Давайте вже після війни: стан енергетичної інфраструктури України та майбутнє галузі

Від початку російського вторгнення понад 4 тис. км газорозподільних мереж було зруйновано. Збитки операторів газорозподільних мереж ще наприкінці травня сягнули у 9,2 млрд грн.

Фахівці переконані, що не слід обмежуватися тільки відновленням зруйнованої інфраструктури до довоєнного рівня. Більшість аналітиків і чиновників пропонують вже зараз відбудовувати природні монополії з перспективою на майбутнє, тобто — модернізовувати їх.

Що варто знати про відновлення енергетичної інфраструктури України, розказав Антон Зоркін, керівник сектору “Енергетика”, для видання Delo.ua.


Головне для післявоєнної відбудови – залучення достатнього обсягу інвестицій для модернізації якомога більшої частини мереж

Про обрання вірного курсу щодо модернізації української інфраструктури відзначає також керівник сектору “Енергетика” Офісу ефективного регулювання Антон Зоркін. «При розбудові електричних та газових мереж ще до активної фази війни використовувались сучасні технології. Проблема лише в тому, що частка нових мереж в загальній їх кількості мізерна. Причина цього – недостатнє фінансування. Отже, головне для післявоєнної відбудови – залучення достатнього обсягу інвестицій для модернізації якомога більшої частини мереж. Адже в процесі відновлення пошкоджених в результаті війни об’єктів буде модернізовано порівняно незначна частка мереж, особливо поза межами районів бойових дій. Тому дуже важливим є залучити фінансування для тотальної модернізації мереж на всій території України. І крім модернізації безпосередньо мереж необхідно також запровадити фінансові стимули для операторів щодо подальших інвестицій у всебічний розвиток компаній», – каже Антон Зоркін.

Потребу у модернізації експерт аргументує, зокрема, недостатньою ефективністю наявних систем постачання та розподілу. Низька ефективність мереж означає високі втрати енергії в процесі розподілу, низьку якість постачання та високі експлуатаційні витрати. Тобто низька технічна ефективність призводить до низької фінансової ефективності і врешті – до здорожчання вартості послуг для кінцевих споживачів, пояснює представник BRDO.

Повну версію статті читайте за посиланням.