На минулому тижні в нас стартував другий цикл зустрічей з інспекціями. За перші два тижні семінарів ми залучили 28 органів влади та більш ніж 100 осіб, які прагнуть створити нову інспекційну систему в країні!  Ми продовжуємо відпрацьовувати разом з інспекціями їхні матриці ризиків та критерії для формування планів перевірок на наступний рік.

Ось графік семінарів “Ризик-менеджмент для держави: нові принципи перевірок бізнесу” на наступний тиждень:

25 червня:
14:00 – Охорона здоров’я (як визначатимуть найбільш ризикових суб’єктів у сферах медичної практики, діяльності банків пуповинної крові, виробництва та реалізації лікарських засобів, та всіх суб’єктів – за дотриманням санітарний вимог)

27 червня:
10:00 – Будівництво, паливо, енергетика (як визначатимуть найбільш ризикових суб’єктів у сферах містобудування, виробництва електричної та теплової енергії, комунальних послуг).

Детальніше зі складом груп та сферами державного нагляду (контролю) можете ознайомитись на сайті: http://study.brdo.com.ua/

Одним із суттєвих ризиків для представників ринку криптовалют була загроза визнання майнінгу ліцензованим видом діяльності. BRDO отримав офіційне роз’яснення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, що спростовує цей підхід.

У травні поточного року експерти BRDO провели системний перегляд законодавства, що регулює  ринок криптовалют, та виявили низку проблемних питань. Зокрема, ймовірність визнання майнінгу ліцензованим видом діяльності та «наданням послуг у галузі криптографічного захисту інформації». Невизначеність правового статусу криптовалют та операцій з ними призводить до того, що підприємці та компанії, що ведуть діяльність у сфері криптовалют, не реєструються офіційно, а непрогнозованість дій контрагентів та органів влади у відносинах з ними породжує низку перепон для діяльності.

«Санкція за безліцензійну діяльність представникам ринку загрожувала дуже відчутна – штраф і конфіскація продукції та знарядь виробництва. Тому одним з перших кроків для вирішення проблем ринку була необхідність отримання офіційного роз’яснення регулятора з цього приводу. Цю перешкоду для розвитку галузі нам вже вдалося прибрати», – відзначив експерт сектору ITC BRDO Ігор Самоходський.

Нагадаємо, проблематику ринку представники влади, бізнесу, громадськості та експертних кіл обговорювали 24 травня під час Круглого столу «Регулювання ринку криптовалют в Україні». В рамках її вирішення, BRDO направили офіційне звернення до відповідального органу – Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та отримали роз’яснення: «Майнінг криптовалют не відноситься до ліцензованих видів послуг і Адміністрацією Держспецзв’язку не розглядалося питання запровадження ліцензування щодо цього виду діяльності».

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/Vidpovid-DSSZZI-shhodo-majningu.pdf”]

Для тих, хто не зміг бути присутнім вчора на круглому столі “Містобудівна документація – особова справа населеного пункту” наводимо теми  та тези виступів учасників конференції:

Білоус Сергій розповів про:

Олексій Гончарук:

Joshua Badach зазначив, що Європейський союз не втручається у питання просторового планування учасників союзу чи країн-кандидатів на вступ, але зацікавлений у розвитку місцевого самоврядування та активності регіонів. Тому організації ЄС часто приймають участь у проектах з просторового планування на умовах запропонованих Україною, як таких, що впливають на результат децентралізації та розвиток регіонів.

Шуляк Олена розповіла про ключові висновки зеленої книги “Розроблення містобудівної документації” із якою можливо ознайомитись за посиланням – https://bit.ly/2y88dfS.  Презентацію Олени можливо переглянути за цим лінком – –  https://bit.ly/2yuu4yf

Шпилевський Іван – висвітлив такі теми

Ликов Дмитро – зазначив на необхідності:

Глеба Вікторзвернув увагу присутніх:

Мартин Андрій запропонував:

Виноградов Василь – зазначив про актуальність:

Куделін Андрій – звернув увагу на проблеми:

Ханенко Олег наголосив на важливості вирішення таких проблем:

Райков Ігор – розповів, що:

Манцевич Юрій

Казімірова Ірина зазначила, що потрібно відходити від механізму стимулювання розроблення містобудівної документації завдяки забороні виділяти земельні ділянки для будівництва. Потрібно, щоб замовник розумів, що містобудівна документація це дійсно стратегія розвитку відповідної території, а не формальність для виділення земельних ділянок.

