Сьогодні ми спілкуємося з Ігорем Самоходським, керівником сектору ICT у Офіс ефективного регулювання BRDO. Ігор очолює команду фахівців, що працює над державною політикою у сфері електронних комунікацій України, ІТ-індустрії, відкритих даних та віртуальних активів, а також відповідними євроінтеграційними процесами. Ігор Самоходський був учасником оціночної місії ЄС щодо інтеграції України у цифровий ринок.
«Легалайф-Україна»: Ігоре, ми вітаємо Вас на нашому порталі! Загальновідомим є факт що секс-працівники України збирають гроші на оборону країни з продажу нюдсів в соцмережах. На якому етапі обговорення з владою станом на липень 2024 знаходяться законопроект щодо декриміналізації нюдсів в соцмережах?
Ігор Самоходський: Законопроєкт 9623 знаходиться без жодного руху вже майже рік. Нам невідомо щоби проводились за цей час жодні консультації на базі відповідального Комітету Верховної Ради, чи будь-яка інша робота Уряду чи Парламентарів. Тобто, законопроєкт зареєстрований, але руху немає. Це часта ситуація для законопроєктів, коли відповідальний комітет не має бажання займатись ініціативою. Цікаво, що разом з основним законопроєктом ряд депутатів подали законопроєкт, що навпаки посилює відповідальність по ряду параметрів. Він теж лежить без руху.
Таким чином ігнорується не тільки законопроєкт, але й успішна петиція 2022 року за декриміналізацію порно. https://petition.president.gov.ua/petition/146438
«Л-У»: Як на ситуацію з врегулюванням нюдсів може впливати формальне оновлення політики Твіттера (Х)?
І.С.: Напряму на регулювання це не вплине. Але ми можемо побачити зростання кількості кримінальних справ проти українців. Користувачі Твіттера (Х) зможуть поширити у себе на сторінці нюдси, і за це будуть притягнуті до кримінальної відповідальності в Україні. На жаль, чекаємо вироків за репости в Твіттері (Х).
«Л-У»: Які на сьогодні головні перешкоди в обговоренні законопроекту?
І.С.: Головна перешкода – небажання підтримувати декриміналізацію депутатами Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності. Законопроєкт відпочатку зареєструвало більше 20 депутатів з різних політичних партій. Але без підтримки в Комітеті він не може рухатись далі.
Щодо обговорення – ми також не бачимо жодних дій, направлених на обговорення проблеми чи законопроєкту з боку парламентарів. В цей же час ми бачимо зростання кількості кримінальних справ https://opendatabot.ua/analytics/adult-content-2024-5
В поточній політичній ситуації лідерство Офісу Президента могло би допомогти зрушити ініціативу з мертвої точки, але поки ми такого бажання не бачили.
«Л-У»: Які додаткові адвокаційні дії на Ваш погляд можуть сприяти прискоренню прийняття нових законів в сфері громадського здоров’я та декриміналізації секс-праці?
І.С.: Ми побачили значний супротив ініціативі, попри широку підтримку громадськими організаціями, включаючи волонтерів та військових, а також депутатами різних партій.
Було би корисно заручитися підтримкою міжнародних партнерів, щоби вони зі свого боку вимагали це від України в рамках планів реформ. Але тема декриміналізації порно чи секс-праці є сенситивною з точки зору медіа реакцій, і цього буде складно досягти. З іншого боку нам треба системна робота з медіа для висвітлення проблем, які створює криміналізація. Суспільство має краще розуміти, скільки ресурсів держава витрачає, скільки українців отримують вироків за пересилання нюдсів, скільки податків держава не отримує і т.д.
«Л-У»: Які у Вас найближчі плани щодо адвокатування змін в законодавство?
І.С.: Ми плануємо посилити нашу роботу з висвітлення поточних кримінальних справ, вироків, та статистики переслідувань. В найближчий час можна очікувати нової аналітики від нас по 301 та 302 статтям ККУ щодо практики їх застосування.
