Переведення адмінпослуг в онлайн щодня економить час і гроші громадян: лише за останні 2 роки це дозволило українцям заощадити 14,7 млрд гривень.
Про це свідчать результати аналізу економічного та антикорупційного впливу цифровізації державних послуг, який експерти Офісу ефективного регулювання BRDO провели для Мінцифри за підтримки швейцарсько-української Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа.
Якби 100% державних послуг протягом останніх двох років користувачі отримали онлайн, потенційний економічний ефект міг становити майже 42 млрд грн.
Попри те, що поточний рівень користування онлайн-послугами наразі не дозволяє повністю реалізувати цей потенціал, реальна економія коштів cклала 14,7 млрд грн за останні 2 роки. Адже громадянам не потрібно зайвий раз витрачатися на проїзд, ксерокопії документів тощо. А найголовніше – це економить час.
При цьому, в абсолютному вимірі поточна економія часу громадян становить близько 58,6 тис людино-років. Тобто це та кількість часу, яку ми заощаджуємо завдяки переведенню адмінпослуг в онлайн-формат – не потрібно ходити кабінетами і стояти в чергах.
Чому це важливо?
Перелік доступних онлайн-послуг динамічно поповнюється, а у планах Мінцифри – перевести 100% державних послуг в онлайн до 2024 року.
“Дослідження підтвердило, що цифровізація послуг має значний економічний та антикорупційний ефект, – зазначає Олексій Дорогань, виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO. – Переваги для бізнесу очевидні – спрощення та пришвидшення отримання різноманітних довідок та дозволів, а також зменшення додаткових витрат, які зазвичай супроводжували ці офлайн-процедури. Окрім того, цифровізація у сфері надання адмінпослуг підвищує рівень довіри до органів влади та органів місцевого самоврядування, адже автоматизація процесів зазвичай робить неможливою корупцію, що може виникати при особистому спілкуванні в офлайн-форматі”.
Щоб оцінити вплив запровадження електронних адміністративних послуг в Україні, експерти BRDO розробили відповідну методику. Ефект оцінювався за двома основними напрямками – зниження корупційної складової та економія ресурсів користувачів. Дані для аналізу отримано шляхом опитування 1817 респондентів-користувачів онлайн- і офлайн-адмінпослуг.
Як ознайомитись із результатами дослідження?
Результати дослідження сьогодні частково були представлені Прем’єр-міністром України Денисом Шмигалем під час конференції Diia Summit. Наразі повний текст дослідження готується для презентації – навесні він буде оприлюднений на ресурсах Мінцифри й Офісу ефективного регулювання BRDO.
Нагадаємо, раніше експерти BRDO дослідили “Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг” за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Підписуйтесь на дайджест BRDO, щоб не пропустити інформацію про публікацію повного тексту дослідження: http://bit.ly/Subscribe_digest.