Законопроект Державної фіскальної служби України щодо регулювання виробництва та обігу спирту, алкоголю та тютюнових виробів запроваджує додаткове адміністративне та фінансове навантаження на бізнес. Таку думку озвучили експерти Офісу ефективного регулювання BRDO під час наради з представниками бізнесу і громадськості 16 лютого.
ДФС розробила проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та позиціонує його як такий, що має вдосконалити порядок ліцензування (запровадження електронного ліцензування) та спростити адміністрування процедур для бізнесу і влади, закласти підґрунтя для справедливої конкуренції між суб’єктами господарювання у цій сфері, адаптувати українське законодавство до норм ЄС, сприяти інвестиційній привабливості країни та підвищенню її позиції у рейтингу Світового банку.
Втім, як звернули увагу експерти BRDO, цей законопроект не вирішує у повній мірі згадані проблеми, і навіть запроваджує додаткове адміністративне та фінансове навантаження.
За словами Анни Палазової, експерта Офісу, це, зокрема, стосується пропонованих змін щодо річної плати за ліцензію на виробництво. Адже на сьогодні річна плата на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового для суб’єктів господарювання первинного виноробства становить 780 гривень.
Законопроектом пропонується, що річна плата за ліцензії на виробництво визначених категорій товарів становитиме – 780 гривень, а у разі здійснення оптової торгівлі цими товарами, експорту або імпорту продукції – 500 000 гривень.
«Таким чином, законопроектом пропонується суб’єктам малого і середнього бізнесу (наприклад, виробникам первинного виноробства, пива тощо) додатково сплачувати 500 000 грн у разі здійснення ними оптової торгівлі, експорту або імпорту. При цьому фінансово-економічне обґрунтування запровадження даної оплати відсутнє», – зазначила Анна Палазова.
Крім того, розробник законопроекту, за її словами, не врахував загальну позицію Уряду щодо скорочення дозвільних процедур у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Адже у Верховній Раді від 11.08.2015 вже зареєстрований урядовий законопроект №2498а «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення дозвільних процедур у сфері зовнішньоекономічної діяльності». У ньому пропонується скасувати ліцензування експорту, імпорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та фінансових санкцій за неподання суб’єктами звітів у цій сфері, як такі, що надміру обмежують торгівлю.