Офіс ефективного регулювання BRDO проаналізував ринок фіксованого Інтернету України і виявив 30% падіння доходів у четвертому кварталі 2024 року. Це відбулося на тлі трактування ДПС про заборону спрощеної моделі оподаткування для інтернет-постачальників. Результати аналізу представлені в оновленому дашборді BRDO на основі регуляторної звітності НКЕК.

Згідно з дослідженням BRDO, наприкінці 2024 року ринок фіксованого інтернет-доступу демонструє такі показники:

  • Доходи ринку впали на 30% – до 4,3 млрд грн порівняно з третім кварталом 2024 року. Це найнижчий показник з кінця 2022 року (Рис.1). Падіння доходів відбулося після заборони спрощеної моделі оподаткування у роз’ясненнях ДПС навесні та влітку 2024 року, всупереч Податковому кодексу України. 

Рис.1 Поквартальна динаміка доходів ринку фіксованого Інтернету у 2021-2024 роках

  • Кількість користувачів фіксованого Інтернету скоротилася на 3,5% – до 8,2 млн абонентів порівняно з першим півріччям 2024 року (за даними регуляторної звітності). Водночас звітність щодо абонентів є рекордно неповною у 2024 році: понад 40% компаній, які звітували про доходи, не надали даних про абонентську базу. Така неповнота звітності фіксується вперше з 2021 року і, ймовірно, є свідченням регуляторного шоку на ринку фіксованого Інтернету. 
  • Концентрація ринку топ-10 постачальників за доходами зросла на кілька процентних пунктів. Станом на кінець 2024 року вони акумулюють 30.15% сукупних доходів. Попри зростання, цей показник все ще свідчить про відносно низьку концентрацію і конкурентність на ринку фіксованого Інтернету.

«Заборона «спрощенки» стала каталізатором змін на ринку фіксованого Інтернету. Ми уже бачимо різке падіння доходів, неповноту звітності і перші ознаки переформатування ринку. Це тривожні сигнали, що ставлять під загрозу конкуренцію в галузі і доступність Інтернету для населення», – прокоментував Ігор Самоходський, керівник сектору «ІТ та Телеком» в BRDO.

Станом на кінець 2024 року до списку найбільших компаній увійшли нові гравці – ПАТ «Фарлеп-Інвест» і ТОВ НВП «Тенет», тоді як ТОВ «Мега Лінк» і ТОВ «Гігатранс Україна» вибули. Лідери за доходами у 2024 році залишаються незмінними:

  • АТ «Укртелеком» – 1,64 млрд грн;
  • ПАТ «Київстар» – 1,54 млрд грн;
  • ТОВ «Воля-Кабель» – 0,83 млрд грн;
  • ПАТ «Датагруп» – 0,69 млрд грн.

Водночас лідерами ринку фіксованого Інтернету за розміром абонентської бази у 2024 році стали:

  1. ПрАТ «Київстар» – 1,15 млн абонентів;
  2. АТ «Укртелеком» – 445 тис. абонентів;
  3. ТОВ «Воля-Кабель» – 391 тис. абонентів;
  4. ТОВ НВП «Хоум-Нет» – 209 тис. абонентів;
  5. ПрАТ «Фарлеп-Інвест» – 149 тис. абонентів.

Нагадаємо, що у 2024 році ДПС заборонила інтернет-постачальникам працювати на спрощеній системі оподаткування. Така практика суперечить Податковому кодексу України та Закону «Про електронні комунікації». Раніше експерти BRDO попереджали про ризики таких дій для ринку фіксованого Інтернету. Нещодавно Офіс ефективного регулювання звернувся до Мінфіну з проханням надати узагальнюючу податкову консультацію, яка підтвердить право інтернет-постачальників – ФОПів і юросіб – на застосування спрощеної системи.

Ознайомитися з оновленими даними дашборду ринку послуг фіксованого доступу до мережі Інтернет можна за посиланням.