«Л-У»: Як Ви відноситися до ініціативи секс-працівників України щодо розробки вітчизняного аналога платформи OnlyFans, завдяки чому була би можливість скерувати більше коштів в бюджет на оборону країни?
І.С.: Поки у нас криміналізоване доросле добровільне порно, не варто очікувати в Україні розвитку технологій чи офіційних бізнесів пов’язаним з дорослим контентом. Ми і надалі будемо спостерігати лише неофіційну роботу веб-студій і т.д. Україна поставила хрест на офіційному розвитку цієї індустрії, яка б сплачувала податки та приваблювала інвестиції. Технології та передові бізнеси будуть і надалі розвиватись в США, країнах ЄС, та інших країнах, де порно не криміналізоване. Українці продовжать працювати в режимі тіньового ринку, продукуючи контент без сплати податків та без створення ІТ-платформ. Звичайно це можна змінити, ухваливши законопроєкт 9623, але як ми вже обговорили, поки перспективи цього туманні.
«Л-У»: Дякуємо за розмову!
Платники податків, які є юридичними особами, під час постачання електронних комунікаційних послуг не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування — таке роз’яснення нещодавно опублікувала Державна податкова служба.
Експерти BRDO переконані:
Минулого тижня BRDO звернувся до Кабінету Міністрів України з офіційним листом щодо вирішення цього питання.
Що відбулося?
Спрощена система оподаткування не може застосовуватися до постачальників послуг доступу до мережі Інтернет, які є юридичними особами, — таке роз’яснення в травні цього року було оприлюднене на сайті ДПС.
На думку BRDO, така позиція посадовців базується на невірному трактуванні окремих положень Податкового кодексу та Закону «Про електронні комунікації», до розробки якого наша команда безпосередньо долучилася.
Наше розуміння відповідних правових норм детально викладено в тексті листа.
Довідка щодо досвіду ЄС зі спрощеного податкового обліку для малого бізнесу.
Як це вплине на сектор електронних комунікацій України?
Можливість користуватись послугами Інтернету вже стала базовою потребою для сучасної людини, а в умовах війни перетворилась на одну з умов своєчасного інформування про небезпеку і подальшого виживання. Позиція ДПС може призвести до подорожчання та зменшення доступності Інтернету для українців.
У сегменті фіксованого широкосмугового доступу до мережі Інтернет (ШСД) в Україні працює приблизно 4 тис. постачальників, і це переважно суб’єкти малого підприємництва (МСП) на спрощеній системі, які сплачують 5% єдиного податку з виручки. Водночас окремі великі Інтернет-провайдери на загальній системі оподаткування витрачають на податок на прибуток менше 1% своєї виручки. Саме простота обліку і звітності є ключовою причиною для вибору ними спрощеної системи.
Її скасування призведе до того, що для дотримання податкового законодавства MCП будуть вимушені йти на непропорційно вищі витрати, ніж великі провайдери. Це суттєво зменшить їх конкурентоздатність і спроможність розвивати мережі та послуги.
Політика ЄС ґрунтується на тому, що МСП мають отримувати державне сприяння і підтримку через непропорційність таких витрат. В Плані дій щодо справедливого та простого оподаткування на підтримку Стратегії відновлення (2020 рік) Єврокомісія вказує, що орієнтовні витрати на дотримання податкового законодавства для великих компаній становлять приблизно 2%, тоді як для МСП – приблизно 30% від сплачених податків.
Якими конкретно можуть бути негативні наслідки для бізнесу, користувачів послуг та держави?
До чого тут BRDO і як ми пропонуємо вирішити проблему?
Команда BRDO має досвід оптимізації регуляторних відносин, впровадження євроінтеграційних реформ і заходів з полегшення ведення бізнесу у сфері електронних комунікацій.
Зокрема, ми брали активну участь в розробці нового Закону України «Про електронні комунікації» та проєкту Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій.
