У понеділок, 28 вересня, об 11:00 в УКМЦ (Хрещатик, 2) відбудеться презентація змін в інспекційному законодавстві, які передбачають підвищення прозорості перевірок, зменшення навантаження на доброчесний бізнес і вдосконалення процесу оскарження незаконних дій інспекторів. (більше…)

Нещодавно Кабмін затвердив План пріоритетних дій Уряду на 2020 рік. За словами прем’єр-міністра, до нього увійшли 690 завдань. Це дуже важливий комплексний документ з амбітними задачами, реалізація яких дозволить Україні значно посилити свої економічні та політичні позиції. Проте, деякі пункти в ньому викликають занепокоєння. Йдеться, зокрема, про пункт 255, який передбачає зміну умов проведення Експериментального проєкту приватної тяги, який зараз якраз у стадії активної реалізації.

Короткий екскурс. У грудні минулого року Кабінет міністрів постановою №1043 затвердив порядок реалізації експериментального проєкту, яким передбачено допуск приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування. Це частина глобального проекту анбандлінгу Укрзалізниці — її розділення на окремих операторів: вантажного, пасажирського та інфраструктурного.

За умов позитивних результатів експериментального проєкту та реалізації анбандлінгу згодом повністю в національній власності залишиться лише інфраструктура, тоді як для інших операторів будуть створені ринкові умови і з’явиться можливість залучати приватних інвесторів. Таким чином, вдасться демонополізувати галузь та врятувати український ринок вантажних перевезень — вчасно ремонтувати фонди, стимулювати промисловість та, найголовніше, надавати якісні послуги з перевезень.

А тепер до суті проблеми. Справа в тому, що у вищезгаданій постанові №1043 зазначено, що деякі пункти Технічного регламенту надання послуг перевезення пасажирів та вантажів залізничним транспортом та Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту до учасників експериментального проєкту застосовуватися не будуть. Причина проста: правила оцінки відповідності надання послуг ще не були створені, так само як і не була затверджена форма сертифікату безпеки, який є у вимогах. Крім того, донині не існує методичних рекомендацій щодо розробки, впровадження і реалізації системи управління безпекою руху операторів локомотивної тяги, вантажних та пасажирських перевезень. Виходить, фактично у законодавчому акті вимога є, але методології її реалізації не існує. Тобто, вимога насправді номінальна, бо виконати її неможливо.

Та у новому Плані пріоритетних дій Уряду на 2020 рік передбачено зміни до умов проведення експериментального проєкту. Це зроблено з метою нібито забезпечити рівні умови для вітчизняних виробників локомотивів, які бажають взяти участь у Експериментальному проєкті, та дотримання вимог технічних регламентів.

По-перше, причини забезпечувати рівний доступ окремим пунктом плану немає. Рівні умови вже передбачені чинною редакцією постанови Уряду “Про реалізацію експериментального проекту…”, а також наказом Мінінфраструктури про затвердження “Тимчасового положення про порядок допуску приватних локомотивів…”. Ці документи не містять ознак дискримінації, що підтверджено висновками ДРС. Простими словами, участь в експериментальному проєкті можуть брати усі суб’єкти господарювання, які є резидентами України, зокрема і вітчизняні виробники локомотивів.

По-друге, і це найважливіше: План дій Уряду чомусь реанімує вимогу дотримання технічних регламентів, важливі елементи і методологія до яких ще не створена. Виходить, що 255 пункт Плану дій Уряду, по суті, навпаки, унеможливить доступ всіх учасників та фактично зупинить експериментальний проєкт, який конче потрібен, аби застерегти стратегічну галузь української економіки від непередбачуваних наслідків.

Наразі у експериментальному проєкті приватної тяги зацікавлені як великі промислові підприємства, наприклад, так і менші виробники — аграрні компанії, кар’єрні підприємства, виробники цементу. Головним надбанням проєкту мають стати практичні напрацювання і статистичні дані, необхідні для подальшого формування нормативного й технологічного регуляторного поля залізничних перевезень та побудови ефективної моделі взаємодії суб’єктів ринку перевезень.

Заявлений пункт Плану дій Уряду ставить під загрозу цілі експериментального проєкту. Більш того, це своєрідний негативний індикатор реалізації євроінтеграційних процесів у секторі залізничного транспорту. Це свідчитиме про гальмування трансформаційних процесів і віддалення строків побудови ринкової моделі перевезень з недискримінаційним доступом суб’єктів господарювання до інфраструктури.

Саме тому експерти Офісу ефективного регулювання просить Уряд під час доопрацювання Плану дій Уряду виключити п.255.

Доповнення: План пріоритетних дій Уряду на 2020 рік було прийнято з доопрацюванням на засіданні уряду 9 вересня. Проект такого Плану, що містив описаний у матеріалі пункт № 255, з’явився у медіа цього ж дня. Колонку автора було опубліковано 18 вересня. 21 вересня за результатами доопрацювання на сайті Кабінету Міністрів України було офіційно оприлюднено фінальну редакцію Плану пріоритетних дій Уряду на 2020 рік. У цій редакції описаний у матеріалі пункт № 255 відсутній.

За матеріалами Mintrans

У четвер, 24 вересня, відбудеться брифінг, присвячений необхідності захисту прав абонентів при отриманні платних контент-послуг від операторів мобільного зв’язку. (більше…)

Щоб офіційно переїхати до України, іноземному ІТ-спеціалісту потрібно пройти бюрократичний лабіринт зі збору довідок і дозволів. Як це змінити? (більше…)

Зміни передбачають збільшення прозорості перевірок, цифровізацію взаємодії органів контролю та бізнесу, а також вдосконалення процесу оскарження незаконних дій інспекторів. (більше…)

Нещодавно Офіс простих рішень та результатів представив концепцію реформи процесу приєднання до електромереж. Наші експерти проаналізували цей документ і підготували конкретні зауваження та пропозиції. (більше…)

14 вересня 2020 року, Київ. – Відбулась онлайн-презентація звіту «Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг». Це перша спроба комплексної оцінки економічного та антикорупційного ефекту від впровадження електронних державних послуг в Україні на прикладі семи сфер.  (більше…)

У понеділок, 14 вересня, о 10:30 відбудеться онлайн-брифінг щодо презентації звіту
«Антикорупційний та економічний потенціал е-послуг» — першої спроби комплексної
оцінки економічного та антикорупційного ефекту від впровадження електронних
державних послуг в Україні на прикладі 17 послуг. (більше…)

[gview file=”https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2020/09/159965005852415.pdf”]

В Україні продовжує функціонувати система зрошення та дренажу, яка була побудована ще за часів Радянського Союзу. Наразі вона конче потребує реконструкції та модернізації. (більше…)

Через відсутність ефективної системи управління держава не володіє повноцінною, уніфікованою інформацією про меліоративні системи в державі. (більше…)

У 2014 році Україна підписала Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, яка, зокрема, передбачає співробітництво у сфері транспорту для реструктуризації та оновлення транспортного сектору України й поступової гармонізації законодавства з чинним у ЄС. (більше…)

За законопроект, розроблений за активної участі експертів BRDO, проголосували 322 народні депутати України.

(більше…)

Український пивний ринок переживає не найкращі часи: починаючи з 2011 року обсяг виробленої продукції зменшився у 1,6 рази. Навіть за таких умов торік з акцизного податку за вироблену продукцію до держбюджету надійшло більше 4,5 млрд грн.

(більше…)

Законопроект №2698 покликаний вирішити ключові проблеми на ринку будівництва в Україні. (більше…)