевізників до європейських правил – це свого роду гарантія виконання зобов’язань авіакомпаній перед пасажирами. Вона дозволить уникнути ситуацій, подібних до банкрутства Аеросвіту”, коли пасажири та підрядники стали заручниками багатомільярдних боргів компанії», – пояснив Сергій Хижняк.
Загалом, експерт висловив сподівання, що новий Уряд та Верховна Рада матимуть політичну волю для вирішення цієї проблематики і питання впровадження європейських регламентів набудуть пріоритетності для Мінінфраструктури та Державіаслужби.
«Зазначені регламенти стосуються не тільки технічних стандартів, а й багатьох питань економічного регулювання. Тому їх впровадження сприятиме лібералізації авіаційного ринку», – резюмував Сергій Хижняк.
Фото: Dmitrij.shpilchevskij, CC-BY-SA 3.0