08.04.2021

Створення Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері транспорту

Мета реформи

Врегулювати природні монополії у транспортній галузі, забезпечити недискримінаційний доступ до ринків і створити умови для розвитку сфери.

Механізм

Створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту.

Інструмент

Альтернативний зареєстрованому у Верховній Раді законопроекту №3927 проект Закону “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту”.

Що пропонується?

Створення нового центрального органу виконавчої влади з особливим статусом, завдання якого полягатиме у прозорому встановленні тарифів, регулюванні доступу учасників до ринків, видачі ліцензій, та адмініструванні доступу споживачів до транспортних ринків. Сьогодні ці функції виконує Міністерство інфраструктури України.

Чому це потрібно Україні?

Ринки, які перебувають у стані природних монополій, потребують інших інструментів регулювання, ніж ринки з вільною конкуренцією. Суб’єкти природних монополій не можуть встановлювати тарифи на свої послуги самостійно, адже у такому разі вони б сягали захмарних позначок. 

Втручання держави в тарифоутворення суб’єктів природних монополій є необхідним: йдеться не лише про розвиток економіки, а й про захист прав споживачів. Створення колегіального органу допоможе досягти регулювання, яке збалансовує інтереси природних монополій, споживачів (пасажирів і вантажовідправників) та держави.