Закупівля проводиться за кошти донорів: DELTA, Армія+, Резерв+  та у відповідності до внутрішніх процедур та правил Замовника. Громадська організація “Офіс ефективного регулювання” проводить конкурс на постачання серверного обладнання. 

Вимоги до учасника: 

Кожен зацікавлений учасник, що відповідає вимогам, повинен надати пакет документів, зазначених у цьому оголошенні. Перелік документів, які повинен надати учасник у складі своєї тендерної пропозиції:  

1. Цінова пропозиція (за формою, що додається в Додатку 2)  

2. Реєстраційні документи (витяг з ЄДРПОУ, документ, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника на підписання документів тендерної пропозиції. Такими документами можуть бути:  протокол засновників, наказ про призначення, довіреність (доручення), витяг/виписка з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) або будь-який інший документ ЄДР, що підтверджує повноваження посадової особи або представника Учасника на підписання документів тендерної пропозиції.).

3. Довідку про статус платника ПДВ.

4. Довідку в довільній формі про відповідність технічним вимогам. У випадку, коли запропоновано альтернативу, необхідно надати порівняльний аналіз технічних характеристик запитуваного обладнання та запропонованої альтернативи. 

5. Документально підтверджений досвід поставки аналогічних товарів (наприклад, копія договору поставки серверного обладнання з усіма невід’ємними додатками (у т.ч. специфікацією), які підтверджують, який саме товар було поставлено; документи, що підтверджують факт належного виконання договору, а саме: або видаткова накладна(і), та/або акт(и) приймання-передачі товару, або інші документи, що підтверджують поставку товару (якщо такі передбачені умовами договору), та/або лист-відгук у довільній формі від контрагента за цим договором, у якому підтверджується, що:

6. Лист від виробника(ів) обладнання або його/їх офіційного(них) представника(ів) або партнера(ів) або дилера(ів) або дистриб’ютора(ів) на території України (документально підтверджується статусу офіційного представника або партнера або дилера або дистриб’ютора на території України) про наявність у Учасника повноваження на здійснення продажу запропонованого обладнання.

7. Лист від виробника обладнання або його офіційного представника на території України (документально підтверджується статусу офіційного представника на територій України) про наявність на території України авторизованого центру технічної та/або сервісної підтримки.

 

Всі запитання стосовно оголошеного конкурсу та пропозиції просимо направляти на [email protected]. Кінцевий термін подання пропозиції: 12 червня 2025 р. Тендерні пропозиції, отримані після закінчення терміну подання пропозиції не розглядатимуться.  

Звертаємо увагу учасників, що оцінка тендерних пропозицій відбувається за методикою «Технічно прийнятна пропозиція за найнижчою ціною». Договір буде укладено з відповідальним та прийнятним Учасником тендеру, який подасть найвигіднішу ціну, яка відповідає або перевищує технічні вимоги/ нецінові фактори, описані у цьому Запиті. 

Відповідність технічним вимогам/неціновим факторам буде оцінюватись за наступними критеріями: 

а. Загальна оцінка компанії:  

б. Технічна оцінка:  

Додатки до оголошення: 

Додаток 1 — технічні вимоги; 

Додаток 2 — форма цінової пропозиції; 

 

ГО “Офіс ефективного регулювання” не є замовником в розумінні Закону “Про публічні закупівлі”.  Обсяги закупівлі можуть бути зменшені у зв’язку з актуальним фінансуванням організації. ГО “Офіс ефективного регулювання” залишає за собою право відмінити закупівлю у випадку відсутності подальшої потреби або зменшення фінансування. 

Загальні вимоги до учасників:  

 

Загальні вимоги до пропозиції: 

 

Уточнення або запитання можуть бути направлені на електронну адресу [email protected] 

Вибір переможця буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про ціну та якість товару, а також строки поставки за адресою в Києві. 

 

Довідково: 

Конкурс оголошено в рамках проєтку DAR.  