Кармінський Анатоль звернув увагу присутніх на

Третяк Романзапропонував розпочати роботи щодо узгодження:

Пишіть нам, якщо у вищезазначеному списку ми не встигли обговорити інші проблемні питання, а також звертайте нашу увагу на питання, по яким потрібно працювати у першу чергу.

26 червня 2018 року Торгово-промислова палата України спільно з  FORBIZ | EU4Business проводить 2-ий щорічний «Національний Форум розвитку МСБ 2018». Цей захід збере під одним дахом близько 500 представників малих та середніх підприємств, організацій підтримки бізнесу, уряду, а також міжнародного співтовариства донорів та фінансових установ, що перетворить його на найбільшу національну подію, орієнтовану на розвиток та зростання МСБ в Україні.

Долучайтесь до Форуму та знайомтесь з міжнародними проектами підтримки МСБ та фінансовими установами, а також обговорюйте з експертами перспективи вашого бізнесу та існуючі можливості для підтримки його зростання! Отримуйте інформацію про європейські інструменти та механізми розвитку бізнесу, а також дізнавайтесь про ефективні фінансові інструменти для МСБ від банківського сектору з інформаційно-консультативних стендів! Беріть участь у пленарних дискусіях, сесіях та різноманітних семінарах, де в якості спікерів  виступатимуть провідні фахівці та експерти МСБ, які під час обговорення нададуть свої рекомендації і поради, а також поділяться своїм досвідом у створенні успішних бізнес-моделей.  Участь у Форумі надасть вам можливість напрацювати мережу  унікальних професійних контактів та збільшити ваші шанси на розвиток успішного бізнесу!

* Про організаторів:

Програма

Реєстрація

Акредитація ЗМІ: [email protected].

Додаткова інформація за телефоном +380 44 586-40-67 (Проектний офіс ТПП України)

Інформаціні партнери заходу: UA TV, Zik, Hubs.

21.06.2018 року, Комітет аграрної політики та земельних відносин Верховної Ради України рекомендував законопроект 5448-д “Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції” до другого читання Верховною Радою України.

 Офіс ефективного регулювання брав участь у доопрацюванні законопроекту № 5448д, який дозволить йому стати “Національним органічним стандартом” та імплементувати у законодавство України вимоги вищеназваних Регламентів ЄС 834/2007, 889/2008, 1235/2008.

За пропозиціями Офісу, в законопроекті удосконалено механізм державного контролю за органічним сегментом, вимоги до акредитації органів сертифікації та їх відповідальність за неналежне виконання делегованих державою повноважень, пропрацьовані питання експорту/імпорту органічної продукції.

У результаті прийняття законопроекту та затвердженню усіх передбачених законопроектом підзаконних актів, виникне можливість офіційно з’явитись першому органічному виробнику сертифікованому за українськими вимогами

Сьогодні з 3,9 млн учнів лише 4,5% користуються цифровими освітніми технологіями. Потенційно 52% учнів зможуть використовувати e-learning при доступності контенту та усуненні бар’єрів розвитку ринку. 70% учнів зможуть використовувати e-learning після забезпечення шкіл, в яких є комп’ютери, Wi-Fi та інтернетом. BRDO презентували для Міністерства освіти й науки концепцію розвитку платформи e-learning, яка спростить доступ учнів і вчителів до сучасних освітніх технологій, розроблену спільно з асоціацією IT Ukraine.

Що сьогодні перешкоджає прогресу? Це:

BRDO надав пропозиції МОН, як поліпшити ситуацію. Зокрема спрямувати бюджетні кошти виключно на software-складову і навчання вчителів.

