У першому кварталі 2016 року вітчизняний ринок авіаперевезень продовжив зростання. Так, українські авіакомпанії збільшили перевезення громадян на 11%, а аеропорти обслугували на 9% більше пасажирів у порівнянні з першим кварталом минулого року.
“Обсяги перевезень українських авіакомпаній після падіння на 30% протягом 2014 – початку 2015 року зростають третій квартал поспіль. Зараз вже можна говорити, що “дно” на ринку авіаперевезень пройдено”, – прокоментував Сергій Хижняк, експерт напрямку “Транспорт” Офісу ефективного регулювання (BRDO).
За його словами, основним фактором росту є реалізація концепції міжнародного хабу в аеропорту “Бориспіль”. Завдяки кооперації цього аеропорту з авіакомпанією “Міжнародні авіалінії України” зараз до 30% їх пасажирів – це іноземці, які роблять пересадку з одного міжнародного рейсу на інший.
Разом з тим, на ринку мають місце структурні зміни. За результатами минулого року, найбільша українська авіакомпанія – «Міжнародні авіалінії України» – збільшила пасажиропотік на 26%, а її частка у структурі пасажиропотоку зросла до 77% (у 2013 році частка складала 57% ). І це в той час, коли низка інших українських авіакомпаній припинила польоти або суттєво зменшила кількість рейсів.
Частка основної повітряної гавані України – міжнародного аеропорту «Бориспіль» – збільшилась до 68% у порівнянні з 52% у 2013 році. У регіональних аеропортах кількість обслугованих пасажирів переважно зменшилася.
“Попри це, говорити про кардинальні позитивні зміни на ринку авіаперевезень зарано. Сьогодні для більшості українських громадян авіаційний транспорт залишається недоступним”, – зауважив експерт. За його словами зростання пасажиропотоку відбуватиметься разом із виходом економіки з кризи та відновленням платоспроможного попиту населення.
Найвірогідніше, це станеться у перспективі 4-5 років, а наразі зменшення доходів українців та песимістичні очікування стримуватимуть розвиток перевезень авіаційним транспортом.