ГО “Офіс ефективного регулювання” залишає за собою право контактувати лише з обраними постачальниками, уточнювати інформацію у постачальників в усній та письмовій формі.  

Обсяги закупівлі можуть бути зменшені у зв’язку з актуальним фінансуванням організації. ГО “Офіс ефективного регулювання” залишає за собою право відмінити закупівлю у випадку відсутності подальшої потреби або зменшення фінансування. 

Кабмін ухвалив постанову, яка закріплює можливість і надалі отримувати лісорубний квиток та сертифікат про походження деревини в електронній формі — без необхідності особистої взаємодії з органами державної влади.
 
Що це означає?
 
З червня 2023 року ці послуги були доступні онлайн у межах експериментального проєкту, який розробили Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України та Державне агентство лісових ресурсів України за участі команди BRDO завдяки міжнародній технічній допомозі у рамках проєкту USAID/UKaid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
 
Термін дії відповідної постанови спливав 1 червня 2025 року: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/483-2023-%D0%BF#Text
Нова урядова постанова дозволяє продовжити користування цифровими сервісами, які вже довели свою ефективність.
 
Ключові переваги цифрових рішень:
Наступний етап — імплементація вимог Регламенту ЄС щодо запобігання знелісненню (EUDR). Зокрема, йдеться про визначення географічних координат місця заготівлі деревини для забезпечення простежуваності, необхідної при експорті до країн ЄС. 
 
Правова підтримка цифрової трансформації лісової галузі здійснюється завдяки Проєкт “Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості” – UK DIGIT, що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Партнер проєкту – Офіс ефективного регулювання BRDO.

Європейська Комісія оприлюднила оновлений перелік країн за рівнем ризику згідно з Регламентом щодо запобігання знелісенню (EUDR). Україна отримала статус країни з низьким ризиком — це значне визнання з боку ЄС, яке підтверджує довіру до реформ, впроваджених в Україні, й відкриває нові перспективи для сталого розвитку лісового сектору та інтеграції до європейського ринку. 

Що означає статус «низького ризику»? 

Статус відкриває нові можливості для українських експортерів деревини, меблів та іншої продукції лісової галузі. Він зменшує регуляторне навантаження, спрощує доступ до ринку ЄС та підвищує довіру до національної системи управління лісовими ресурсами. 

Чому Україна отримала цей статус? 

Визнання України країною з низьким ризиком стало можливим завдяки комплексу реформ, спрямованих на підвищення прозорості та цифрову трансформацію лісової галузі:  

Ці зміни дозволили забезпечити повну простежуваність усіх видів рубок і підвищили якість контролю за використанням лісових ресурсів. 

Яку роль відіграв BRDO? 

BRDO з 2016 року системно підтримує реформу лісової галузі у співпраці з Міндовкіллям і Держлісагентством: 

Правова підтримка цифрової трансформації лісової галузі здійснюється завдяки проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Партнер проєкту – Офіс ефективного регулювання BRDO. 

Міністерство економіки України продовжує роботу над новою Стратегією зайнятості населення. 22 травня відбулася чергова зустріч робочої групи, у фокусі обговорення – виклики та можливості з працевлаштування населення. 

Повномасштабна війна змінила ринок праці України. Все більше українців стикаються із викликами у працевлаштуванні через втрату здоров’я, життєві обставини чи соціальну вразливість. І найбільше це стосується окремих груп, як-от:

Про що говорять дані?