“Централізована закупівля обладнання – це неефективно. Для порівняння, орієнтовна вартість е-підручника за відкритою ліцензією не перевищує 4 млн грн, кількість дітей на одній паралелі – до 400 тис. Орієнтовна вартість обладнання для 1 паралелі в рамках експерименту (1480 учнів): 3,9 млн грн. І це за умови закупівлі дешевих планшетів за 100 доларів”, – зауважив керівник сектору “ІТ і Телеком” BRDO Олександр КУБРАКОВ.  

BRDO рекомендує Міністерству освіти й науки оголосити експеримент, до якого допускаються всі класи, забезпечені обладнанням (кількість класів не обмежується) та надати мінімальні характеристики до обладнання. Забезпечення обладнанням – це відповідальність місцевих громад. Ми переконані, що знайдуться 100 класів, які місцева влада забезпечить обладнання.

Офіційно в освітньому процесі можуть використовуватися лише матеріали, які пройшли експертизу МОН і отримали позитивний висновок. Це спричиняє брак контенту, який, на думку експертів BRDO, можна подолати завдяки усуненню наступних перешкод:

BRDO пропонує  дозволити подання матеріалів на експертизу вчителями, громадськими організаціями та за ініціативою відповідних підрозділів МОН.

Потрібно запровадити принцип “згода за умовчанням”: якщо протягом місяця не надійшла обґрунтована відмова зі вказанням конкретних причин, матеріал допускається до використання.

Варто розширити перелік контенту за рахунок держави, пріоритетні: англійська мова (велика кількість готового контенту, перш за все іноземного виробництва), інформатика (найбільш готові викладачі, забезпечені обладнанням) та інші види контенту, в тому числі іноземного виробництва

Необхідно значно спростити процедуру експертизи для електронного контенту, перевіряти: відповідність науковому підходу (2+2=4, а не 5) та відсутність шкідливої інформації (Крим — частина РФ, інструкції для злочинів тощо).

Ускладнена доступність контенту виникає через такі проблеми:

Цей бар’єр усувається завдяки створенню платформи, ключовим завданням якої буде: централізоване розміщення контенту від різних виробників за різними напрямками Запровадження механізму єдиної ідентифікації для використання контенту від різних виробників.

Підготовка вчителів, за пропозицією BRDO, має проводитися у 2 основні способи: онлайн і під час очних сесій, залежно від готовності викладачів використовувати комп’ютерні технології.

Сьогодні для успішної реалізації платформи e-learning дуже важливим є організаційне забезпечення. По-перше, необхідна команда відповідного рівня кваліфікації, здатна самостійно ухвалювати рішення нестратегічного характеру, а також розробляти пропозиції для керівництва МОН щодо стратегічних питань. Також важливим буде вміння реалізовувати ухвалені рішення із залученням необхідних державних установ, громадських організацій, інших стейкхолдерів. Ми пропонуємо створити офіс впровадження е-learning (Project Management Office, PMO) з подальшою передачею всіх питань, пов’язаних з цифровою освітою, в спеціалізовану установу за зразком ProZorro.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/E-learning_5.pdf”]

Актуальна містобудівна документація є основою ефективного розвитку територій та управління земельними ресурсами. В Україні досі немає чітких механізмів визначення державних та регіональних інтересів містобудування і планування територій, а відповідне законодавство не синхронізоване з положеннями   адміністративної реформи. Генеральна схема планування території України була затверджена у 2002 р., а детальні плани території та плани зонування наразі мають лише 20% населених пунктів України.

Розробка містобудівної документації – обов’язок органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, проте вони не спроможні забезпечити фінансування робіт з планування територій. Це призводить до складнощів із залученням інвестицій до регіонів та загалом гальмує адміністративно-територіальну реформу та процес   децентралізації.

Проблематику ринку представники влади, бізнесу, громадськості та експертних кіл обговорювали 21 червня під час Круглого столу «Містобудівна документація: особова справа населеного пункту». Організатором заходу виступив BRDO за підтримки EU4Business\FORBIZ в рамках Публічного діалогу #PROДіалог.

«Місцева влада та ОТГ не мають реальних повноважень для управління земельними ресурсами, що перешкоджає коректній розробці та оновленню містобудівної документації на місцевому рівні. Відтак, виникають складнощі з реалізацією інвестиційних проектів, пов’язаних із будівництвом та підключенням до енергомереж. В бюджетному законодавстві необхідно визначити конкретні інструменти та джерела надходження коштів для реалізації місцевих цільових програм з розробки документації», – переконана керівник сектору «Будівництво» BRDO Олена Шуляк.  