Протягом останніх років ми провели кілька досліджень цієї сфери, за результатами яких оприлюднені аналітичні звіти «Регулювання ринку фіксованого широкосмугового доступу до мережі Інтернет», «Як використовувати радіочастотний ресурс для забезпечення якісного звʼязку в Україні», «Ринок голосових телекомунікаційних послуг».
Спираючись на знання експертами BRDO сфери електронних комунікацій України, ми наголошуємо на необхідності збереження спрощеної системи оподаткування для українських Інтернет-провайдерів, в тому числі юридичних осіб.
Звертаємось до КМУ з проханням вжити заходів щодо приведення позиції ДПС із зазначеного питання у відповідність до ПКУ, Закону «Про електронні комунікації», статей 19 та 67 Конституції України, зокрема — скасувати вищезгадане розʼяснення ДПС.
Останнім часом на шляху України до членства в ЄС спостерігається значний прогрес. У червні 2024 року ЄС офіційно відкрив переговори про вступ з Україною. Це рішення було прийнято після схвалення Європейською радою в грудні 2023 року та подальшого схвалення Рамкової програми переговорів у червні 2024 року.
У середу, 17 липня, новообраний Європарламент ухвалив резолюцію «Про необхідність постійної підтримки України ЄС», підтвердивши таким чином необхідність подальшої підтримки Європейським Союзом України як у відсічі російській агресії, так і в забезпеченні майбутнього членства в ЄС.
Процес набуття членства в ЄС є тривалим і потребує спільних зусиль усіх державних органів для спільної роботи для досягнення такої бажаної для України мети. Саме тому проєкт EU4Business: Політики та підтримка інституцій малого та середнього бізнесу (SMEPIS), який Ecorys реалізовує в консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу, організував серію освітніх семінарів для представників різних департаментів Міністерства економіки України для ознайомлення учасників з основними етапами підготовки та проведення процесу приєднання та переговорів.
Експерти SMEPIS розкрили такі теми:
Понад 80 учасників взяли участь у кожному семінарі, активно долучаючись до дискусії і ставлячи запитання після кожної сесії.
Учасники назвали найбільш цікавими такі теми: структура та процес переговорів, перевірка та моніторинг, процес відбору; обмін досвідом/практичний досвід інших країн;
Копенгагенські критерії; критерії вступу до ЄС; технічні питання адаптації законодавства ЄС; нові знання та ідеї для роботи над переговорним процесом між Україною та ЄС.
«Завдяки темі переговорного процесу мені тепер більш зрозуміло, як цей процес буде проходити для України», – поділився у формі зворотного зв’язку один із учасників. «Дякую за детальну інформацію! Процес підготовки прогнозних документів, процес взаємного обміну з представниками ЄК, вплив Єврокомісії на внутрішні процеси – це також теми, про які я хотів би дізнатися більше протягом наступного майстерні”, – зазначив інший учасник.
Команда експертів SMEPIS продовжує роботу над організацією заходів з підвищення спроможності для представників Міністерства економіки, Міністерства цифрової трансформації, Державної регуляторної служби, EEPO та інших, щоб допомогти покращити спроможність та стійкість українських установ.
Це стало можливим завдяки дерегуляційному ЗП № 7331, який вчора в цілому підтримала Верховна Рада України.
Раніше BRDO спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством економіки України розробили пакет нормативно-правових актів, зокрема постанову Уряду № 314 щодо провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану, а також зміни до неї.
Це дозволило здійснювати господарську діяльність на основі безоплатного подання декларації, без необхідності отримання дозвільних документів, ліцензій, інших публічних послуг (крім високоризикованих видів діяльності, перелік яких визначається у Додатку до постанови Уряду № 314).
Також у 2022 році було запущено цифровий сервіс подачі подачі декларацій ▶️ https://diia.gov.ua/services/yedeklaraciya.
Найбільшу популярність вони мають серед підприємців у сферах освітньої діяльності, охорони праці, екології тощо.
Одночасно, на основі положень ПКМУ був розроблений законопроєкт № 7331. Документ на час дії воєнного стану на законодавчому рівні врегульовує питання правової визначеності статусу декларації та інших дозвільних документів, ліцензій, результатів надання публічних послуг.
