За перші місяці роботи Офіс ефективного регулювання BRDO підготував 21 проект нормативних актів, розпочав перегляд регуляторного законодавства та роботу над створенням аналітичної системи, яка має стати спільним інформаційним полем для представників держави та бізнесу. На цьому наголосив голова BRDO Олексій Гончарук під час презентації проектів та перших результатів роботи.
Незалежна неурядова структура BRDO (Better Regulation Delivery Office) створена восени 2015 року для підвищення ефективності регулювання. Ініціатором створення Офісу стало Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
За словами Айвараса Абромавичуса, Міністра економічного розвитку і торгівлі України, дерегуляція є однією з ключових реформ України, оскільки вона охоплює усі галузі економіки. І останній рік показав позитивні тенденції її впровадження. Зокрема, було знято понад 100 бар’єрів для роботи бізнесу. «Для прискорення цих процесів ми ініціювали створення BRDO, взявши за основу досвід роботи подібної структури у Великобританії», – зазначив Абромавичус.
Заступник Міністра Юлія Клименко звернула увагу на те, що для створення в Україні ефективного регулювання потрібно проаналізувати та опрацювати чимало прийнятих законів, постанов, наказів тощо. Адже будь-який регуляторний акт впливає на бізнес. І такий вплив можливо й необхідно вимірювати у грошах.
«Розуміючи, що жодне міністерство не має сьогодні достатніх ресурсів для того, щоб швидко аналізувати та змінювати регуляторне поле, Мінекономрозвитку виступило з ініціативою створення BRDO. Ми доклали чимало зусиль до того, щоб зібрати потужну команду, яка є незалежною і вже сьогодні допомагає державним органам та секторам економіки зменшувати регуляторний тиск», – сказала Юлія Клименко.
А голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна висловила сподівання, що спільно з ДРС Офіс ефективного регулювання зможе зламати матрицю пострадянського управління.
Фокус роботи BRDO зосереджений на чотирьох секторах економіки, які найбільше потребують поліпшення ефективності державного регулювання, зокрема – у частині, що стосується діяльності малого та середнього бізнесу. Тому пріоритетними для аналізу стали сільське господарство, будівництво, енергетика, транспорт. Значну увагу також приділено напрямку контролю та нагляду.
За перші місяці роботи була створена команда з п’яти секторальних керівників, юристів та економістів, а також розпочато успішні проекти. Найперше Офіс працює за двома напрямками: законопроектна робота (розробка нормативно-правових актів) та аналітична (перегляд регуляторного поля та формування концепцій ефективного регулювання).
[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2016/03/BRDO_party_superlast_02.pdf”]
Законопроектна робота
BRDO спільно з міністерствами та депутатами підготували 21 проект нормативно-правових актів у пріоритетних сферах. З них 9 законопроектів мають вплинути на підвищення позиції України у рейтингу Світового банку Doing Business. За словами Олексія Гончарука, рейтинг не є самоціллю, однак втілення найкращих світових регуляторних практик здатне вирішити низку проблем в Україні шляхом створення більш сприятливих умов для бізнесу та підвищення інвестиційної привабливості
Перегляд регуляторного поля
Важливим напрямком аналітичної роботи BRDO є системна оцінка регуляторного поля – Rolling Review. За словами Олексія Дороганя, керівника цього напрямку, Офіс розробив методику, за якою кожен документ можна перевірити за визначеними критеріями.
Вже проаналізовано 335 актів. За результатами аналізу, близько 25% регуляторних актів діють з порушенням фундаментального принципу законності. І лише у 5% можна оцінити результативність регуляторних актів. Детальніше з результатами Rolling Review можна ознайомитись на сайті BRDO.
Аналітична система «ПРОСТІР»
Щоб зробити систему ефективною, важливо створити прогнозоване та ефективне регуляторне поле, в якому будуть збалансовано враховуватись реальні потреби суспільства та економічні потреби бізнесу на функціональні можливості держави.
Саме тому BRDO працює над інформаційно-аналітичною системою «ПРОСТІР» (просте інтелектуальне регулювання). Система надасть змогу законодавцям та регуляторам аналізувати комплексний вплив будь-якої регуляторної функції на окремі ринки й приймати обґрунтовані рішення на підставі аналізу макроекономічних показників.