Новини
31.05.2016

Лібералізація правил взаємодії бізнесу і контролюючих органів на порядку денному Верховної Ради

Так, Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” щодо лібералізації системи державного нагляду” № 2418а заплановано цього тижня розглянути в другому читанні.

Офіс ефективного регулювання (BRDO) брав участь у розробці змін до правил взаємодії бізнесу та контролюючих органів, зокрема і вищезгаданого законопроекту.

Експерти Офісу переконані, що прийняття цього законопроекту дозволить значно покращити вітчизняне бізнес-середовище та допоможе суб’єктам господарювання вибудовувати свою діяльність при більш прогнозованому і зрозумілому регулюванні.

“Встановлення чітких правил перевірок це реальний реформаторський крок у побудові цивілізованої системи державного нагляду”, прокоментував законопроект керівник напряму “Контроль та нагляд” BRDO Володимир Головатенко.

Так, відповідно до законопроекту, перевірки будуть здійснюватись за єдиним порядком, а дія Закону поширюватиметься на здійснення таких заходів: контролю органами державної фіскальної служби, контролю за дотриманням вимог ядерної безпеки, контролю в галузі цивільної авіації, контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду).

Також, планується зменшити частоту планових перевірок суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику такі суб’єкти  будуть перевірятися 1 раз на 2 роки.

Окрім цього, запроваджується і певна публічна відповідальність самого контролюючого органу якщо він не розмістив на своєму сайті уніфіковану форму акту з переліком питань, що перевірятимуться у суб’єкта господарювання, то він не допускається на перевірку.

У разі прийняття законопроекту, з метою систематизації відомостей про перевірки буде створена Інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю). До неї вноситимуться відомості щодо: ступеню ризику, до якого віднесений кожний суб’єкт господарювання; органів, які проводять у нього перевірки; підстав, за наявності яких у суб’єкта господарювання здійснюватимуться позапланові перевірки; порушень, які ним повинні бути усуненні та інші.  Це значно скоротить можливості маніпулювання результатами перевірок і допоможе знизити корупційні ризики.

Окремо варто відзначити нововведення, яким передбачається розширення меж дії даного законопроекту на місцеві державні адміністрації. Перевірки ними будуть здійснюватись як і майже всіма контролюючими органами в порядку, передбаченому Законом.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2016/06/2418a_2read_RADA.pdf”]