Комітет Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва під головуванням Віктора Галасюка підтримав законопроекти, що лібералізують правила взаємодії бізнесу і органів державного контролю (нагляду).
Запропоновані зміни, значна частина яких напрацьована Офісом ефективного регулювання BRDO, передбачають переорієнтацію державних контролюючих органів на попередження правопорушень, а не застосування покарань. Також прийняття цих законопроектів дозволить втричі зменшити витрати на взаємодію бізнесу з цими органами.
Законопроекти №2418а “Про внесення змін до ЗУ “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” щодо лібералізації системи державного нагляду” та №2531а “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)” рекомендовані профільним комітетом ВРУ до прийняття в другому читанні.
“Цивілізована норма переходу державних органів від функцій покарань до упередження правопорушень, відхід від тотального контролю до нагляду може стати реальним реформаторським здобутком української системи державного нагляду. А чіткі правила проведення перевірок допоможуть суб’єктам бізнесу вибудовувати свою діяльність при більш прогнозованому і зрозумілому регулюванні”, – прокоментував результати розгляду на комітеті керівник напряму “Контроль та нагляд” BRDO Володимир Головатенко.
Нагадаємо, законопроекти №2418а та №2531а значно лібералізують умови взаємодії бізнесу та контролюючих органів за рахунок:
- Скорочення кількості та тривалості перевірок.
- Уніфікації та своєчасного оприлюднення форми акту для перевірок.
- Обмеження плану проведення перевірок річним терміном.
- Обмеженням позапланових перевірок.
- Суттєвим зменшенням тривалості проведення перевірок.
Також, з метою збирання, накопичення та систематизації відомостей про перевірки, створюється Інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю). Це значно скоротить можливості маніпулювання результатами перевірок і допоможе знизити корупційні ризики.
Окремо варто зазначити нововведення, яким встановлюється адміністративна відповідальність посадових осіб колегіальних органів за порушення порядку контролю, та розширення меж дії Закону України “Про державні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” на місцеві державні адміністрації.
Разом з експертами BRDO в роботі над цими ініціативами брали участь ціла низка експертних організацій.
[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2016/04/ZMINY_systemy_derzhavnogo_naglyadu_2-proekty.pdf”]