Диверсифікація джерел енергії за рахунок використання альтернативних видів палива.
Механізм
Оновлення законодавства.
Інструмент
Проєкт Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту”.
Що пропонується?
У березні 2019 року експерти BRDO дослідили ринок біопалива, а в жовтні 2020 – ринок моторних палив, і розробили проєкт закону України. Пропоновані зміни у регулюванні передбачають:
запровадження обов’язкової частки рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах реалізованого палива моторного з 1 січня 2022 року на рівні не менш як 2% від загального квартального обсягу реалізованого палива, з поступовим його збільшенням до 8,5% з 1 січня 2029 року;
дотримання критеріїв сталості у виробництві біопалива;
можливість реалізації кінцевому споживачу палива як з біокомпонентами, так і без них;
звітування щодо дотримання частки біокомпонентів відбуватиметься один раз на квартал.
Чому це потрібно Україні?
Виробництво біопалива могло б послабити проблему залежності від імпорту нафтопродуктів, проте його вітчизняне виробництво скорочується. Наразі частка біокомпонентів становить близько 0,5% у структурі споживання моторних палив. Така ситуація обумовлена, перш за все, відсутністю стимулів виробництва та споживання біопалива.
Також Україна має імплементувати положення Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/28/ЄС від 23 квітня 2009 року про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел в частині забезпечення виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо частки енергії з відновлюваних джерел.