Станом на 2018 рік в Україні налічується 490 районів, 461 місто, 883 селищ міського типу, більше 27,3 тис. сіл та селищ та 743 ОТГ. До слова, орієнтовні витрати ОТГ на розроблення містобудівної документації складають більше 1,5 млн грн, а місто обласного підпорядкування – 61,8 тис. грн.

Експерти BRDO підготували системний перегляд регулювання сфери розробки містобудівної документації. Дослідження свідчить, що зі 100 НПА у галузі 26 потребують актуалізації або є незаконними. Через це галузі притаманна низка регуляторних проблем.

Так, гальмують конкурентний розвиток ринку прогалини законодавства в частині авторського права. Зокрема, непоодинокими є випадки використання окремими виконавцями робіт вимог захисту авторських прав для штучної монополізації ринку. Це збільшує витрати замовників містобудівної документації, блокує можливість залучати різних виконавців на конкурентних умовах та суттєво знижує ефективність подальшого використання матеріалів містобудівної документації.

Ще однією комплексною проблемою для ринку є неефективна система підготовки спеціалістів, механізмів притягнення до відповідальності за порушення, а також відсутність законодавчо встановлених критеріїв щодо організацій, що здійснюють експертизу містобудівної документації.

За оцінкою BRDO, необхідними кроками у галузі є:

  1. Законодавчо врегулювати механізм визначення державних та регіональних інтересів та надати повноваження з розроблення містобудівної документації ОТГ.
  2. Розробити зміни до Бюджетного кодексу щодо конкретних інструментів та джерел надходження коштів для реалізації місцевих програм із розроблення містобудівної документації.
  3. Розробити та запровадити вимоги до даних та форматів, яким повинні відповідати матеріали містобудівної документації, а також правила та типові шаблони для замовлення містобудівної документації на всіх рівнях.
  4. Встановити відповідальність суб’єктів господарювання та фахівців за порушення.
  5. Розробити та запровадити вимоги до експертних організацій, зміни в систему підготовки та сертифікації фахівців.
  6. Запровадити громадський контроль у сфері та забезпечити оприлюднення та вільний доступ до містобудівної документації.

У заході також взяли участь Директор департаменту містобудування, архітектури та планування Мінрегіону Сергій Білоус, ключовий експерт EU4Business|FORBIZ Джошуа Бадах, Директор Державного науково-дослідного інституту проектування міст “ДІПРОМІСТО” імені Ю.М. Білоконя Іван Шпилевський, Заступник директора ДП “УКРНДПІЦИВІЛБУД” Олег Ханенко, Директор департаменту містобудування та архітектури КОДА Дмитро Ликов, Директор ТОВ «Інгер-Град» Ігор Райков, представники бізнесу та експертних кіл.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/MISTOBUDIVNA-DOKUMENTATSIYA-PREZA.pptx”]

Під час цього заходу Проект USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку» спільно з Офісом Ефективного Регулювання (BRDO) планують презентувати та поширити інформацію про міжнародний досвід у залученні приватного сектору до системи контролю за безпечністю продуктів харчування, обговорити та визначити підходи і принципи, які можуть бути запроваджені в Україні, обговорити регуляторні бар’єри, які заважають розвитку аграрного сектору, та визначити шляхи їх подолання, отримати думку експертного середовища щодо розроблених законодавчих ініціатив, спрямованих на підвищення ефективності системи контролю.

За результатами цієї конференції будуть вироблені рекомендації до органів державної влади, задіяних у системі контролю за безпечністю аграрної продукції, експертного середовища, громадянського суспільства щодо необхідності реалізації заходів, спрямованих на підвищення ефективності ветеринарного і фітосанітарного контролю, упорядкування регуляторного середовища у аграрному секторі та запровадження певних елементів і принципів саморегулювання.

Для участі у конференції просимо зареєструватися за посиланням https://goo.gl/E3LCCo. Реєстрація проводиться із 18 червня до 22 червня включно.

