29 жовтня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка запускає масштабну цифровізацію ринку праці. Мета — зменшити паперові процедури, пришвидшити працевлаштування та забезпечити сервісний підхід у державній системі зайнятості. У центрі змін — цифрова екосистема Обрій.
Навіщо потрібна цифровізація ринку праці?
Значний відсоток українців й досі перебуває поза ринком праці — економічно неактивні або зайняті неофіційно. Водночас застарілі бізнес-процеси та обмежена цифровізація державних сервісів у сфері зайнятості ускладнюють аналіз і прогнозування ринку праці.
Що змінить запуск Обрію?
- Створює єдиний цифровий маршрут для всіх учасників ринку праці.
- Бізнес та освітні заклади залучаються до підбору й перекваліфікації кадрів.
- Програми перенавчання орієнтуються на реальні потреби роботодавців.
- Забезпечується аналітика та моніторинг у реальному часі для прийняття рішень.
Усе це дозволить людям швидше знаходити роботу, а роботодавцям — закривати вакансії.
Як працюватиме цифрова система?
Система Обрій об’єднає ключові сервіси у сфері зайнятості в єдину цифрову екосистему.
На першому етапі запуску Обрію громадяни зможуть:
- зареєструвати статус безробітного;
- оформити допомогу;
- отримати грант на навчання або підтвердити кваліфікацію.
Надалі перелік цифрових послуг системи Обрій значно розшириться.
Система автоматично звірятиме дані з інформаційно-комунікаційними системами Пенсійного фонду, Державного центру зайнятості та іншими реєстрами. Це мінімізує паперові процедури й забезпечить швидкий обмін інформацією між державними інституціями.
Запуск Обрію — важливий інструмент Стратегії зайнятості населення, що розробляється, для зміцнення інституційної спроможності та цифровізації ринку праці і гармонізації блоків зайнятості та охорони праці з acquis ЄС.
Технічні вимоги щодо функціонування цифрової системи Обрій розроблено за сприяння проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Виконавчий партнер у реалізації – Офіс ефективного регулювання BRDO.