Уряд схвалив зміни до постанови №1081, підготовлені спільно з експертами BRDO, що лібералізують ринок міжобласних автобусних перевезень та виведуть його з тіні.
70-80 людей гинуть в Україні щороку, а 800 травмуються через небезпечні автобуси. Це ризик не лише пасажирів автобусів – під удар потрапляють пішоходи, автівки, весь транспорт, що їде дорогою поруч. І ця небезпека нічим не виправдана, адже більшість ринку в тіні, тож чесний бізнес не може заробляти. 2,74 млрд пасажирів на рік – розмір нелегального ринку перевезень, це вдвічі більше, ніж населення Китаю.
В чому була проблема? За чинної системи конкурсів на маршрути перевізник-переможець відчуває себе монополістом на 3-5 років. З іншого боку, офіційні перевізники не встигають реагувати на швидкі зміни пасажиропотоків, зате встигають підлаштуватися нелегали.
Що принесуть зміни до постанови? Лібералізацію ринку. Ключове – внесення змін до постанови Кабміну №1081: зняти обмеження на кількість автобусних рейсів, запровадити можливість формувати маршрути за ініціативи заявника. Органи місцевого самоврядування зможуть замовляти послуги з перевезень, тобто за визначеними ними тарифами організувати перевезення соціально незахищених верств.
Що ми врешті отримаємо? Їздити стане безпечніше, доля легальних міжобласних перевезень зросте з 50% до 90%, якість послуг покращиться в умовах ринкової конкуренції, а тариф знизиться до економічно обґрунтованого.