Новини
02.04.2024

ТОП-10 проблем українських абонентів: як їх вирішити?

Майже кожен українець є абонентом – споживачем послуг мобільного зв’язку. І кожен принаймні раз в житті стикався з такими проблемами, як неякісне надання послуг, спам, списання коштів за послуги, які не замовлялись тощо. Скарги абонентів майже не діють: НКЕК (державний регулятор) не захищає права анонімних абонентів, а їх – 86% від загальної кількості. Перевірки проводяться щодо 1% отриманих скарг, приписи та санкції застосовуються ще рідше. Як це виправити?

Офіс ефективного регулювання BRDO у новому дослідженні «Захист прав абонентів в Україні: ТОП-10 проблем» проаналізував десять ключових проблем абонентів в Україні та запропонував шляхи їх розвʼязання.

Електронні комунікації мають ключове значення у забезпеченні доступу до інформації, реалізації можливостей і прав громадян у різних сферах життя.  Кількість активних SIM-карт — понад 49 мільйонів. Тобто майже кожен українець є абонентом мобільного зв’язку.   

Захист прав абонентів відіграє важливу роль у цифровій економіці. Їх дотримання також необхідне, якщо Україна прагне інтегруватися в Єдиний цифровий ринок ЄС.  

BRDO з 2019 року активно працює над покращенням умов для захисту абонентів, але багато наших ініціатив все ще чекають на своє впровадження. Аналіз BRDO висвітлює основні проблеми, з якими стикаються абоненти:  

  1. Недоступність зв’язку (відсутність покриття);
  2. Неякісне надання послуг;
  3. Спам;
  4. Списання коштів за контент-послуги, які абонент не замовляв;
  5. Штучно завищені витрати;
  6. Обмежений вибір провайдерів у багатоквартирних будинках;
  7. Сім-свопінг («викрадення» шахраями абонентського номеру);
  8. Незахищеність анонімних абонентів мобільного зв’язку;
  9. Скарги абонентів майже не мають результату;
  10. Відсутні дієві інструменти захисту прав споживачів.

Керівник сектору ІТ та телеком BRDO Ігор Самоходський наголошує: «Захист абонентів має стати пріоритетом у практичній діяльності органів влади. Від цього залежить не лише благополуччя громадян, а й інтеграція України в цифрові ринки ЄС».

Автори дослідження: Надія Костриба, Дмитро Лебедєв, Ігор Самоходський, Гліб Щеголь.

Дослідження було проведене у межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю SMEPIS і не обовʼязково відображає думку Європейського Союзу.