Цього літа команда BRDO проводила опитування серед користувачів відкритих даних, щоб виявити рівень задоволеності у доступності даних, запитів та очікувань, а також – їхньої участі у комунікаційній платформі Data+.

Ключові результати опитування:

Більше деталей у звіті за посиланням

Команда Офісу ефективного регулювання вдячна всім, хто долучився до опитування, і запрошує до подальшого діалогу і співпраці у просуванні відкритих даних в Україні. Долучайтесь до групи у Facebook, щоб брати участь у діяльності комунікаційної платформи Data+ за посиланням у коментарях. 

Опитування проведене за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID і UK Dev. Партнер у реалізації проєкту — Офіс ефективного регулювання BRDO.

Офіс ефективного регулювання BRDO в рамках Проєкту «Підтримка цифрової трансформації» (DTA) шукає підрядника для надання послуг консалтингу щодо проектного офісу та запуску організаційних сервісів.

Мета — створення консультативних, довідкових, методичних та інших матеріалів, що дозволять:

  • створити концепцію проектного офісу зі сторони бенефіціара
  • побудувати концепцію бізнес процесів та взаємодію між учасниками створення цифрових процесів в державі
  • підвищити ефективність роботи бенефіціара;
  • запровадити сталі практики на основі міжнародних та національних стандартів.

Загальні вимоги до учасників: 

  • ФОП або Юридичні особи, зареєстровані не менш, як 3 роки тому.
  • Досвід реалізації веб-систем високої складності, зокрема систем, розроблених або побудованих за умов використання відкритого (Open Source) та вільно розповсюджуваного програмного забезпечення. 
  • Досвід надання стратегічного консалтингу у питаннях розробки інформаційних систем.
  • Досвід проведення аудиту інформаційних системи високої складності;
  • Досвід проектування комплексних електронних систем державного рівня;
  • Досвід надання консультаційних послуг у галузях проектування електронних систем, кібербезпеки, розробки UX/UI, практик CI/CD;
  • Знання сучасних вимог до розробки ПЗ, міжнародних стандартів та найкращих практик.
  • Забезпечення команди у складі не менше ніж 2 менеджери проєктів, 3 бізнес-консультанти, 1 офіцер з безпеки, 1 архітектор програмних рішень, 1 корпоративний архітектор.

Загальні вимоги до подачі пропозиції:

  • пропозиція надається відповідно до аплікаційної форми, підписується уповноваженою посадовою особою учасника та скріплюється печаткою (за наявності) та надсилається у сканованому вигляді на електронну адресу [email protected] в PDF-форматі з темою листа «Конкурс консалтинг» не пізніше 23:59 12 жовтня 2024року;
  • пропозиція включає резюме (CV) та опис досвіду залучених учасників, документальне підтвердження досвіду та цінову пропозицію.
  • пропозиція включає копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • пропозиція включає копію документу, що підтверджує повноваження посадової особи, яка представляє заявника;
  • пропозиція включає документальне підтвердження досвіду виконання  релевантних проєктів.
  • пропозиція покриває період надання послуг терміном 1 місяць

Вимоги до членів команди:

Проектний Менеджер

  • Досвід роботи в ІТ: Мінімум 10 років досвіду в галузі інформаційних технологій, зокрема у розробці та імплементації складних ІТ-систем.
  • Досвід у державному секторі: Не менше 2 років досвіду роботи з державним сектором, знання особливостей державного управління та законодавства.
  • Минулі проекти: Досвід у прийнятті участі в розробці мінімум 2 проектів пов’язаних з державним сектором
  • Комунікаційні навички: Високий рівень комунікаційних навичок, здатність до ефективної взаємодії з клієнтами, командою та зацікавленими сторонами.
  • Критичне мислення: Здатність до аналітичного мислення, ідентифікації проблем і вирішення складних задач.
  • Організаційні навички: Вміння ефективно планувати та організовувати роботу, управляти часом та ресурсами проекту.
  • Знання методологій: Agile software development framework, PMI framework, SDLC/SSDLC 