Які положення містить ЗП № 7331?
Офіс ефективного регулювання BRDO працював над законопроєктом в межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю SMEPIS і не обовʼязково відображає думку Європейського Союзу.
Від 486 мільярдів до 1,1 трильйона доларів – у такому діапазоні оціюються потреби України на відбудову.
Попри те, що міжнародна допомога є суттєвою, бюрократичні перешкоди часто уповільнюють фінансування таких термінових проєктів, як будівництво енергетичних, медичних і освітніх обʼєктів. У цьому плані використання віртуальних активів може суттєво прискорити процеси.
Від початку російського вторгнення Україна отримує допомогу у віртуальних активах з різних куточків світу. Працює Aid for Ukraine для фінансування військової і гуманітарної допомоги, вже відома всюди платформа United24, що дозволяє робити внески віртуальними активами через систему Silent Donor. Окрім цього, для підзвітного управління процесом відбудови в Україні створена єдина цифрова екосистема DREAM, що надає можливість міжнародним урядам підтримувати конкретні проєкти та бачити прогрес, пов’язаний з виділеними коштами.
Чи можна поєднати всі ці зусилля, щоб поєднати донати віртуальними активами із конкретними проєктами з відбудови? У новій аналітичній записці Оксана Ігнатенко, дослідниця проєкту “Нагляд та Моніторинг Фондів Реконструкції України (SMURF)”, розглядає можливість використання віртуальних активів для спрощення надходження допомоги на нагальні потреби відбудови України, а також питання про те, як зацікавлені сторони можуть надавати прозору інформацію про використання коштів.
Що потрібно зробити для оптимізації використання віртуальних активів у відновленні?
✔️ Крок 1: Запровадження надійного регулювання для підвищення довіри міжнародних донорів та боротьби з фінансовими злочинами.
✔️ Крок 2: Аналіз наявної інфраструктури – створити централізовану платформу для донатів, щоб зменшити ризики шахрайства та забезпечити прозорість.
✔️ Крок 3: Створення надійної інфраструктури та протоколів кібербезпеки – запровадити суворі протоколи доступу до приватних ключів донатів для мінімізації корупційних ризиків.
✔️ Крок 4: Тестування системи перед запуском – провести детальне тестування системи донатів, щоб виявити вразливості перед запуском.
Україна вже приймає донати у вигляді віртуальних активів на потреби війни та гуманітарної допомоги, тому розробка надійної системи управління віртуальними активами набуває все більшого значення.
🔗 Читайте повний текст аналітичної записки тут: https://rusi.org/explore-our-research/publications/policy-briefs/buduemo-zavtrashniy-den-dorozhnya-karta-vidnovlennya-ukraini-z-vikoristannyam-virtualnikh-aktiviv
Нагляд та Моніторинг Фондів Реконструкції України (SMURF) є спільним проєктом Центру Фінансів та Безпеки (CFS) у RUSI та Офісу Ефективного Регулювання BRDO. SMURF підтримує стійкість та цілісність фінансової системи України шляхом ретельних досліджень та проактивних заходів. Дізнайтесь більше про SMURF за посиланням, а також на сторінці в LinkedIn.
14 липня бойова система ситуаційної обізнаності DELTA успішно пройшла перевірку на відповідність стандарту інформаційної безпеки що підтверджує відповідність її комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) встановленим вимогам. Незалежну перевірку здійснила одна з провідних міжнародних консалтингових компаній.
«Вперше в історії України військова система пройшла сертифікацію за стандартами, які використовують в країнах НАТО. До цього подібні системи перевірялися за стандартами 20-річної давності, які втратили свою актуальність», — зазначив Рустем Умєров, Міністр оборони України.
Раніше BRDO долучився до розробки комплексу вже впроваджених змін до законодавства, зокрема законопроєктів №10062 та №11143, які наділили Міністерство оборони України новими повноваженнями та можливостями для розвитку цифрових систем у сфері безпеки і оборони.