Програма заходу:

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/Agrifood-control-conference-program.pdf”]

 

З 19 червня 2018 року карти електромереж «ДТЕК Київські електромережі» стали доступні онлайн. Це спрощує процес приєднання до електромереж і робить відносини клієнта і енергокомпанії більш прозорими і конструктивними. Проект реалізований ДТЕК Мережі спільно з Мінекономрозвитку та Офісом ефективного регулювання (BRDO).

Всі українські енергопостачальні компанії, згідно з вимогами нового ЗУ «Про ринок електричної енергії» і Кодексу систем розподілу, зобов’язані оприлюднити у відкритому доступі карти своїх електромереж (геоінформаційні дані) з 1 січня 2019 р.  «ДТЕК Київські електромережі» однією з перших в Україні виконала цю вимогу – вже в червні 2018 р.

За допомогою геоінформаційної системи (ГІС) клієнт може отримати онлайн інформацію про розміщення, рівні напруги, протяжності повітряних ліній, адреси та назви трансформаторних підстанцій, потужності розподільних підстанцій, відстані від земельної ділянки до точки приєднання до мережі, вартості приєднання тощо. Функціонал ГІС буде доопрацьовуватися і розширюватися відповідно до вимог Закону та для зручності використання клієнтами компанії.

«Ми визнаємо, що процедура підключення не один рік супроводжувалася великою кількістю складнощів. Сьогодні компанія системно працюємо над тим, щоб зробити її простою і прозорою для клієнтів. Ми вже публікували карту, на якій нанесені діючі в Києві лінії електропередач і підстанції з даними про їх потужності. Це дозволить споживачу самостійно розрахувати вартість приєднання, а потенційному інвестору – оцінити інвестиційну привабливість об’єкта. Паралельно працюємо над створенням такого ж сервісу для клієнтів Дніпра і Дніпропетровській області», – прокоментував  генеральний директор “ДТЕК Мережі” Іван Гелюх.

«Розкриття інформації щодо електричних мереж компаній робить монополію прозорою та надає можливість бізнесу сформувати оптимальний інвестиційний проект. Я вітаю такі ініціативи і вважаю, що вони допоможуть Україні піднятися в рейтингу “Doing Business», – сказав Максим Нефьодов, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України.

«Для багатьох країн світу відкриті дані для оцінки можливості приєднання до інфраструктурних мереж не новина. Однак в Україні відкриті дані про електричні мережі донедавна виглядали як списки трансформаторних підстанцій, які зрідка оновлюються. Саме тому, завдяки підтримці народних депутатів, наші пропозиції щодо відкритих даних передбачені на законодавчому рівні, а вже сьогодні перші електропостачальні компанії, зокрема ДТЕК Мережі, відкривають інформацію. Від цього виграють не тільки споживачі, а й самі компанії, що стають ближче до споживача, втілюючи найкращі світові практики », – прокоментував Олексій Гончарук, голова BRDO.

У Мінекономрозвитку і Офісі ефективного регулювання BRDO підкреслили, що саме простота і прозорість умов приєднання до мереж є важливими показниками при оцінці інвестиційної привабливості країни згідно з рейтингом Doing Business.

Минулого року Україна піднялася піднялася на 4 сходинки в рейтингу Doing Business 2018  та зайняла 76 місце в рейтингу, певною мірою і з урахуванням зменшення вартості приєднання електроустановок до мереж КИЇВЕНЕРГО (зараз «ДТЕК Київські електромережі») .

Ознайомитись з картами можна за посиланням http://connect.dtek-kem.com.ua/energymap

Закон України «Про ціни і ціноутворення» від 2012 р. встановив державне регулювання цін на категорії товарів, що справляють значний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість та виробляються природніми монополіями. При цьому перші дві категорії в законодавстві чітко не визначені, що призводить до довільного їх тлумачення уповноваженими органами. Як наслідок – ціновому регулюванню фактично підлягає втричі більше сфер, ніж передбачено Урядом: 139 сфер замість 43.

