27 березня 2019 року Уряд схвалив низку рішень на користь бізнесу, що були розроблені BRDO за підтримки МЕРТ, Мінюсту, Мінрегіону та бізнес-асоціацій.
Зокрема, було спрощено процедуру реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ). (більше…)
В 2018 році на українські дороги було витрачено більше 35 млрд грн. Проте переважна більшість автошляхів – близько 95% – залишається у незадовільному стані, а 40% з них потребують повного відновлення. Серед основних причин такої ситуації – хронічне недофінансування дорожньої галузі, недієвість контролю за використанням коштів та корупція.
За вікном березень, а це означає старт нового медового сезону. Попереду сотні тисяч кілометрів льоту бджіл, мільйони розвіданих медоносних культур і тисячі літрів зібраного нектару.
Однак в новому медовому році все ще залишаються невирішеними “старі проблеми” з масовим отруєнням бджіл та негативним впливом на них засобів захисту рослин (ЗЗР).
Пасічники досі не мають дієвих інструментів для реєстрації пасіки через складну процедуру захисту своїх інтересів в судах, налагодження співпраці з аграріями та відшкодування збитків.
Минулого року, за інформацією Спілки пасічників України, знищено близько 46 тис. бджолосімей. Збитки оцінюються в 138 млн гривень. Виробничі втрати близько 1000 тонн меду сукупною вартістю 45 млн гривень.
Офісом ефективного регулювання разом із Спілкою пасічників України та Мінагрополітики в 2018 році розроблено проект наказу Мінагрополітики “Про деякі питання у сфері бджільництва”, що дозволить:
Прийняття цього наказу є невідкладним, адже весняні сільськогосподарські роботи вже розпочались.
Повертаючись після розвідки до вулику, бджола виконує танок, показуючи іншим, в якому напрямку вулика знаходиться медоносне місце. Шкода, що бджоли не можуть попередити своїх про місця, де використовувались небезпечні ЗЗР.
Більше 35 млрд грн було витрачено на українські дороги в 2018 році. Хто отримав ці кошти і як їх використали?
Про це йтиметься на прес-конференції «Від заправки до ями на дорозі. Хто відповідальний?» 26 березня об 11.00 в ІА УНІАН (Хрещатик, 4).
Під час заходу буде презентовано портал моніторингу фінансування доріг, розроблений BRDO. Портал надасть інформацію про:
Ключові спікери: Олексій Гончарук, голова Офісу ефективного регулювання (BRDO), Владислав Притоманов, керівник сектору «Транспорт та інфраструктура» BRDO, Віктор Сасін, директор Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України.
Акредитація ЗМІ за тел.: 050-68-99-328 або на e-mail: [email protected].
З 2015 року українці щорічно вкладають більше 1 млрд євро на рік в первинну нерухомість. Проте кожна 5 угода на ринку первинної нерухомості є сумнівною.
Наші «досвідчені» читачі уже знають історію чернівецьких забудовників, які не можуть збудувати бізнес центр у своєму місті через відсутність дозвільної документації. Час її очікування призводить до величезних матеріальних збитків для бізнесу і погіршує інвестиційний та бізнес – клімат в Україні. А потім, часто забудовники бачать відмови, більшість з яких є формальними. Ці відмови є пережитком минулого, від якого ми повинні відмовитися. Про ці ті інші випадки ми говорили у рамках сьогоднішнього case study «Забудовник vs Держава. Хто зверху?»
Потрібно покращувати двосторонню комунікацію між сторонами і задовольнити потреби усіх сторін. Електронні сервіси для суб’єктів містобудівної документації дозволять збудувати цивілізовані відносини між забудовником та державою, та будуть іще одним кроком на шляху до подолання корупції. Існує також проблема з експертними організаціями і їх некомпетентністю деяких із них.
