Ні професійність, ні законслухняність інвестора не грає ніякої ролі – ДАБІ завжди зможе найти привід для відмови у наданні дозволу

Про це зазначила Член Правління та керівник сектору «Будівництво» BRDO, співвласник і генеральний директор Midland Development Ukraine Олена Шуляк під час Open Mind Conference.

Отримання дозволу на будівництво – складна та багатоетапна процедура. Щоб виявити її проблемні зони та безпосередньо оцінити не задекларований, а реальний рівень сприятливості дозвільної системи ДАБІ щодо реальних інвесторів, BRDO вирішив відслідкувати реальний приклад: інвестор з Чернівців намагається за законом, без хабарів отримати дозвіл на будівництво сучасного громадського центру комерційно-ділової діяльності класу СС3. Всі кроки, починаючи з підготовки пакету документів, вже другий місяць Офіс ефективного регулювання оприлюднює, за згодою інвестора, на своєму сайті та в соціальних мережах.

 Як розповіла Олена Шуляк, щоб виконати вимоги дозвільної системи, підприємець надав до Державної архітектурно-будівельної інспекції України передбачений законодавством пакет необхідних документів, вагою в кілька кілограмів. Отримати відповідь інвестор мав 4 лютого через широко розрекламовану систему “Прозора ДАБІ”.

– Справа в тому, що проблема не в «прозорій» чи «не прозорій» ДАБІ. Сама процедура містить можливості для маніпулювань та безкарних порушень. Якщо ви спробуєте автоматизувати безлад, то ви просто отримаєте автоматизований безлад. Саме так і трапилося в нашому прикладі отримання дозвільних документів через так звану «Прозору ДАБІ»: чернівецький інвестор отримав відмову із запізненням на 5 днів (адже сама відмова 1 лютого вже була готова), а відмова була підписана особою, яка не має повноважень (за процедурою самої ж ДАБІ) на вчинення дій з дозволами на будівництво. Також, після аналізу відмови, ми отримали численні прояви недолугості самої процедури – від знайдених помилок в проектній документації, яка вже отримала позитивний висновок експертизи і за логікою не могла мати помилок, до фактичних зауважень на кшталт «не в тому рядку записали дані».

Саме такі реальні, а не віртуальні кейси характеризують рівень зацікавленості органів влади в інвестиціях і інвесторах. Саме такий приклад – це лакмус для реформи. Зміни в країні повинні бути реальними, а не уявними. І ми в BRDO, опираючись на реальний приклад, готові допомагати державі вийти з зони комфорту минулого і створити сучасні ефективні механізми в роботі з дозвільною системою. А інвестори віддячать за це робочими місцями, податковими надходженнями і просто – просуванням репутації країни у бізнес-спільноті.