Механізми повноцінного моніторингу цін та притягнення до відповідальності за порушення у сфері ціноутворення також не працюють. Під моніторинг не підпадає близько 60% товарних груп, щодо яких запроваджено державне регулювання цін, а розмір штрафів є неадекватно низьким. Так, за порушення порядку встановлення та застосування цін і тарифів, а також націнок та доплат до них статтею 165-2 КУпАП встановлено штраф від 85 до 170 грн.

Проблематику ринку представники влади, бізнесу, громадськості та експертних кіл обговорювали 19 червня під час Круглого столу «Державне цінове регулювання в Україні: аргументи за і проти». Організатором заходу виступив BRDO за підтримки EU4Business\FORBIZ в рамках Публічного діалогу #PROДіалог.

Експерти BRDO провели системний аналіз законодавства та виявили, що з 618 НПА у сфері державного цінового регулювання 228, або 37%, є неактуальними. Інструменти цінового регулювання – фіксовані, граничні ціни, рівні торговельної та постачальницької націнки, нормативи рентабельності тощо – почасти не мають механізмів застосування, дублюються, а засмічене хибною інформацією правове поле вводить в оману споживачів і підприємців щодо діючих цін та тарифів.

«Сьогодні державне цінове регулювання є неефективним: держава не здатна вчасно реагувати на коливання цін та інфляцію, а збитки суб’єктів господарювання сягають мільярдів гривень. Закон передбачає їм компенсацію різниці між регульованими та економічно обґрунтованими цінами, проте у більшості випадків вона не здійснюється, тому державні пільги фактично реалізуються за рахунок бізнесу. Нова модель «цінового контролю» сприятиме стабільності цін, розвитку конкуренції та переважно ринковому ціноутворенню», – відзначив керівник сектору «Контроль і нагляд» BRDO Володимир Головатенко.

Так, збитки непобутових споживачів електроенергії за постачання її населенню та пільговикам за регульованим тарифом за період 2014-2017 рр. склали понад 142 млрд грн, збитки у сфері залізничних перевезень – більше 2,4 млрд грн, а збитки за послуги з приймання/доставки періодичних друкованих видань сягнули 51,9 млн грн.

За висновками дослідження BRDO, цінове регулювання доцільно застосовувати для 61 сфери. Зокрема,  завжди у сферах, що мають негативний зовнішній ефект, та для ринків діяльності природних монополій, у соціальній сфері – за умови необґрунтованого коливання цін. Решта 78 сфер потребують його скасування, додаткового спостереження або внесення змін до відповідних регуляторних актів. Існуючу модель «адміністративного державного цінового регулювання» необхідно переформатувати у модель «цінового контролю», невід’ємними компонентами якої будуть:

У заході також взяли участь Голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна, В.о. генерального директора ДП “Укрпошта” Ігор Смілянський, виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко, Генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, представники Секретаріату КМУ, Мінекономіки, Мінрегіону, Мінінфраструктури, Мінсоцполітики, Державіаслужби, Укрзалізниці, Національної комісії з держрегулювання у сфері зв’язку та інформатизації, Укртеплокомуненерго, Української асоціації операторів зв’язку «Телас», Земельної спілки України.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/ANALIZ-DERZHAVNOGO-TSINOVOGO-REGULYUVANNYA.pdf”]

Форум організований Центром політичних студій та аналітики «Ейдос» у партнерстві з Міністерством молоді та спорту України та Українською Академією Лідерства в рамках проекту «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «Взаємодія!». Захід зібрав активних представників молоді, що хочуть стати провідниками змін в українському суспільстві. Основною темою обговорення стало лідерство у трьох ключових напрямках: державному управлінні, бізнесі й громадському секторі.

 «Я радий бути тут і бачити стільки молодих людей, що мають бажання творити зміни, –  зазначив Олексій Гончарук. – Я працював у бізнесі і стикнувся з тим, що як би ти не робив бізнес у цій країні, якщо держава варварська – ти ніколи не можеш почуватися у безпеці. Мій особистий досвід,  – це те, що привело мене на державну службу».