«Відновлення економіки України неможливе без активної участі ветеранів, людей з інвалідністю, жінок та молоді. Тому держава має гарантувати рівні можливості для всіх та створити умови, в яких кожен і кожна зможуть реалізувати свій професійний потенціал. Саме з цією метою ми працюємо над новою Стратегією зайнятості. Один із її ключових пріоритетів — подолання бар’єрів до працевлаштування через підтримку людей за допомогою перекваліфікації, навчання, адаптації робочих місць та інших інструментів. Розвиток інклюзивності сьогодні — це не опція, а необхідна умова для стійкого економічного зростання», – прокоментувала Тетяна Бережна, заступниця Міністра економіки України

У межах робочої зустрічі обговорили такі бар’єри доступу до ринку праці:

За словами Ольги Руднєвої, керівниці Superhumans Centre, ветерани проходять складний шлях реабілітації і працевлаштування є ключовою складовою їх реінтеграції. Саме тому в центрі створили команду кар’єрних консультантів, які допомагають переосмислити військовий досвід і знайти себе у мирному житті від написання резюме до пошуку курсів і грантів. Ольга наголосила, що в Superhumans змінили саму логіку працевлаштування: не ветерани першими шукають роботодавців, а навпаки. Такий підхід формує відчуття цінності й мотивацію. Наступний крок масштабувати модель Центру на державному рівні.

Серед можливих рішень проблем з працевлаштуванням у межах обговорення було запропоновано:

  1. впровадження кар’єрного консультування, програм стажування та розвиток професійної перепідготовки;
  2. заохочення роботодавців до створення інклюзивного середовища праці та активнішого залучення людей, які стикаються з перешкодами у доступі до ринку праці;
  3. запровадження механізмів перекваліфікації ветеранів ще під час проходження служби;
  4. підтримку інтеграційних програм для ВПО, жінок, осіб з інвалідністю та українців, які перебувають за кордоном.

Усі зацікавлені можуть долучитися до наступних обговорень у робочих групах проєкту, зареєструвавшись за посиланням: https://bit.ly/43ajk3o. 

Більше інформації про ініціативу з розробки Стратегії зайнятості та матеріали громадських обговорень доступні за посиланням:  https://brdo.com.ua/projects/employment-strategy/.

 

Проєкт стратегії зайнятості України розробляється Міністерством економіки України за сприяння Уряду Німеччини та підтримки GIZ Ukraine і Офісу ефективного регулювання BRDO у межах проєкту «REYOIN – Cприяння соціально-економічній інтеграції українців, які повертаються з-за кордону, внутрішньо переміщених осіб та населення приймаючих громад в Україні».

На початку 2024 року понад 2,6 тис. постачальників інтернет-доступу працювали на спрощеній системі оподаткування. Сьогодні їхнє право на застосування цієї системи обмежене рішенням ДПС, що також має негативний вплив на ринок фіксованого доступу до мережі Інтернет.

У відповідь на ситуацію BRDO звернувся до Міністерства фінансів України з пропозицією підготувати та надати узагальнюючу податкову консультацію. Мета консультації – підтвердити право інтернет-постачальників застосовувати спрощену модель оподаткування відповідно до законодавства та з урахуванням судової практики і офіційного узагальнюючого роз’яснення НКЕК щодо визначення видів електронних комунікаційних послуг.

У чому проблема?

У 2024 році ДПС фактично заборонила інтернет-постачальникам використовувати «спрощенку». Така практика суперечить Податковому кодексу України та ЗУ «Про електронні комунікації». Позиція податківців також ігнорує офіційні роз’яснення регулятора НКЕК, який підтвердив що послуга доступу до Інтернету не відноситься до видів послуг, для яких заборонене застосування спрощеної системи.

Дії ДПС також не підтримала Державна регуляторна служба України, яка вже зверталася до Мінфіну із закликом скасувати неправомірне роз’яснення.

Які наслідки для ринку?

За розрахунками BRDO на основі даних регуляторної звітності (Т-1 «Сфера телекомунікацій»), доходи ринку фіксованого Інтернету скоротилися на 30% у четвертому кварталі 2024 року, що є найнижчим показником від початку третього кварталу 2022 року.

Як реагують гравці ринку?

Постачальники інтернет-доступу активно захищають свої права у судах. Судова практика по всій країні підтверджує їхню правоту:

Суди не лише поновлюють право на спрощену систему, а й зобов’язують державу компенсувати збитки, завдані неправомірними діями. Уже більше 200 тис. грн присуджено до відшкодування. 