«Щоб перемогти ворога ми маємо бути швидшими, ефективнішимим, більш інноваційними та гнучкішими, при цьому не йти на компроміси з безпекою. Збір, обробка та використання даних з використанням Дельти дозволить краще планувати, виконувати операції, координувати дії своїх сил. Підтвердження відповідності знімає останній ключовий блокер для масштабування впровадження та розвитку системи», — пояснив Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO.
Наступний крок — введення DELTA в експлуатацію Силами оборони України. Система має отримати широке розповсюдження у бойових підрозділах для забезпечення технологічної переваги над ворогом.
DELTA — це унікальна екосистема військових продуктів, що розробляється військовими для військових, та побудована за стандартами НАТО.
Основною метою DELTA є забезпечення можливості бачити поле бою в реальному часі, обмінюватися інформацією між підрозділами, бригадами в складі ЗСУ, угрупованнями, а за потреби також і з союзниками.
Тепер підприємці зможуть отримувати ліцензії та дозвільні документи в електронній формі. Рішення про запуск експериментального проєкту із запровадження Єдиної державної електронної системи дозвільних документів (єДозвіл) Уряд ухвалив на засіданні 5 липня 2024 року.
Як це працюватиме?
Розробка та запуск системи єДозвіл здійснюється Міністерством економіки України у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України та фінансується компонентом 2 проєкту міжнародної технічної допомоги EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP та фінансується ЄС. Консультаційна підтримка щодо розробки нормативно-правових актів для системи здійснюється проєктом EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу.
BRDO разом з партнерами представили єдину державну електронну систему управління галуззю рибного господарства.
Які переваги?
«Державна політика успішна тоді, коли вона вирішує проблеми всіх стейкхолдерів. Ще в 2019 році ми підготували Зелену книгу про сферу рибного господарства — у цьому дослідженні ми окреслили ключові виклики галузі та шляхи їхнього вирішення. І сьогодні ми впевнено рухаємось у напрямку цифровізації та дерегуляції», — зазначив Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO.
На заході були представлені 4 нові сервіси: еДоговір, еДозвіл, еЖурнал, еБирка.
Дякуємо іншим учасникам:
Віталій Головня – заступник міністра Міністерство аграрної політики та продовольства України;
Ігор Клименок – т.в.о. голови Державне агентство меліорації та рибного господарства України.
Скористатися послугами еРиба можна тут
Розроблення системи щодо цифровізації рибної галузі здійснене за сприяння Проєкту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID та UK Dev. Партнер у реалізації проєкту – BRDO.
Офіс ефективного регулювання BRDO в рамках Проєкт «Підтримка цифрової трансформації» (DTA) шукає підрядників для надання послуг з проведення інформаційних аудитів у розпорядників публічної інформації.
Мета — дослідження стану й наявності всієї публічної інформації та публічної інформації у формі відкритих даних, удосконалення логічності її створення, збирання, зберігання, опрацювання, публікації для розпорядників інформації. Це сприятиме підвищенню прозорості у воєнний та післявоєнний час, покращенню зручності користування даними для громадянського суспільства.
Ознайомитись із технічним завданням.
Вимоги до підрядників:
Вимоги до пропозиції:
Пропозиції, надіслані на іншу адресу (включно з електронними), не розглядатимуться.
У разі виникнення запитань щодо проведення робіт по інформаційному аудиту, уточнення деталей щодо обсягів робіт та комунікації з розпорядниками, просимо адресувати їх на електронну пошту [email protected] з темою листа «Інформаційний аудит – запитання».
Вибір підрядників буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про релевантний досвід та попередні результати роботи.
Довідково:
Методика проведення інформаційного аудиту – завантажити
Оплата послуг здійснюється в рамках проєкту та за рахунок коштів Міжнародної технічної допомоги (реєстраційна карта проєкту № 5458 від 13 березня 2024 року з подальшими її модифікаціями) згідно з планом закупівель.