[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2019/03/HTO-ZVERHU-SHULYAK-2.pptx”]
Електронний кабінет забудовника може дати певну аналітику щодо діяльності експертних організацій і їх компетенції. Нам потрібен неабиякий час, щоб держава ставала сервісом і допомагала формувати привабливий інвестиційний та бізнес-клімат в Україні.
С 1 января 2019-го перестали действовать методические рекомендации Министерства культуры о порядке разработки и согласования историко-градостроительных обоснований (ИГО). И хотя согласовательная процедура лишилась вредного рудимента, урбанистический хеппи-энд на горизонте пока не просматривается.
Очень многие надеялись, что отмена ИГО значительно изменит атмосферу на рынке. Однако по факту никакой революции в 2018 году не произошло.
Мы наблюдаем, как постепенно внедряются правила, которые должны были действовать с 2011 года, с принятием Закона «О регулировании градостроительной деятельности». Этим законом была усилена роль системного планирования.
Ранее застройщики могли корректировать решения генерального плана через градостроительное обоснование, и многие пользовались этой возможностью. Материалы общего городского плана многократно утяжелялись изменениями. Такой же подход применялся к историко-архитектурному опорному плану (ИАОП). Его положения уточнялись на каждой стадии проектирования, а для всех объектов в исторических ареалах разрабатывались еще и историко-градостроительные обоснования (ИГО). Таким образом, возможность и ограничения строительства определялись для каждого объекта индивидуально, а стратегические документы обесценивались.
Кроме того, существовавшая модель нарушала принцип юридической определенности. Последствия госрегулирования должны быть предвидимыми для тех, на кого распространяются. Община имеет право понимать сегодня и определять на будущее, что в принципе позволено делать с городом, а что нет. Поэтому Законом «О регулировании градостроительной деятельности» 2011 года согласовательный процесс упорядочили, казалось бы, устранив точечное строительство.
Однако быстрая реформа не получилась. Ситуативное регулирование оставалось жить в подзаконных нормативных актах вплоть до начала 2019 года, когда наконец перестали действовать методические рекомендации Министерства культуры о порядке разработки и согласования историко-градостроительных обоснований.
Пока можно только догадываться, как будет работать система. По задумке Минкульта, с 2019 года в исторических ареалах городов без утвержденного ИАОП должен действовать мораторий на строительство.
По информации Минкульта, историко-архитектурные опорные планы утверждены и действуют менее чем в трети украинских исторических городов (без учета временно-оккупированных территорий). Не имеют таких планов даже Киев, Львов и Харьков. В самом продуктивном 2017 году было утверждено всего 20 ИАОП, а предстоит утвердить еще более 250. Даже по самому оптимистичному прогнозу, процесс растянется на несколько лет. Вакуум пространственного планирования создает напряжение, которое в лучшем случае выльется в рывок принятия ИАОП, в худшем — в массовое незапланированное строительство.
Приходится констатировать, что мораторий на строительство на территориях, где не утверждено ИАОП, так и не начал действовать. Судя по данным открытой системы рассмотрения разрешительных документов «Прозора ДАБІ», разрешения на строительство в центре Киева, не имеющего ИАОП, выдаются и в этом году. Записи о выдаче документов на строительство в историческом ареале за январь 2019-го имеются в киевском и львовском реестрах градостроительных условий и ограничений.
Рынок интересует вопрос: отмена ИГО устраняет Минкульт от «управления» проектами застройки или нет?
Ответ: нет. В ходе подготовки зеленой книги «Новое строительство на территориях размещения объектов культурного наследия» мы насчитали в «арсенале» Минкульта восемь (с учетом ИГО) инструментов влияния. Согласование органов охраны культурного наследия требуется уже на этапе отведения земельного участка, затем их решения будет ждать проектная документация. Чтобы произвести земляные и строительные работы, потребуется несколько разрешений тех же органов. В случае, когда новый объект может повлиять на памятники национального и местного значения одновременно, процедура усложняется вдвое: согласования и разрешения выдают и Минкульт, и местные органы охраны культурного наследия. Таким образом, Минкульт сохраняет влияние на все стадии строительства в исторических ареалах.