До чого тут BRDO?

Команда BRDO має досвід оптимізації регуляторних відносин, впровадження євроінтеграційних реформ і заходів з полегшення ведення бізнесу в сфері електронних комунікацій. BRDO долучався до розробки нового ЗУ «Про електронні комунікації» та проєкту національної Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій, а також реалізував низку досліджень галузі. 

Спираючись на нашу експертизу, ми наголошуємо на необхідності збереження спрощеної системи оподаткування для інтернет-постачальників. На початку жовтня 2024 року BRDO разом із низкою організацій виступили зі зверненням проти дій ДПС.

Наприкінці 2024 року BRDO презентував аналітичний дашборд «Ринок послуг фіксованого доступу до Інтернету» з аналізом галузі за останні роки. 

Що далі?

BRDO закликає Мінфін якнайшвидше ухвалити узагальнюючу податкову консультацію, яка підтвердить право ФОПів і юридичних осіб на використання спрощеної системи оподаткування на ринку фіксованого інтернет-доступу. 

Закликаємо також ДПС, НКЕК, Мінцифри та ДРС підтримати цю ініціативу і стати на захист прозорих правил діяльності та правової визначеності.

Уряд підтримав новий пакет дерегуляцій — законопроєкт про скасування 63 застарілих, зайвих або таких, що повторюють уже чинні вимоги, інструментів державного регулювання. Рішення ухвалено 21 травня на засіданні Кабінету Міністрів. 

Очікувана економія для бізнесу — близько 400 млн грн в перший рік після скасування регулювання. Це кошти, які підприємці зможуть спрямовувати на розвиток, інвестиції та оплату праці — замість витрат на формальні процедури без практичного ефекту.

Законопроєкт став результатом спільної роботи Міністерства економіки, бізнес-спільноти, профільних органів та експертного середовища. Зміни запрацюють після голосування парламенту та підпису Президента.

Що саме скасовується?

Документ охоплює регулювання у сферах агросектору, культури, охорони здоров’я, освіти, енергетики, науки, охорони праці та зовнішньоекономічної діяльності. Для виконання усіх запропонованих до скасування регуляторних вимог  бізнес має витратити багато часу, ресурсів і коштів, проте реальної користі для чи захисту інтересів користувачів ці вимоги не приносять.

Нижче — кілька прикладів, що демонструють логіку реформи:

Також пропонується скасувати адміністративну відповідальність за порушення норм, які втратили чинність. Це зменшить регуляторні ризики для підприємців і забезпечить правову визначеність.

До чого тут BRDO? 

Команда BRDO долучалася до підготовки законопроєкту в межах роботи Міжвідомчої робочої групи з дерегуляції, а також надавала експертну підтримку під час підготовки документа — під час формування переліку інструментів, обґрунтування доцільності їх скасування та оцінки економічного ефекту.

Нагадаємо, що реформа дерегуляції стартувала у січні 2023 року. Саме тоді Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (МРГ). За час своєї роботи МРГ переглянула 1323 інструменти державного регулювання. З них 456 рекомендовано до скасування, 352 вже скасовано.

Офіс ефективного регулювання BRDO долучився до роботи МРГ в межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю SMEPIS і не обовʼязково відображає думку Європейського Союзу.

Офіс ефективного регулювання BRDO представив річний звіт із підсумками 2024 року.  У фокусі — цифрова трансформація публічних послуг, дерегуляція, підтримка оборонного сектору, сприяння євроінтеграції та відновленню, розвиток відкритих даних, реформи у сферах рибного та лісового господарства, а також електронних комунікацій. 

Упродовж року команда BRDO надавала експертний супровід урядовим реформам, впроваджувала цифрові рішення, розробляла нормативно-правові акти та аналітичні документи, спрямовані на підвищення ефективності публічного управління, зниження адміністративного навантаження на бізнес і формування прозорого регуляторного середовища.