Бізнес Консультант

  • Досвід роботи в ІТ: Мінімум 5 років професійного досвіду в галузі інформаційних технологій, зокрема у сфері розробки та впровадження ІТ-систем.
  • Досвід у Державному Секторі: Не менше 2 років досвіду роботи з державними організаціями, розуміння специфіки державного управління та законодавчих вимог.
  • Навички Комунікації: Відмінні комунікаційні навички, здатність ефективно взаємодіяти з різними групами зацікавлених сторін.
  • Аналітичні Здібності: Сильні аналітичні здібності, вміння аналізувати великі обсяги інформації, виявляти тенденції та формулювати висновки.
  • Досвід Консалтингу: Досвід проведення консалтингових проектів у державному секторі, знання методологій та практик консалтингу.
  • Досвід в проектах трансформації: мінімум один проект пов’язаний за організаційними чи процесовими трансформаціями в державному секторі
  • Побудова дорожніх карт: досвід побудови концепцій та дорожніх карт для державних органів

Офіцер з безпеки

  •  Глибокі знання в області інформаційної безпеки в державі.
  • Розуміння основних принципів SAST/DAST/IAS/SCA/Container security into CI/CD
  • Розуміння принципів побудови безпеки ІС в державі
  • Розуміння стандартів національного рівня по контролю за безпекою ІС
  • Досвід роботи з системами управління доступом та захистом даних.
  • Вміння аналізувати та реагувати на інциденти безпеки.
  • Знання сучасних методів шифрування та захисту інформації в Україні і в світі.
  • Досвід роботи в сфері інформаційної безпеки не менше 5 років.
  • Досвід управління проектами з безпеки та впровадження політик безпеки.

Архітектор програмних рішень

  • Досвід Роботи в ІТ: Мінімум 5 років досвіду роботи архітектором програмних рішень, з досвідом виконання як мінімум 2 державних проектів.
  • Розробка Систем Високої Складності: Практичний досвід розробки та впровадження складних  ІТ-систем, що включає розуміння принципів масштабованості, безпеки та високої доступності.
  • Комунікаційні Навички: Відмінні уміння спілкування та встановлення робочих контактів з різними зацікавленими сторонами.
  • Аналітичні Здібності: Глибоке розуміння технологічних процесів та здатність аналізувати складні дані для ідентифікації та вирішення проблем.
  • Знання Сучасних Технологій: Оновлені знання сучасних технологій та методологій розробки, включаючи хмарні обчислення, мікросервісну архітектуру, контейнеризацію тощо.
  • Розуміння побудови центрів компетенцій: досвід в побудові центрів компетенції навколо певних технічних чи технологічних питань
  • Розуміння державних технологій: Глибоке розуміння принципів побудови архітектури в державних системах (досвід роботи з Трембітою, реестрами, та електронними послугами)

Корпоративний архітектор

  • Розробка Систем Високої Складності: Досвід розробки та впровадження, мінімум 2 корпоративних рішень або складних ІТ систем, знання сучасних архітектурних патернів, методологій та фреймворків.
  • Аналітичні Здібності: Високі аналітичні здібності для виявлення та аналізу проблем, визначення оптимальних рішень.
  • Комунікаційні Навички: Відмінні комунікаційні навички для ефективної роботи з зацікавленими сторонами та керівництвом.
  • Стратегічне Мислення: Здатність до стратегічного мислення та планування на основі довгострокових бізнес-цілей організації.

Вимоги до пропозиції та обсяг робіт:

Консультативні послуги повинні покривати наступні напрямки:

  • Консалтинг щодо проектного офісу та запуску організаційних сервісів.
  • Консалтинг щодо процесів розробки електронних послуг
  • Консалтинг щодо управління людським ресурсом
  • Консалтинг щодо процесів найму працівників
  • Консалтинг щодо візуалізації процесів цифровізації в державі

Обсяг робіт, що будуть виконані в межах реалізації проєкту включає:

    • Аналіз поточного процесу створення електронних послуг
    • Аналіз поточного процесу найму людей
    • Аналіз процесу мотивації та розвитку людей
    • Аналіз процесу навчання та підняття кваліфікації працівників
    • Аналіз інструментів що використовуються в роботі міністерством
    • Аналіз процесу технічної розробки електронних послуг
    • Аналіз процесу створення законодавства
    • Інтерв’ю з ключовими учасниками процесу
      • Product manager (vision) – міністр
      • Program managers (stream leads/deputy ministers) – зам міністри
      • Decision makers (approvers)  – підписанти актів та документів що відносяться до проектної документації
      • Consultants (advisory board) – консультанти міністерства
      • Legislation leads – представники міністерства відповідачі за юридичні питання та законодавчі ініціативи
      • Project sponsors – представники замовників
      • Product owners (Roadmap, OKRs owners) – куратори інформаційних систем
      • Project managers – проектні менеджери, представники міністерства та фонду
      • Technical leads, architects – технічні ліди, представники держ підприємства
      • Operations (HR, Administration) – представники відділу кадрів
      • Vendors – представники замовників
    •  
    • Опис моделі залучення спеціалістів від приватного сектора та експертів у певних сферах
    • Опис моделі формування інформаційних послуг/сервісів/систем
    • Опис процесу створення програмних продуктів
    • Опис моделі взаємодії всіх залучених  учасників процесу в розробці проектів міністерства
    • Створення концепції робочих комітетів
    • Створення ключових цілей комітетів
    • Створення вимог до кінцевих продуктів чи артефактів за які відповідають комітети
    • Опис систем які повинні бути впроваджені для візуалізації процесу розробки електронних послуг
    • Обговорення концепції на всіх рівнях і узгодження її життєздатності 
    • Створення списку задач та дорожньої карти для того щоб досягти концепції робочих комітетів
    • Визначення приблизного бюджету для роботи концепції в умовах залучення спеціалістів на платній основі
    • Визначення ключових ролей для реалізації концепції
  • Створення верхньорівневої моделі процесів роботи з талантами, залученню нових співробітників та розвитку спеціалістів
  • Створення верхньорівневої моделі процесів розробки електронних послуг з залученням комітетів
  • Рекомендації щодо взаємодії комітетів з учасниками процесу розробки електронних послуг
  • Створення дорожньої карти по розробці процесів комітетів та впровадженню їх концепції

Очікувані результати виконання проєкту: 

  • Створення верхньорівневої моделі процесів роботи з талантами, залученню нових співробітників та розвитку спеціалістів
  • Створення верхньорівневої моделі процесів розробки електронних послуг з залученням комітетів
  • Рекомендації щодо взаємодії комітетів з учасниками процесу розробки електронних послуг
  • Створення дорожньої карти по розробці процесів комітетів та впровадженню їх концепції

Вибір підрядників буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про релевантний досвід та попередні результати роботи. 

Довідково:

Оплата послуг здійснюється в рамках проєкту та за рахунок коштів Міжнародної технічної допомоги (реєстраційна карта проєкту № 5458 від 13 березня 2024 року з подальшими її модифікаціями) згідно з планом закупівель.

ГО «Офіс ефективного регулювання» звільнено від ПДВ операцій з отримання послуг в межах проєкту Міжнародної технічної допомоги, виконавцем якого є ГО «Офіс ефективного регулювання», і відповідає категорії (типу) товарів, робіт і послуг, зазначених у Плані закупівлі, код ставки 903.

Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право контактувати лише з обраними підрядниками, уточнювати інформацію у підрядників в усній та письмовій формі.

Офіс ефективного регулювання BRDO в рамках Проєкту «Підтримка цифрової трансформації» (DTA) шукає підрядника для надання послуг з розробки Технічного завдання на модернізацію програмного забезпечення компонентів (модулів) Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства та надання послуг з консультаційної підтримки роботи системи «Customer Support рівнів L2, L3».

Мета — модернізація та консультаційна підтримка системи Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства, а саме: оптимізації та реінжиніринг взаємодії користувача з щорічними та уточнюючими деклараціями з метою пришвидшення взаємодії. Забезпечити інтеграцію модулю “Е-декларації” з іншими модулями системи, та розробка додаткового, розширеного функціоналу по роботі з звітами та функціонуванню електронного журналу, розширення роботи із бирками до знарядь лову в Системі та автоматизація, роботи користувачів з електронними деклараціями на право спеціального використання водних біоресурсів та впровадження нормативних обмежень роботи з уточнюючими деклараціями на право спеціального використання водних біоресурсів.

Загальні вимоги до учасників: 

  • ФОП або Юридичині особи, зареєстровані не менш, як 3 роки тому.
  • Досвід розробки на Платформа реєстрів (Дія Engine) від 1 року.
  • Досвід в наданні послуг з консультаційної підтримки роботи інформаційних систем рівнів L2, L3. Досвід надання з консультаційної підтримки щодо систем розроблених на Платформі реєстрів буде суттєвою перевагою.
  • Наявність досвіду реалізації ІТ проєктів в сферах відповідальності Мінагрополітики (в приватній або державній сфері)

Загальні вимоги до пропозиції:

  • пропозиція надається відповідно до аплікаційної форми, підписується уповноваженою посадовою особою учасника та скріплюється печаткою (за наявності) та надсилається у сканованому вигляді на електронну адресу [email protected] в PDF-форматі з темою листа «Конкурс ЄДЕСУГРГ» не пізніше 23:59 11 жовтня 2024року;
  • пропозиція включає резюме та опис досвіду залучених учасників, документальне підтвердження досвіду та цінову пропозицію.
  • пропозиція включає копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • пропозиція включає копію документу, що підтверджує повноваження посадової особи, яка представляє заявника;
  • пропозиція включає документальне підтвердження досвіду виконання не релевантних проєктів.
  • пропозиція покриває період надання послуг терміном 2 місяці

Детальні вимоги

Функціональні та нефункціональні вимоги до предмета закупівлі та виконавця послуг наведені в Конкурсній документації до цього конкурсу, яку можна отримати за запитом на електронну адресу: [email protected] з темою листа “Вимоги до конкурсу ЄДЕСУГРГ”

Вибір підрядників буде здійснений на основі оцінки наданої інформації про релевантний досвід та попередні результати роботи. 

Довідково:

Оплата послуг здійснюється в рамках проєкту та за рахунок коштів Міжнародної технічної допомоги (реєстраційна карта проєкту № 5458 від 13 березня 2024 року з подальшими її модифікаціями) згідно з планом закупівель.

ГО «Офіс ефективного регулювання» звільнено від ПДВ операцій з отримання послуг в межах проєкту Міжнародної технічної допомоги, виконавцем якого є ГО «Офіс ефективного регулювання», і відповідає категорії (типу) товарів, робіт і послуг, зазначених у Плані закупівлі, код ставки 903.

Офіс ефективного регулювання BRDO залишає за собою право контактувати лише з обраними підрядниками, уточнювати інформацію у підрядників в усній та письмовій формі.

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 12066 про внесення змін до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» щодо створення та функціонування Єдиного державного реєстру військовослужбовців. Цей документ спрямований на вдосконалення порядку ведення військового обліку та захист персональних даних військовослужбовців.

Законопроєкт розроблений за участі експертів Офісу ефективного регулювання BRDO.

Які зміни передбачаються?

Оскільки реєстр може стати ціллю кібератак з боку РФ, під час його створення будуть застосовуватися найкращі світові практики кіберзахисту для забезпечення надійності даних.

Реалізація законопроєкту не потребуватиме додаткових витрат із державного бюджету.

Ухвалення законопроєкту стане важливим кроком на шляху до цифровізації сфери національної безпеки та значно спростить процеси управління військовим обліком і даними.

Тож очікуємо на оперативне ухвалення цього законопроєкту! 

Міністерство економіки України розповіло про ключові напрямки роботи та шляхи подолання викликів, спричинених повномасштабним вторгненням рф, під час заходу «Економічна політика України. Відновлення під час війни», який відбувся 16 вересня 2024 року.  

«Одне із ключових завдань Уряду — зберегти темпи зростання ВВП і досягти економічної самодостатності. Тож ми рухаємося до наших стратегічних цілей: залучення інвестицій у реальний сектор, збільшення несировинного експорту, зміна складності економіки завдяки збільшенню частки переробки у ВВП та покращення ситуації на ринку праці. Для кожного із цих пріоритетів ми маємо дуже чіткий набір інструментів, що працюють на досягнення цих цілей», — під час презентації розповіла Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України Юлія Свириденко.

За її словами, сьогодні серед пріоритетів Міністерства економіки —  діджиталізація держпослуг, аби полегшити роботу бізнесу. 

«Цього тижня ми починаємо роботу з переведення держпослуг у цифру через сервіс єДозвіл. З 18 вересня для підприємців запрацювала перша діджитал послуга у межах цього, надалі їхня кількість лише зростатиме. Зокрема з жовтня через єДозвіл можна буде отримати висновок, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту. Це те, чого давно чекав і про що просив бізнес», — повідомила Юлія Свириденко. 

Перший заступник Міністра економіки Олексій Соболев під час заходу презентував Стратегію відновлення малого та середнього підприємництва (МСП) до 2027 року. Ухвалений Урядом документ визначає ключові напрями державної політики у сфері МСП, включно з відновленням зруйнованих підприємств за принципом «build back better». Особлива увага приділяється зеленому переходу, цифровій трансформації, інноваційному розвитку та інклюзивності бізнесу – залученню жінок, людей з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб (ВПО) і ветеранів/ветеранок. Документ враховує рекомендації ОЕСР, відповідає змісту Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, а також узгоджується з Планом для Ukraine Facility.