ГО «Офіс ефективного регулювання» звільнено від ПДВ операцій з отримання послуг в межах проєкту Міжнародної технічної допомоги, виконавцем якого є ГО «Офіс ефективного регулювання», і відповідає категорії (типу) товарів, робіт і послуг, зазначених у Плані закупівлі, код ставки 903.
Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право контактувати лише з обраними підрядниками, уточнювати інформацію у підрядників в усній та письмовій формі.
Відбулася перша зустріч Data+ – комунікаційної платформи, створеної для підтримки відкритості, прозорості та розвитку сфери відкритих даних в Україні. Платформа Data+ має на меті стати ключовим майданчиком для комунікації між стейкхолдерами, сприяти спільній адвокації відкриття даних, вдосконаленню політики в цій галузі.
Що обговорювали на першій зустрічі Data+?
Data+ – це наразі один із інструментів для сприяння відкриттю даних, який може спрацювати лише тоді, коли всі стейкхолдери активно долучаться до її роботи. Зокрема, першочерговою функцією Data+ представники Мінцифри вбачають її можливості для централізованого отримання всіх запитів як щодо відкриття наборів даних, так і щодо вирішення інших питань, повʼязаних із цією сферою.
Ба більше: завдяки тому, що платформа обʼєднає всіх стейкхолдерів сфери відкритих даних, будуть зрозумілі не тільки запити і нагальні проблеми, а й спроможності усіх стейкхолдерів (як серед державних органів, так і громадськості, бізнесу й небайдужих громадян). Одним із важливих учасників платформи є Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, завдання якого – забезпечувати право громадян на доступ до публічної інформації.
Окрім цього, Data+ допоможе сформувати план спільних дій, визначити відповідальних і строки виконання, а також змінювати пріоритети і розуміти, де потрібне підсилення спільної позиції.
Багато учасників першої зустрічі одразу висловили своє бажання долучитися до роботи платформи як експертизою, так і спільними діями. Окрім цього, учасники окреслили такі проблеми сфери, на які варто першочергово звернути увагу:
Хочете розвивати сферу відкритих даних в Україні?
Кожен охочий може стати учасником платформи Data+ — запрошуємо до Facebook-групи.
Відеозапис першої зустрічі можна переглянути за посиланням.
Комунікаційна платформа Data+ створена Міністерством цифрової трансформації України завдяки проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev. Партнер проєкту — Офіс ефективного регулювання BRDO.
Про це заявив Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO, у своїй промові на провідній антикорупційній конференції IACC International Anti-Corruption Conference.
Чому це важливо?
The International Anti-Corruption Conference — це подія, яку раз на два роки організовують IACC Council та Transparency International.
Цьогорічна 21-ша IACC відбулася в Литві та була присвячена темі «Протистояння глобальним загрозам: заради чесності». У конференції взяли участь близько 2000 учасників з 140 країн – державні лідери, делегати з приватного та державного секторів, а також представники громадянського суспільства.
До чого тут BRDO?
У межах IACC 2024 коаліція RISE Ukraine, співзасновником якої є BRDO, організувала панель «Підзвітна та прозора відбудова України».
Окрім Олексія Дороганя, до івенту долучилися модераторка Мартина Богуславець, голова правління Коаліції та голова Антикорупційний центр МЕЖА, та спікери Гевін Хейман, Open Contracting Partnership, Тетяна Хутор, Інститут законодавчих ідей, Юхані Гроссманн, Basel Institute on Governance.
Експерти поділилися антикорупційними досягненнями України, серед яких — відкриття публічних даних, яке адвокувала Коаліція RISE Ukraine, цифрові інструменти забезпечення прозорості Prozorro та DREAM – Державна цифрова екосистема управління відновленням.
Про що говорив Олексій?
Олексій Дорогань наголосив на важливості підтримки зусиль України у сфері оборони, а також презентував низку напрацювань BRDO, зокрема:
Застосування досвіду реформи публічних закупівель та розробки Prozorro дозволяє будувати ефективні та зрозумілі процеси в оборонних закупівлях. Це важливо для мінімізації можливостей для корупції та забезпечення ефективного використання ресурсів для захисту країни.