«Україна змінюється, особливо під час війни – адаптується до викликів, впроваджує нові технології, оптимізує процеси там, де швидкість і ефективність мають вирішальне значення. Зміни відбуваються в усіх сферах – від оборони до економіки, і BRDO активно долучається до цих трансформацій», – зазначив Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO

Ключові результати 2024 року у цифрах:

Підтримка оборонного сектору

У 2024 році BRDO  спільно з Міністерством оборони України запустив сервіси Армія+ та Резерв+, які спростили бюрократичні процедури для військовослужбовців і військовозобов’язаних. Запроваджено Єдиний державний реєстр військовослужбовців, що став основою для нової цифрової екосистеми оборонних послуг.

BRDO долучився до розробки рішень у межах ініціатив Коаліції дронів — платформи міжнародної підтримки, що об’єднала 17 країн. Модель залучення українських виробників FPV-дронів до міжнародних тендерів, розроблена за участі BRDO, дозволила укласти контракти на постачання 30 тисяч дронів для потреб ЗСУ.

Спрощення регулювання для бізнесу

BRDO продовжив роботу в межах Міжвідомчої робочої групи з дерегуляції. Переглянуто регулювання в низці галузей — охорона здоров’я, культура, зайнятість, зовнішньоекономічна діяльність, будівництво. Скасовано застарілі акти, ініційовано нові законодавчі рішення, зокрема у сфері державного нагляду, які запроваджують превентивний, а не каральний підхід до перевірок. Крім того, команда BRDO долучилася до реформування спеціалізованих ринків — промислових конопель та бджільництва.

Цифровізація публічних сервісів

Цифровізація залишалася одним із ключових напрямів нашої діяльності. У 2024 році було запущено систему єДозвіл, що дозволяє подавати заяви на дозвільні документи онлайн. Модернізовано екологічну платформу ЕкоСистема, вдосконалено освітній інформаційний комплекс АІКОМ та запроваджено систему управління ризиками RMIS для ефективнішого державного контролю. BRDO працював над цифровими рішеннями для Держпродспоживслужби, туристичної галузі та розробкою законодавчої бази для розвитку штучного інтелекту в Україні.

Євроінтеграція та законодавча гармонізація

BRDO активно підтримував євроінтеграційні процеси: гармонізував регулювання телеком-ринку та обігу прекурсорів, а також розробляв підходи до адаптації законодавства у сфері критичної інфраструктури. У партнерстві з громадськими організаціями ініційовано законопроєкт щодо декриміналізації добровільної дорослої порнографії. 

Детальніше про реформи, цифрові продукти та законодавчі ініціативи читайте у повному звіті BRDO за 2024 рік.

Загальні вимоги до учасників:  

 

Загальні вимоги до пропозиції: 

 

Уточнення або запитання можуть бути направлені на електронну адресу [email protected] 

Вибір переможця буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про ціну та якість товару, а також строки поставки за адресою в Києві. 

 

Довідково: 

Конкурс оголошено в рамках проєтку DAR.  

Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право контактувати лише з обраними постачальниками, уточнювати інформацію у постачальників в усній та письмовій формі.  

Обсяги закупівлі можуть бути зменшені у зв’язку з актуальним фінансуванням організації. Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право відмінити закупівлю у випадку відсутності подальшої потреби або зменшення фінансування. 

Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України та Офіс ефективного регулювання (BRDO) підписали Меморандум про співпрацю у сфері розвитку оборонно-промислового комплексу.

Сторони зафіксували домовленості про спільні наміри щодо вдосконалення державної політики у сфері ОПК та розвитку галузі на засадах прозорості, ефективності та відкритості до інновацій. 