Щодо теперішнього стану державної служби, Олексій прокоментував: «Так сталося, що нам від СРСР дістався уламок старої бюрократичної системи, хоча в ній працює насправді багато класних людей. Стереотип «Всі держслужбовці корупціонери» – це маячня. Держава – це ми з вами, це протокол взаємодії, це те, як ми разом домовимося встановити правила. У вас зараз є фантастична можливість долучитися, адже такого відкритого і готового до змін уряду ще не було. Потрапивши всередину, ви в цьому переконаєтеся. Бажаю зняти рожеві окуляри і подивитися за куліси – там неймовірно цікаво, і тільки від вас залежить, щоб ця крута держава стала ще крутішою».

Тим учасникам форуму, які хочуть працювати у державних органах, Олексій порадив: «Будьте впевнені у своїй меті і своїх силах. Адже навіть якщо всі навколо говорять, що нічого в тебе не вийде, це не має значення, якщо ви вірите в себе. Питання лише в тому, скільки часу і зусиль ви докладаєте для досягнення своєї мети».

Разом з Олексієм Гончаруком у панельній дискусії «Лідерство у державному управлінні» взяли участь Дмитро Шимків, Заступник голови Адміністрації Президента України, Володимир Бондаренко, Державний секретар Кабінету міністрів України, і Наталія Бойко, Заступник міністра енергетики та вугільної промисловості України з питань євроінтеграції.

В Україні 107,6 тисячі підприємців використовують касові апарати (РРО) при здійсненні розрахункових операцій. Купувати і обслуговувати їх дуже витратно. Але сьогодні Уряд ухвалив два важливих рішення, над якими BRDO працював спільно з Міністерством фінансів та Міністерством економічного розвитку та торгівлі. Ці рішення  спростять реєстрацію РРО та дадуть можливість бізнесу використовувати смартфон або планшет в якості касового апарату. Зареєструвати РРО можна буде за один день. Це зменшить витрати бізнесу орієнтовно на 30%.

Від сьогодні процедуру використання касових апаратів спрощено та започатковано процес впровадження інноваційних моделей РРО. Це дозволить впровадити новітні розробки, значно розширити перелік наявних моделей та функцій, спростити умови для використання РРО та зменшити витрати бізнесу на їх придбання та експлуатацію. Сьогодні вже існують розробки, де фіскальна пам’ять розміщена на флешці і приєднана через USB кабель до мобільного телефону.

Окрім того, прийнятий  проект постанови “Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій”, суттєво удосконалює механізми обміну інформацією при введенні в експлуатацію, технічному обслуговуванні та ремонті РРО через центри сервісного обслуговування.

Автоматизація цих процедур створить зручні умови взаємодії між підприємцями і контролюючими органами.  

Сподіваємось, що через місяць-два власники касових апаратів суттєво зменшать кількість обовязкових візитів до ДФС, а для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.  

Ми очікуємо, що незабаром електронні пристрої з’являться у багатьох продавців товарів, розрахунки будуть проводитись у безготівковій формі, і чеки покупцю будуть надсилатись на електронну пошту або інший безпаперовий спосіб.

Актуальна містобудівна документація є основою ефективного розвитку територій та управління земельними ресурсами. Її розробка – обов’язок органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Проте сьогодні актуальними схемами планування територій забезпечені лише 72% областей та 10% районів України. Актуальні генплани мають не більше 25% українських міст і лише 7,5% сіл та селищ. Це ускладнює залучення інвестицій, провокує корупційні зловживання, призводить до збільшення вартості будівництва та гальмує реформу  децентралізації.

Хто має фінансувати розробку містобудівної документації при бюджетній децентралізації? Як збалансувати інтереси сторін: захист авторських прав та подальше використання розробки замовником? Як забезпечити відкритий доступ до містобудівної документації – реальні кроки?

Відповіді та шляхи вирішення проблем ринку держава та бізнес спільно шукатимуть 21 червня під час Круглого столу «Містобудівна документації: особова справа населеного пункту».

У заході візьмуть участь:

Експерти BRDO підготували системний перегляд якості регулювання ринку у Зеленій книзі «Розроблення містобудівної документації» і виносять його на публічну дискусію. Детально – на www.regulation.gov.ua. Долучайтеся до діалогу!

