Головне
27.10.2017

Як стати провайдером: про доступ до ринку інтернет-послуг

За матеріалами 24tv.ua.

Ринок інтернет-послуг в Україні має великий потенціал для зростання. А отже, це хороший старт для майбутніх підприємців. Як стати інтернет-провайдером, на що звернути увагу і чого остерігатися — у публікації сайту “24”.

За даними Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, доходи від надання інтернет-послуг за І півріччя 2017 року склали 5 мільярдів 263 мільйони гривень, що на 36,4% більше, ніж у І півріччі 2016 року. Частка доходів від надання послуг фіксованого (проводового) широкосмугового доступу в загальних доходах від інтернет-послуг складає 63,6%, а частка широкосмугового доступу з використанням технологій безпроводового доступу, радiодоступу, відповідно – 21,1%.

Кількість абонентів мережі Інтернет станом на 01.07.2017 зросла на 20,3% у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року та склала 17 млн 703,9 тис. осіб, з них 15 млн 998,4 тис. осіб (або 90,4%) отримують послуги широкосмугового доступу до мережі Інтернет.

Забезпеченість населення інтернет-послугами у розрахунку на 100 жителів по Україні становить 41,7. Найвищий рівень спостерігається в Одеській, Закарпатській областях та місті Києві, а найнижчий — в Івано-Франківській, Чернівецькій та Луганській областях, порахували у НКРЗІ за даними Держстату.

Експерти Офісу ефективного регулювання (BRDO) уточнили: 17,7 мільйона користувачів, нарахованих НКРЗІ, містять: а) користувачів мобільного інтернету, тобто абонентів мобільного зв’язку, що користуються, наприклад, 3G; б) користувачів інтернету, який не є широкосмуговим. Фіксований ШСД при цьому не особливо змінився у 1 півріччі: 14 млн 912,5 тис. користувачів з наданням широкосмугового доступу, з них 10 млн 163 тис. через безпроводові канали зв’язку (тобто GSM, CDMA-оператори тощо).

Тому, якщо вести розмову про користувачів фіксованого широкосмугового доступу до інтернету, то перспективи зростання ще більші.

Ринок широкосмугового доступу до мережі Інтернет має значний потенціал в Україні. Потенційна кількість підключень в Україні становить 19 мільйонів, що на 14 мільйонів більше, ніж на сьогодні. При пропорційному рості доходів розмір ринку у грошовому виразі становить 23 мільярди гривень, – уточнив у коментарі сайту “24” керівник сектору “IT” BRDO Олександр Кубраков.

За підрахунками консалтингової групи E&C станом на початок 2017 року рейтинг найбільших провідних інтернет-провайдерів України виглядав так:

880244_1925489

Як стати провайдером: інструкція

Зусиллями експертної організації BRDO за підтримки Міністерства економічного розвитку та торгівлі України експерти розробили зручний алгоритм для підприємців, керуючись підказками якого можна зареєструватися інтернет-провайдером і розпочати діяльність.

Такі можливості надає PRO-платформа. У розділі “Для бізнесу” обираємо вкладку “Як відкрити бізнес”, там знаходимо кейс “Інтернет-провайдер”. Наприклад, якщо плануєте відкрити підприємництво у формі ФОП, з використанням найманої праці на умовах платника єдиного податку, плануєте використовувати реєстратор розрахункових операцій (обов’язково для доходів понад 1 мільйон гривень на рік), але поки ще його не маєте, плануєте орендувати телекомунікаційну мережу з її самостійним обслуговуванням та експлуатацією, вже маєте приміщення для офісу з укладеними договорами про надання послуг ЖКГ, то для відкриття бізнесу інтернет-провайдера матимете пройти 14 процедур, зібрати для них 24 документи, натомість отримати 14 підтверджуючих документів. Коди КВЕД, які необхідно вказати при реєстрації: Діяльність у сфері проводового електрозв’язку (61.10).

Голова громадської ради при Національній раді з питань телебачення і радіомовлення Наталія Клітна відзначила, що в Україні близько 3,5 тисяч інтернет-провайдерів, які в тому числі надають і послуги телебачення. І з них 900 ліцензіатів-провайдерів програмної послуги – це оператори телекомунікацій, які працюють для потреб телебачення і радіомовлення. І якщо порівнювати, то до реєстру НКРЗІ потрапити значно легше, бо законодавство там передбачає лише реєстрацію, тоді як “телевізійники” ліцензуються, тобто, мають отримати ліцензію.

Відкриття бізнесу інтернет-провайдера не потребує багато часу та зусиль. По суті, воно зводиться до внесення у реєстр Регулятора, яке здійснюється протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, – прокоментував Олександр Кубраков.

880244_1925491

Етапи створення бізнесу

Основні: 1. Державна реєстрація фізичної особи-підприємця. 2. Реєстрація платником єдиного податку. 3. Дотримання вимог щодо порядку відкриття банківського рахунку фізичної особи-підприємця.

Наступні кроки – щодо реєстрації касового апарату (всього цих кроків 5 і вони детально описані на PRO-платформі).

Після цього – потрібно дотриматись вимог щодо обов’язкового приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків.

Наступні важливі пункти: державна реєстрація операторів, провайдерів телекомунікацій; укладення договору на користування телекомунікаційною мережею.

Інші пункти реєстраційних процедур також детально описані на сайті PRO-платформи.

Проблеми входу

“Вже під час здійснення діяльності інтернет-провайдери стикаються з проблемами, найпоширенішими з яких є обмеження доступу до інфраструктури з боку її власників, а також системні крадіжки телекомунікаційного обладнання та пошкодження телекомунікаційних мереж”, – відзначив Олександр Кубраков.

Але з огляду на великий потенціал ринку, як-то кажуть, “вовка боятися – в ліс не ходити”. Навіть більше, ті ж експерти BRDO не покладаючи рук трудяться над вирішенням питань зайвої регуляції бізнесу, а отже – полегшення їхнього життя у напрямку доступу, в тому числі до інфраструктури і ринків у цілому.

Опубліковано в рамках спецпроекту “Вільний Інтернет” від редакції сайту 24 та ГО “Інтерньюз-Україна”, в рамках проекту “Інтернет-Свобода” на кошти уряду Королівства Нідерланди.

Автор: Янина ТкачукИнтернет-свобода