Для бізнесу важливо збирати зворотній зв’язок від споживачів про якість товарів і послуг. Це стимул постійно вдосконалюватися, краще організовувати працівників, і отримувати більше позитивних відгуків. Якщо бізнес цього не робитиме, він просто закриється. А чи цікавиться держава думкою “клієнтів” щодо якості своїх послуг? За рідкісними винятками, ні. BRDO збирається змінити цей підхід в рамках інспекційної реформи, яку ми зараз проводимо.
Перший крок – доповнення уніфікованого акта перевірки новими графами, що заповнюються підприємцем. Чому це важливо. По-перше, бізнес, до якого прийшли з перевіркою, повинен мати можливість оцінити обтяжливість кожної з вимог законодавства, за якою його інспектують. Стародавня концепція “Почую кожного” має запрацювати нормально! Звісно, оцінка суб’єктами господарювання певної вимоги як обтяжливої не означає, що лише через це така вимога буде змінена або скасована. Завдання полягає у тому, щоб зібрати величезний масив даних, аналіз яких дозволить визначити проблемні місця чинного правового регулювання.
По-друге, підприємець має отримати можливість у простий спосіб поставити оцінку (від 1 до 10) якості роботи державного інспектора за двома критеріями: доброчесність і професійна компетентність. Так, низька оцінка чиновника не спричинить дисциплінарні заходи. Часто виставлена підприємцем оцінка буде суб’єктивною, однак вона – безцінний матеріал для аналізу.
І останнє важливе питання, на яке у нас поки немає готової відповіді: як організувати оцінку якості заходів державного контролю з боку іншої зацікавленої сторони – споживача товарів та послуг. Є ідеї, як це зробити? Пишіть у коментарях!