Зокрема, у межах співпраці передбачено:

  • аналітичну й правову експертизу нормативно-правових актів у сфері оборонно-промислового комплексу;
  • розробку ефективних цифрових рішень для управління галуззю;
  • дерегуляцію та формування сприятливого інвестиційного клімату для розвитку ОПК;
  • інформаційну підтримку ініціатив, спрямованих на підвищення прозорості та підзвітності процесів у галузі;
  • залучення міжнародних партнерів до проєктів розвитку ОПК.

Окремий напрямок, над яким домовилися посилювати співпрацю, стосується модернізації управлінських процесів у сфері відповідальності Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості. 

 

«Ми вдячні BRDO за активну участь у підтримці української оборонної промисловості, а також за довіру та готовність до співпраці з Міністерством. Партнерство з провідним аналітичним центром дозволить посилити наші інституційні спроможності якісною експертизою, впроваджувати ефективні рішення, зокрема – цифрові, та полегшувати доступ для наших зброярів до державних програм у сфері виробництва української ЗБРОЇ. Цей меморандум – дорожня карта для дій, яку ми ми починаємо спільно реалізувати», — зазначила заступниця Міністра з питань стратегічних галузей промисловості України Анна Гвоздяр.

 

«Два роки тому команда BRDO ухвалила стратегічне рішення про необхідність системного застосування нашого досвіду і компетенцій для вирішення проблем державної політики у сфері оборони. Цей підхід ми назвали Defence First і послідовно втілюємо його разом із партнерами. Ми раді, що піврічна співпраця з формування політик у сфері оборонно-промислового комплексу стала основою для переходу до більш глибокого та структурованого партнерства з Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості», — зазначив Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO.

Ще рік тому, аби оновити дані, потрібно було йти до ТЦК із пакетом документів і запасом вільного часу. Сьогодні — це кілька кліків у застосунку Резерв+.

4 мільйони українців вже скористалися застосунком, щоб уточнити військово-облікові дані, отримати електронне направлення на ВЛК, знайти актуальну вакансію у війську або подати запит на відстрочку — без черг, зайвих довідок і візитів до установ. 

Що таке Резерв+?

Резерв+ — державний мобільний застосунок для військовозобов’язаних. Він працює у зв’язці з реєстром Оберіг — єдиною базою призовників, військовозобов’язаних і резервістів — і перетворює складні паперові кроки на прості цифрові дії: оновлення даних, перевірка статусів, подання запитів.

За рік роботи застосунок став зручним інструментом повсякденної взаємодії громадян із державою у сфері військового обліку.

Ключові результати:

Що можна зробити через Резерв+?

Як працює система? 

Резерв+ отримує дані через Оберіг, який інтегрований зокрема з базою Пенсійного фонду та ЄІССС. Завдяки цьому дані перевіряються автоматично, а послуги надаються без паперових документів та очікувань. У результаті — прозорість і зручність для громадян, менше навантаження на ТЦК, швидше ухвалення рішень.

До чого тут BRDO?

Команда BRDO супроводжувала Резерв+ від початку. Ми розробили технічне завдання на запит Міністерства оборони України, забезпечили створення застосунку, а також ініціювали зміни до законодавства, щоб частина послуг — зокрема надання відстрочок — працювала автоматично, якщо дані підтверджуються у реєстрах. BRDO і надалі забезпечує аналітичний та регуляторний супровід розвитку сервісу.

Що далі?

Резерв+ продовжує масштабуватися: додаються нові функції, розширюється набір послуг, вдосконалюється інтеграція з державними системами. 

Цей застосунок створює нову модель комунікації між громадянином і державою — і вже сьогодні змінює досвід мільйонів.

Рибне господарство в Україні отримає нові можливості для залучення інвестицій — Парламент прийняв за основу у першому читанні проєкт Закону України №12384 «Про стимулювання економічного розвитку галузі рибного господарства». 

Законопроєкт відкриває двері для інвесторів, які хочуть розвивати рибне господарство — від аквакультури на внутрішніх водоймах до марикультури в морях. Прості, справедливі правила замість складних бюрократичних лабіринтів.