Ще нещодавно процес мобілізації був на 99% паперовим. Тож громадяни зіштовхувались із чергами, бюрократією та випадками корупції. Цифрові технології дозволяють реально оцінити мобілізаційний ресурс та зробити процедури ефективнішими та захищеними від зловживань.
Незабаром на порталі Дія з’явиться послуга бронювання для військовозобов’язаних працівників критично важливих підприємств. Це автоматизує та спростить процес бронювання, водночас зробить його прозорим та ефективним.
Ми сприяємо впровадженню іноземних хмарних сховищ для деяких військових систем. Це знижує ризики фізичного знищення дата-центрів на території України та підвищує безпеку і ефективність роботи з критично важливими даними.
Ми працюємо над розробкою логістичних та облікових систем, щоб міжнародні партнери могли довіряти ефективному та прозорому використанню наданої допомоги.
Прозорість та підзвітність є ключовими факторами для перемоги України і подальшого тривалого миру. Дякуємо міжнародним партнерам за можливість долучитися до провідної конференції, представити напрацювання та поділитися досвідом з колегами.
ГО «Офіс ефективного регулювання» оголошує конкурс на вибір підрядника для проведення обстеження та аналізу функціонування інформаційно-комунікаційної системи «ЕкоСистема» в межах проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID та UK Dev.
Загальні вимоги до пропозиції:
Вимоги до виконавців:
Критерії відбору:
До пропозиції обов’язково має бути додана:
Аплікаційна форма заявки на участь
Парламент у першому читанні підтримав законопроєкти № 8119 та № 9545, розроблені BRDO разом з Мінагрополітики та Держрибагентством.
Що запроваджують законопроєкти?
ЗП №9545 «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів» імплементує в українське законодавство регламенти ЄС: №1224/2009 – щодо забезпечення простежуваності водних біоресурсів, №1005/2008 – спрямований на боротьбу з незаконним, непідзвітним, неконтрольованим рибальством і 1380/2013 – визначає основні положення Спільної рибогосподарської політики ЄС (Common Fisheries Policy, CFP).
Законопроєкт допоможе:
ЗП №8119 «Про залучення інвестицій у розвиток галузі рибного господарства», розроблений у межах проєкту Програма USAID з аграрного і сільського розвитку – АГРО, допоможе:
Чому це важливо?
Риболовна галузь України має великий і досі нереалізований потенціал. Втілення положень законопроєктів у життя дозволить досягти:
Закликаємо народних депутатів підтримати ці важливі зміни!
Цифровізації військових реєстрів бути: у другому читанні ухвалено законопроєкт щодо удосконалення порядку ведення військового обліку та набуття статусу учасника бойових дій у період дії воєнного стану, розроблений за участі експертів BRDO.
У чому полягала проблема?
Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів призначений для цифрового ведення військового обліку, збору та обробки відомостей, що необхідні для ефективної мобілізації та рекрутингу. Ефективне функціонування реєстру було ускладненим через відсутність необхідних законодавчих передумов для інформаційних взаємодій для збору таких даних.
Також до ухвалення ЗП був відсутній прозорий, дієвий та зручний механізм отримання статусу учасника бойових дій у період дії воєнного стану в районах ведення бойових дій або на тимчасово окупованих територіях.
ЗП було розроблено з метою впорядкування окремих норм законодавства в частині:
Що передбачає ЗП?
Ухвалення ЗП створює умови для забезпечення належного рівня соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей.
Також очікується поліпшення процесу визначення статусу та забезпечення захисту прав осіб, які брали участь у бойових діях. Його впровадження сприятиме відновленню та розвитку суспільства, а також зміцненню обороноздатності держави.
