З 1 листопада 2025 року в Україні запрацює оновлений порядок оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.
Що змінюється?
- Відстрочки, підстави яких підтверджуються даними державних реєстрів або належать до категорій, що не змінюються з часом, продовжуються автоматично.
- Якщо тип відстрочки ще не цифровізований або людина не користується смартфоном або має лише паперові документи, заяву можна подати у будь-якому ЦНАПі. Адміністратор приймає та сканує документи й передає їх до ТЦК в електронній формі.
- Паперова довідка про відстрочку більше не потрібна. Підтвердженням є електронний військово-обліковий документ у Резерв+ або його друкована версія, яку можна отримати у застосунку, через портал «Дія», у ТЦК та СП (або ЦНАП, якщо йдеться саме про документ з відстрочкою).
Які типи відстрочок уже доступні у Резерв+?
Онлайн можна оформити вже 10 типів відстрочок для таких категорій:
- люди з інвалідністю;
- тимчасово непридатні до служби;
- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
- ті, хто мають дружину (чоловіка) з інвалідністю I чи II групи;
- жінки та чоловіки військових з дитиною;
- батьки трьох і більше дітей в одному шлюбі;
- батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років;
- студенти, аспіранти;
- працівники вищої та профосвіти.
Чому це важливо?
Новий порядок оформлення відстрочок робить процес прозорим і зрозумілим для громадян, мінімізує ризики зловживань, зменшує бюрократію та навантаження на ТЦК, а також скорочує час ухвалення рішень.
Зміни до постанови Кабінету Міністрів №560 підготовлені Міністерством оборони України спільно з командою BRDO.