Що змінює законопроєкт?

А що це означає для бізнесу?

Законопроєкт розроблений Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державного агентства меліорації та рибного господарства України за участі BRDO.

Наступний крок — підготовка документа до другого читання. Закликаємо народних депутатів підтримати законопроєкт і зробити ще один крок до сталої, конкурентної та інвестиційно привабливої рибної галузі в Україні.

Розробка законопроєкту стала можливою за сприяння проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості», що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Партнер проєкту – Офіс ефективного регулювання BRDO. 

Загальні вимоги до учасників:  

 

Загальні вимоги до пропозиції: 

 

Уточнення або запитання можуть бути направлені на електронну адресу [email protected] 

Вибір переможця буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про ціну та якість товару, а також строки поставки за адресою в Києві. 

 

Довідково: 

Конкурс оголошено в рамках проєтку DAR.  

Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право контактувати лише з обраними постачальниками, уточнювати інформацію у постачальників в усній та письмовій формі.  

Обсяги закупівлі можуть бути зменшені у зв’язку з актуальним фінансуванням організації. Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право відмінити закупівлю у випадку відсутності подальшої потреби або зменшення фінансування. 

Міністерство економіки України працює над розробкою Стратегії зайнятості населення. Мета підтримка економічного розвитку шляхом зниження рівня безробіття, забезпечення рівного доступу до якісних робочих місць та підвищення гнучкості ринку. Перша робоча зустріч у форматі громадських обговорень відбулася 1 травня – зібрані пропозиції стануть аналітичним підґрунтям для Стратегії.

Ринок праці України переживає серйозні виклики – від структурних змін в економіці і демографічного спаду до масової міграції через війну та впливу технологій. 

Така ситуація потребує комплексних рішень, які допоможуть людям знайти гідну роботу і відновити стабільність на ринку праці. 

«Відновлення ринку праці є одним із ключових завдань Уряду. Ми маємо значний потенціал серед ветеранів, жінок, молоді, людей з інвалідністю, яких необхідно активно залучати до ринку праці. Для цього ми розпочали розробку стратегії зайнятості, яка орієнтована не лише на оновлення правового поля, але й на зниження безробіття, боротьбу з неформальною зайнятістю та зміцнення соціального захисту», – прокоментувала Тетяна Бережна, заступниця Міністра економіки України

На що буде спрямована майбутня стратегія зайнятості:

Проєкт стратегії зайнятості України виконується коштом Уряду Німеччини за підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у рамках проєкту «REYOIN – Cприяння соціально-економічній інтеграції українців, які повертаються з-за кордону, внутрішньо переміщених осіб та населення приймаючих громад в Україні». 

«Системна та довгострокова підтримка для розвитку української економіки є важливою складовою нашої співпраці. Стратегія зайнятості підтримує післявоєнне відновлення та створює умови для широкого залучення українців до ринку праці відповідно до стандартів ЄС», – зазначив Єнс Адам, Директор зі сталого економічного розвитку в GIZ Україна. 

Стратегія розроблятиметься у кілька паралельних етапів:

  1. Ґрунтовне дослідження ринку праці;
  2. Відкриті консультації з усіма зацікавленими сторонами;
  3. Формування концепції та розробка попереднього тексту;
  4. Фіналізація тексту Стратегії.

«Продуктивність зростає там, де люди можуть розкрити свій потенціал. Ми вже долучалися до формування політики у сферах оборони, інновацій, малого й середнього бізнесу. Але без ефективної політики праці ці рішення не спрацюють. Це питання, на яке ми маємо дати чітку відповідь разом», – доповнив Олексій Дорогань, виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO.

Які подальші кроки?

Усі зацікавлені можуть долучитися до наступних обговорень у робочих групах проєкту, зареєструвавшись за посиланням: https://forms.gle/NdowotEPk2WHq59t5

Сторінка проєкту – за посиланням.