Місце: м. Київ, IQ Business center (вул. Болсуновська, 13-15)

Час: 10:00 – 12:00, 21 червня 2018 р.

Програма заходу тут.

Реєстрація за посиланням. Детальна інформація за номером: 063 440 47 07.

Акредитація ЗМІ на [email protected] або за телефоном 099 256 59 56.

В Україні з 2012 р. діє Закон «Про ціни і ціноутворення», який встановлює державне регулювання цін на певні категорії товарів. Проте самі категорії таких товарів в законодавстві чітко не визначені, тому має місце довільне їх тлумачення та розширення сфери цінового регулювання уповноваженими органами. Як результат – фактично ціновому регулюванню підлягає втричі більше сфер, ніж це передбачено Урядом. Механізми повноцінного моніторингу та притягнення до відповідальності за порушення у сфері ціноутворення не працюють, що призводить до неефективного реагування держави на коливання цін та інфляцію.

Як створити ефективну систему цінового моніторингу? В яких сферах необхідне державне цінове регулювання? Чи потрібні критерії доцільності його застосування? Які ризики можуть виникнути при скасуванні державного цінового регулювання? Які альтернативні інструменти впливу на ціни/тарифи можуть бути застосовані у такому випадку?

Відповіді держава та бізнес спільно шукатимуть 19 червня під час Круглого столу «Державне цінове регулювання в Україні: аргументи за і проти».

Серед учасників:

Представники

Експерти BRDO підготували системний перегляд якості регулювання ринку у Зеленій книзі «Аналіз державного цінового регулювання» і виносять його на публічну дискусію. Детально – на www.regulation.gov.ua. Долучайтеся до діалогу!

Місце: м. Київ, IQ Business center (вул. Болсуновська, 13-15)

Час: 10:00 – 12:00, 19 червня 2018 р.

Програма заходу тут.

Реєстрація за посиланням. Детальна інформація за номером: 063 440 47 07.

Акредитація ЗМІ на [email protected].

В Україні масово гинуть бджоли. Виключення в цьому сезоні – лише дві області. Серед причин – відсутність  комунікації між пасічниками та агровиробниками. Експерти BRDO пропонують внести низку змін до законодавства у галузі бджільництва та запровадити «принцип добросусідства».

Впровадження цих змін допоможе запобігти вмиранню бджіл від отрути, якою обробляють сільські угіддя, а завдяки створенню дієвих механізмів для збору доказової бази у разі загибелі бджолосімей, постраждала сторона зможе відшкодувати збитки та захистити свої інтереси. Запропоновані законодавчі зміни також сприятимуть спрощенню правил реєстрації пасіки.

Дорожню карту реформування галузі бджільництва керівник сектору «Сільське господарство» BRDO Андрій Заблоцький презентував 7 червня в рамках «Агро-2018».  За його словами, непрозорі правила на ринку зумовлюють адміністративні складнощі для відкриття та ведення бізнесу. Для реєстрації та нормального функціонування МСП мають 26 разів контактувати з органами державної влади. При цьому, таке регуляторне навантаження не захищає виробників меду від негативного впливу застосування агровиробниками засобів захисту рослин, що призводить до масової загибелі бджіл та загрожує знищенням бізнесу.

«Така кількість інструментів регулювання не дає бізнесу чіткого розуміння правил поведінки на ринку та провокує численні корупційні ризики. Зокрема, це стосується процедури застосування ветеринарно-санітарного паспорту пасіки, що є основним документом доступу на ринок.

Ще одним важливим кроком для галузі є запровадження страхування виробниками засобів захисту рослин екологічних ризиків перед третіми особами та страхування пасічниками ризиків своєї діяльності, – відзначив Андрій Заблоцький. – У дорожній карті ми пропонуємо зміни до низки законодавчих актів, що дозволить мати стабільні позитивні зрушення, сприяти розвитку МСП в регіонах та встановлювати нові рекорди експорту».

Нагадаємо, Україна входить в трійку найбільших експортерів меду в світі. В 2017 році обсяг експорту досяг 68 тис. тонн.

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/REFORMUVANNYA-GALUZI-BDZHILNYTSTVA.pdf”]