Завершим анализ на оптимистической ноте. Теоретически опорные планы должны сменить ручное управление по типу историко-архитектурного обоснования, уменьшив число конфликтов между общиной и застройщиками. Теперь дело за местными властями, которым необходимо доработать градостроительную документацию.
Плануєте будівництво торгівельного центру чи житлового будинку?
Готові битись об заклад, що маєте всю проектну документацію, а відмови ДАБІ формальні та надумані?
Ми ні, бо маємо свіжий приклад і готові ним поділитись на Case study «Забудовник VS Держава»: хто зверху?»
Приходьте на захід і разом розберемо true stories, пропрацюємо лайфхаки, подискутуємо з ДАБІ і не тільки.
Якщо Ви маєте свої історії «відмов» – розкажіть нам про це! Наші експерти разом з партнерами розберуть до дрібниць!
Тож, часу залишилось вже й не так і багато!
Дата: 20 березня 2019 рік
Місце проведення: МВЦ в рамках найпотужнішої будівельної виставки України Interbuildexpo 2019
Організатори: Офіс ефективного регулювання, TOTUM LF, Киевский международный контрактовый ярмарок
Реєстрація за посиланням*: https://goo.gl/owfH8k
*кількість місць обмежена
Цього тижня в Мінрегіоні відбулось чергове засідання робочої групи з питань реформування системи архітектурно-будівельного контролю шляхом впровадження електронного кабінету забудовника, онлайн-платформи “Прозора Держархбудінспекція” та розроблення нормативно-правових актів під головуванням заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Льва Парцхаладзе.
На засіданні обговорено розроблений Офісом ефективного регулювання за участю проекта TAPAS законопроект, який спрямований на розвиток в Україні електронного урядування у сфері будівництва. Електронне урядування є формою організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян (Концепція розвитку електронного урядування в Україні, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017 р. № 649-р).
Так законопроектом передбачається створення у складі містобудівного кадастру нового електронного ресурсу – Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Електронна система забезпечуватиме створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію фізичних та юридичних осіб з державними органами, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання з метою отримання адміністративних та інших послуг у сфері будівництва.
Створення та функціонування електронної система буде здійснюватися з дотриманням таких основних принципів:
1) максимальної автоматизації процесів створення, збирання, накопичення, обробки, захисту, обліку та надання інформації (даних) у сфері будівництва;
2) доступності та зручності отримання послуг у сфері будівництва;
3) прозорості надання адміністративних послуг у сфері будівництва;
5) відкритості та доступності інформації (даних) електронної системи;
6) презумпції достовірності інформації (даних);
7) гарантування державою, держателем електронної системи та суб’єктами, що здійснюють внесення інформації (даних) до електронної системи, об’єктивності, актуальності, достовірності, повноти та захищеності інформації (даних) від несанкціонованих змін;
8) законності одержання, зберігання, обробки та поширення інформації (даних);
9) фіксації електронній системі всіх дій будь-яких осіб з інформацією (даними).
Електронна система складатиметься з трьох компонентів:
1) електронного кабінету суб’єкта містобудування, який буде забезпечувати електронну взаємодію фізичних та юридичних осіб з державними органами, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, надання/отримання користувачам/користувачами документів, інформації та адміністративних та інших послуг у сфері будівництва (отримання містобудівних умов та обмежень, технічних умов, дозволів, ліцензій, погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм тощо);
2) Реєстру будівельної діяльності, який буде забезпечувати створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації про професійну атестацію, ліцензування, вихідні дані, дозволи, об’єкти будівництва та закінчені будівництвом об’єкти, результати експертизи проектної документації на будівництво об’єктів, контрольні примірники будівельних норм, обов’язкових для виконання національних (державних) стандартів, інших обов’язкових для виконання нормативних документів технічного характеру тощо;
3) порталу електронної системи, призначеного для доступу будь-яких фізичних та юридичних осіб до публічної інформації та відкритих даних у сфері будівництва, перегляду заявником стану розгляду поданих документів, доступу заявника до результатів адміністративних та інших послуг, що надаються за допомогою електронної системи.
Вказана електронна система буде створена та запроваджена за технічної підтримки проекту TAPAS.
Очікується, що запровадження електронної системи сприятиме:
Довідково:
Робоча група з питань реформування системи архітектурно-будівельного контролю шляхом впровадження електронного кабінету забудовника, онлайн-платформи “Прозора Держархбудінспекція” та розроблення нормативно-правових актів створена за дорученням Віце-прем’єр-міністра — Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка.
До її складу увійшли представники Мінрегіону, ДАБІ, Державного агентства з питань електронного урядування України, BRDO, IDLO, TAPAS, урядово-громадської ініціативи “Разом проти корупції” та Конфедерації будівельників України.
Живете біля аеропорту і вже сил нема терпіти шум літаків? Вирішили переплановувати квартиру під офіс?
Пригальмуйте, якщо ви у Бориспільському районі. Там правові норми трактують по-своєму. Зокрема, міська рада у разі перепланування квартири, вимагає погодження з Державіаслужбою. І це при тому, що такому погодженню підлягають лише певні об’єкти, які визначені відповідною постановою. І квартира у старій хрущівці точно до них не відноситься.
А все тому, що аеропорт Бориспіль власним листом розширив затверджений Кабміном перелік до всіх випадків будівництва в радіусі 50 кілометрів(!!!). А це, на хвилинку, весь Київ.
Думаєте анекдот? Ні, це конкретна ситуація. Скажемо більше, в Повітряному кодексі передбачено, що «Визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації».
Таким чином, міськради повинні погоджувати умови забудови приаеродромних територій при розробці містобудівної документації, а не кожен забудовник окремо.
Експерти BRDO проаналізували регуляторне поле цієї сфери. Так от, на нашу думку нормальний ланцюг закріплення авіаційних обмежень повинен бути таким – Державіаслужба передає схеми обмежень до органів місцевого самоврядування, які їх затверджують як складову містобудівної документації місцевого рівня. А забудовники отримують ці обмеження уже в складі містобудівних умов та обмежень, і не ходять за окремими погодженнями.
Незабаром літо і закінчення навчання, тож уже можна подумати про старт власного архітектурного бізнесу з нуля! Якщо шукаєте відповіді на питання, з чого почати і що для цього потрібно – вам до нас! 20 березня у рамках міжнародної виставки InterBuildExpo відбудеться майстер-клас із Анною Кирій “Як відкрити архітектурне бюро”. У програмі:
11:00-11:15
презентація платформи Start Business Challenge та кейсу “Як відкрити Архітектурне бюро”. Спікер: Тетяна Коврига, керівник сектору PR, Офіс ефективного регулювання
11:15-11:30
10 лайфхаків від Анни Кирій, як вести та розвивати власне архітектурне бюро
11:30-12:30
спілкування з аудиторією
Якщо ви хочете отримати покрокову інструкцію, як відкрити архітектурне бюро, а також дізнатися про всі підводні камені цього бізнесу від практика, реєструйтеся за посиланням: https://goo.gl/forms/9PMtuf6lRmdjIIkH2 і приходьте 20 березня у Міжнародний виставковий центр (Броварський проспект, 15, метро “Лівобережна”).
Анна Кирій – підприємиця, власниця ТОВ «Архітектурно-проектна група Анни Кирій». Закінчила архітектурний факультет і аспірантуру Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури м. Київ за фахом архітектор-художник. Перелік проектів на сайті: www.kyrii-group.com.ua
Архітектурно-проектна група Анни Кирій заснована в 2008 році і у своєму портфоліо має такі реалізовані проекти: котеджне містечко «Лебедівка», пологовий будинок «Лелека», адміністративний комплекс «Київстар» та низку інших.
Захід проводиться спільно з Київським міжнародним контрактовим ярмарком у рамках виставки InterBuildExpo.
6 березня 2019 року Уряд схвалив низку рішень для бізнесу, розроблених BRDO за підтримки МЕРТ і бізнес-асоціацій, в рамках восьмого дерегуляційного Кабміну.
Так, скасовано 149 застарілих та неактуальних актів у сфері цінового регулювання часів планової економіки УРСР. Урядом прийнято рішення про ринкове конкурентне ціноутворення в частині закупівлі медичного обладнання, яке повністю або частково купується за бюджетні кошти. Скасування 10%-го обмеження на надбавку на медичне обладнання усуне непрозорі схеми у сфері, зменшить корупційні ризики та розширить асортимент продукції та коло постачальників на ринку медичного обладнання.
Вдосконалено порядок ліцензування господарської діяльності, адже сфера була переобтяжена зайвими вимогами та внутрішніми колізіями. Так, запроваджено м’якіший інструмент регулювання – зупинення дії ліцензії – як альтернатива єдиному існуючому досі інструменту у вигляді анулювання ліцензії. Визначено також порядок відновлення дії ліцензії, що була зупинена органом ліцензування, та порядок оскарження такого рішення. Окрім того, від підприємців більше не вимагатимуть документів на підтвердження оплати за видачу ліцензії, що раніше також було підставою для її анулювання. Зміни дозволять зекономити бізнесу близько 960 млн грн на рік.
[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2019/03/RISHENNYA-NA-KORYST-BIZNESU-06.03.2019.pptx”]
Ще одне знакове рішення – оформлення робочої візи Д відтепер можливе на території України для громадян безвізових країн. Його прийняття стало результатом нещодавньої зустрічі Президента та Прем’єр-міністра з представниками ІТ-галузі України, що відбулася 26 лютого. Цього давно чекала українська IТ-індустрія, динаміка зростання якої перевищує темпи підготовки кадрів всередині країни, а також інші галузі, що потребують залучення іноземних фахівців. Рішення позитивно вплине на інвестиційну привабливість країни загалом, пожвавить обмін досвідом та створить додаткові стимули для розвитку інформаційних технологій в країні.
Важливим блоком урядових рішень стало затвердження критеріїв ризику для чергової низки сфер в рамках реформування інспекційної системи. Зокрема, у галузях залізничного та міського електричного транспорту, тютюнових виробів, метрології, позашкільної освіти, використання пуповинної крові та генетично модифікованих рослин. На практиці це означає, що інспекційні органи фокусуватимуться передусім на перевірках підприємств з найвищим ступенем ризику. Як наслідок, бізнес чіткіше розумітиме вимоги до нього, що зменшить ризики для споживачів.
Окрім того, пішов в минуле ще один неефективний радянський пережиток – книга відгуків і пропозицій. Обов’язковість її ведення коштувала суб’єктам господарювання у сфері торгівлі, а отже – і споживачам, до 125 млн грн на рік.
– Наразі модель поведінки українського бізнесу проста: прийдуть – домовимось. Ми вирішили зламати ці стереотипи та розробили державний портал StartBusinessChallenge з розумними, покроковими інструкціями щодо відкриття власної справи, аби бізнес мав легальні відносини з державою в подальшій діяльності. Наша мета – отримання всіх дозвільних документів за 10 днів зі смартфону, або компьютера, – зазначив Олексій Гончарук, – під час обговорення незалежного аналітичного дослідження «Чи ефективні антикорупційні реформи в Україні?», який презентували Лондонський Королівський інститут міжнародних відносин Chatham House разом із Антикорупційною Ініціативою ЄС в Україні (EUACI).
Він також зауважив, що незабаром буде запущено кабінет користувача, який надаватиме вже діючому бізнесу розуміння того, які вимоги висуває держава до ведення того чи іншошо виду бізнесу.
Також, Голова BRDO розповів присутнім про Інспекційний портал, який дає інформацію бізнесу коли і за що його можуть перевірити, а також бачити у відкритому доступі результати бідь-якої перевірки бізнесу.
Керівник сектору «Контроль і нагляд» Володимир Головатенко разом з експертом Офісу Анною Палазовою продовжують серію тренінгів з Аналізу регуляторного впливу для представників міністерств. Друга група, з якою розбирали всі теоретичні та практичні аспекти аналізу – фахівці з Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.
8 червня на міжнародному форумі Ukrainian ID Олексій Дорогань представить перший кластер покрокових онлайн-інструкцій для відкриття бізнесу в туризмі на платформі StartBusinessChallenge. Туристичний кластер об’єднає 16 кейсів, від фотопослуг і галереї до міні готелю зі спа-центром. Державний інформаціний сервіс із відкриття бізнесу Start Business Challenge, розроблений командою BRDO, допомагає початківцям розвивати бізнес у 109 напрямках.
Форум UKRAINIAN ID відбудеться 7-8 червня 2019 року в місті Канів.
Завданням Форуму є створення незалежної міжнародної дискусійної платформи рівня Всесвітнього Економічного Форуму в Давосі, яка щороку визначатиме глобальні тенденції економічного та гуманітарного розвитку України та Східної Європи.
Форум піднімає питання нерозривності та взаємозалежності економічного розвитку держави та її гуманітарної сфери на міжнародному рівні. Ключова тема UKRAINIAN ID-2019 «Революція цінностей».
Серед стратегічних партнерів Форуму: Atlantic Council, Американська бізнес-рада, посольство Канади в Україні, Торгово-промислова палата України, Канівська міська рада, Благодійний фонд родини Богдана Гаврилишина та ін.
Програма події доступна на сайті: https://ukr-id.com/uk/
Калькулятор вартості нестандартного приєднання “під ключ” – легкий та швидкий інструмент пошуку інвестиційно привабливих об’єктів з точки зору видатків на підключення до електромереж. Він створений НКРЕКП та є вдалим прикладом зусиль держави у створенні сприятливого інвестиційного клімату (складність приєднання суттєво впливає на позицію України в рейтингу “Doing Business”).
Для того щоб скористатись цим інструментом необхідно знати ключові параметри нового енергооб’єкта – розташування, потужність, напругу, категорію надійності, відстань від межі земельної ділянки до електричних мереж.
Витративши не більше 1 хв. на заповнення параметрів підключення в онлайн формі Ви отримуєте орієнтовну величину плати за приєднання (така плата складається з двох компонентів – плати за потужність та плати за будівництво лінії електропередач). Також, відображається:
При формуванні рейтингу “Doing Business” оцінюється легкость підключення складського приміщення з потужністю електроустановок 140 кВт, розташованого в столиці (приєднання трифазне, довжина ЛЕП – 150 м, категорія надійності електропостачання – ІІ).
Підставивши вказані параметри в розроблений НКРЕКП Калькулятор отримуємо, що мінімальна орієнтовна вартість приєднання такого об’єкта 476,29 тис.грн, а максимальна – 822,34 тис. грн.
Max (Східний РЕМ ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі») |
Min (Західний РЕМ ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі») |
|||
КЛ |
ПЛ |
КЛ |
ПЛ |
|
Орієнтовна вартість приєднання складатиме,тис.грн з ПДВ, у тому числі: |
822.34 |
654.04 |
702,89 |
476.29 |
– плата за потужність |
512.74 |
512.74 |
334.99 |
334.99 |
– плата за лінійну складову |
309.6 |
141.3 |
309.6 |
141.3 |