Протягом минулого року BRDO спільно з ДРС та Мінекономрозвитку наполегливо працювали над тим, щоб до закінчення мораторію на перевірки бізнесу впровадити інноваційні рішення в систему державного нагляду (контролю). Згадаймо хоча б пілотний модуль ІАС, який є велетенським кроком від системи непередбачуваної, а тому корупційної, до прозорої і зрозумілої системи управління ризиками.
Тепер мораторій на перевірки продовжено до кінця 2018-ого, але цього року ми маємо особливий “розумний мораторій”. Чому? Є два основні моменти.
Перший – це важіль, який за належних умов дозволить розумно і послідовно виводити «в поля» ті інспекційні органи, які здатні бути партнерами, а не проблемою для бізнесу. Цим важелем є те, що перелік органів, на який не поширюється мораторій, визначається рішенням Кабінету Міністрів України, а не Верховною Радою. Рішення КМУ за замовчуванням є не тільки більш гнучким, але й краще поінформованим, адже більшість контролюючих органів координується відповідними міністерствами.
Другий – під час дії мораторію у 2018 році маємо важливі додаткові підстави для проведення позапланових перевірок. Зокрема, якщо треба проконтролювати чи підприємець усунув порушення, виявлені під час попередньої перевірки. І ще важливіше – у разі настання події, яка має значний негативний влив на права, інтереси, життя та здоров’я людей, екологію та безпеку держави. Ця нова підстава дозволить контролюючим органам ефективно реагувати на загрози для основних суспільних цінностей в реальному часі, а не лише розводити руками в очікуванні скарг чи рішення суду.
А тим часом ми, не покладаючи рук, продовжуємо працювати над національною системою управління ризиками.