Також Закон, серед іншого, дозволить уточнити повноваження Міністерства оборони України та Збройних Сил України щодо обробки інформації у сфері їх відання у період дії правового режиму воєнного стану, а також повноваження Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України щодо здійснення заходів з підготовки держави до відбиття воєнної агресії у кіберпросторі (кібероборони).
Організація економічного співробітництва та розвитку (OECР) презентувала одразу два нові дослідження, а також провела для стейкхолдерів воркшоп від рекомендацій до впровадження з метою підтримки цифрової трансформації МСП у країнах Східного партнерства.
Подія зібрала близько 80 представників бізнесу, урядовців та незалежних експертів, відповідальних за розробку та впровадження політик, які мають сприяти появі цифрових рішень для українського МСП та подальшому розвитку сектору, а також міжнародних партнерів України.
В якості спікера до воркшопу ОЕСР-GIZ “Від рекомендацій до впровадження: підтримка цифрової трансформації МСП у країнах Східного партнерства” долучився виконавчий директор BRDO Олексій Дорогань.
Чому це важливо?
ОЕСР – це міжнародна організація, у межах якої уряди 37 країн з ринковою економікою співпрацюють для розробки стандартів політики, спрямованих на сприяння сталому економічному зростанню. За впливом ОЕСР належить до трійки провідних світових економічних установ разом з МВФ та Світовим банком. Відпочатку повномасштабного вторгнення РФ ОЕСР поглибив співпрацю з Україною, ґрунтуючись на трьох десятиліттях спільної роботи. 4 жовтня 2023 року Рада ОЕСР офіційно визнала Україну перспективним майбутнім членом організації та закликала Генерального секретаря розпочати процес приєднання.
У квітні 2024 року BRDO долучився до 30-го засідання Комітету ОЕСР в Парижі разом з представниками Міністерства економіки України, Державної регуляторної служби України та проєкту ЄС EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS).
Про що кажуть дослідження ОЕСР?
Минулого тижня ОЕСР презентувала стейкхолдерам актуальні напрацювання:
«Індекс політики щодо МСП: країни Східного партнерства в 2024 році» – звіт, що містить аналіз регіональної державної політики щодо МСБ. Цього року результати дослідження показали, що ситуація в порівнянні з 2020 роком продовжує покращуватись, а українські підприємці проявляють вражаючу стійкість та адаптивність, незважаючи на виклики війни. Держава, зі свого боку, постійно збільшує кількість інноваційних інструментів для підтримки операційного середовища МСП та їхньої інтернаціоналізації.
«Підвищення стійкості шляхом прискорення цифрової трансформації бізнесу в Україні». Економічні виклики особливо позначилися на українських МСП, 64% з яких були змушені тимчасово призупинити або закрити свій бізнес у перші місяці війни. Цифрові технології можуть допомогти пом’якшити ці наслідки. Протягом 2023 року ОЕСР надала Україні рекомендації щодо їх використання задля підвищення продуктивності бізнесу, підсилення його стійкості і сприяння відновленню.
У звіті наведений огляд результатів цієї роботи, і розглядаються:
До чого тут BRDO?
Воркшоп мав на меті окреслити дорожню карту із практичної реалізації рекомендаційзадля сприяння розвитку даного сектору української економіки напередодні запуску ОЕСР-GIZ проєкту «Підтримка цифрової трансформації МСП у країнах Східного партнерства». Він надаватиме подальшу підтримку творцям політик регіону, з метою прискорення цифрової трансформації та цифрового зміцнення сектору МСП.
У рамках воркшопу Олексій Дорогань, виконавчий директор BRDO, представив своє бачення дорожної карти цифровізації українського МСП, висвітленого в дослідженнях ОЕСР.
На думку Олексія, першочергові кроки в цьому напрямку мають охоплювати:
На тлі безпрецедентних викликів, спричинених повномасштабним вторгненням Росії, Україна намагається продовжувати реформи. Вдячні ОЕСР за підтримку цього імпульсу та стабільне посилення співпраці. BRDO працює над цифровізацією бізнесу в рамках проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу, а також, віднедавна, в рамках проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev.