Як зробити українські дороги предметом гордості, а не анекдотів, завдяки створенню Дорожнього фонду

pesok

Джерело: Дело.ua

Вперше в історії незалежної України “дорожні гроші” почнуть витрачати безпосередньо на дороги. Парламент проголосував у першому читанні за законопроект про внесення змін до Закону “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” щодо вдосконалення механізму фінансування дорожньої галузі. Простіше кажучи, ця законодавча ініціатива має на увазі створення спеціального Державного дорожнього фонду.

Про жалюгідний стан українських доріг у світі складають анекдоти (здебільшого, ми ж самі й створюємо, але тим не менше). Але факт залишається фактом: 97% наших доріг – з простроченими поточними і капітальними ремонтами. І без проблем можна їздити тільки по 3% доріг, а це всього близько 5000 з 170 000 кілометрів.

Попри це у нас в країні склалася згубна і неправильна тактика. З одного боку, держава стягує гроші з автомобілістів у вигляді того ж акцизу на паливо, автомобілі та комплектуючі, а з іншого – ці гроші не йдуть на дороги. Тільки 15-20% з них виділяли на фінансування доріг. Решта – в загальний дохід бюджету, і розподіляються Мінфіном на його розсуд. Ця ситуація дивна, несправедлива і образлива. Адже більшість автомобілістів впевнені, що заплатили державі на дороги, і чекають, що з цих грошей вони повинні ремонтуватися, як мінімум. Але справа в тому, що із загального бюджету гроші витрачаються на що завгодно, крім доріг. Хто і яким чином розподіляє ці гроші – питання інше.

Тому позитив номер один: коли буде створено спеціалізований Дорожній фонд, він буде вести облік і контроль існуючих статей доходу. І уряд не зможе в ручному режимі перенаправити гроші автомобілістів на інші цілі.

Позитив номер два: за попередніми підрахунками, створення Дорожнього фонду збільшить фінансування доріг України орієнтовно в 4 рази. Відповідно, темпи відновлення нашої дорожньої мережі істотно покращаться. І вже через 4-5 років можна буде реально говорити про те, що кожен громадянин України побачить дороги кращої якості.

Зараз ремонти проводяться, але вони епізодичні. Наприклад, від реконструкції дороги Київ – Полтава – Харків жителю Сумської або Чернівецької області ні холодно, ні жарко. А якщо цей фонд буде створений – кожен буде знати, що в його регіоні з’являться хороші дороги. Адже гроші з нього будуть розподілятися між дорогами державного і місцевого значення.

Позитив номер три: значна частина коштів фонду буде фінансувати безпеку на дорогах. А адже це не тільки якість покриття. Наша дорожня інфраструктура потребує масі об’єктів, про які зараз тільки мріє. Для прикладу, нам необхідно будувати безпечні пішохідні переходи. Бо існуючі дуже часто неправильно обладнані.

Окрема розмова – якість і розміщення дорожніх знаків. Водій, навіть не бажаючи порушувати правила дорожнього руху, може спровокувати ДТП. Адже знаки розташовуються некоректно, їх видно на невеликій відстані, вони “ховаються” в кущах і деревах, а іноді навіть суперечать один одному.

Таким чином, виходить дуже однобоке ставлення держави до водія – воно тільки вимагає від нього безпеки, нічого не гарантуючи натомість. Дорожній фонд цю ситуацію змінить.

Правда, такий потрібний і корисний законопроект прийнятий лише за основу. Парламентарії розглядатимуть його ще раз і виносити остаточне рішення. Офіс ефективного регулювання брав безпосередню участь в розробці документа, тому ми разом з усією автомобільно-пішохідної громадою “тримаємо кулаки”. Нехай дороги України стануть предметом гордості, а не анекдотів.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2016/11/dorozhnyy-fond.pdf”]