«Підтримка МСП — один із ключових пріоритетів Міністерства економіки та держави загалом. І головне завдання Стратегії — створити умови для розвитку МСП й дати партнерам розуміння, куди інвестувати зараз і після завершення війни. Нова стратегія є інклюзивною і сприятиме бізнес-активності жінок, осіб з інвалідністю, ветеранів. Вона узгоджена з бізнесом, громадським сектором, експертами. Її вже підтримали наші міжнародні партнери. І вже маємо результат — разом з Німеччиною запустили Альянс стійкості МСП», — зазначив Олексій Соболев. 

«Малий та середній бізнес виявив надзвичайну стійкість у складні часи. Український бізнес продовжує працювати, виходити на нові ринки та шукати інвестиційні можливості. Ми раді долучитися до створення Стратегії, адже вона є цілісним та практичним підходом до відновлення бізнесу. Велика Британія залишається відданою підтримці уряду України в реформуванні політики МСП, щоб вона краще відповідала потребам бізнесу та сприяла інклюзивності та інноваціям. Практична підтримка інклюзивних політик також є важливою, тому у рамках проєкту Good Governance Fund ми запускаємо освітню програму «Зростай 2.0» для жінок, які прагнуть відкрити або масштабувати свій бізнес, чи опанувати нову професію», — наголосив Стефан Коссофф, Директор з програм розвитку Посольства Великої Британії в Україні.

«USAID вже тривалий час підтримує малі та середні підприємства в Україні. Ми робимо це, допомагаючи Уряду України покращувати бізнес-середовище, розширюючи доступ до фінансування, залучаючи спільні інвестиції для підвищення ефективності та організовуючи торгові місії для пошуку нових ринків збуту. Загалом, USAID підтримало понад 28 000 малих та середніх підприємств у ключових секторах по всій Україні. Разом з нашими партнерами з UKAid ми пишаємося тим, що підтримали запуск цифрових платформ Пульс та єДозвіл, які допоможуть зробити реєстрацію бізнесу та зворотній зв’язок з державними службами простішими та прозорішими, що полегшить ведення бізнесу тисячам МСП щороку», — зазначила Теодора Делл, заступниця Директора Місії USAID в Україні.

Заступник Міністра економіки з питань цифрового розвитку, трансформацій та цифровізації Олександр Циборт презентував роботу цифрових платформ для бізнесу. 

«Наше завдання — максимально зменшити людський фактор там, де це можливо, шляхом цифровізації бюрократичних процесів та автоматизації завдань, зокрема інтегрувати штучний інтелект до державних сервісів. Ми віримо, що все, що можна робити онлайн, треба переводити в цифру. Це сприятиме зменшенню корупційних ризиків і підвищенню ефективності державних послуг. Водночас важливо підтримувати інституційну спроможність органів державної влади, надаючи їм зручні інструменти для аналізу великих даних і прийняття рішень. Мінекономіки — це не лише регламентне міністерство, ми надаємо послуги для бізнесу. Понад половина державних службовців відомства залучена до опрацювання звернень. У центрі будь-яких послуг має бути клієнт, у нашому випадку — підприємець, навколо якого формується сервіс. Наша мета — створити зручний і відкритий процес для бізнесу: кілька кліків — і послуга надана. Проєкти Пульс, єДозвіл — це крок до цифрової держави з прозорими комунікаціями між бізнесом та владою», – наголосив Олександр Циборт. 

Він зазначив, що платформа Пульс створена, аби посилити взаємодію держави та бізнесу. За її допомогою будь-який підприємець може надати зворотний зв’язок про роботу державних органів: проголосувати за проблеми, які потребують вирішення з боку держорганів у першу чергу, оцінити їх роботу або попросити допомогу у вирішенні проблем, якщо вони виникли. Платформа має транслювати голос бізнесу і стати прикладним інструментом, що дозволятиме підприємцям активно впливати на ухвалення рішень органами влади.

Довідково: 

Платформа «Пульс» розроблена завдяки проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev. Партнер проекту – Офіс ефективного регулювання (BRDO). Створення та підтримка подальшого розвитку цієї платформи стало можливим завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст є винятковою відповідальністю Міністерства економіки України та не обов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів. Ця платформа створена за фінансової підтримки Програми допомоги з міжнародного розвитку від Уряду Великої Британії. Однак висловлені погляди не обов’язково відображають офіційну політику Великої Британії.

Проєкт єДозвіл реалізується Міністерством економіки України у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України та фінансується ЄС у межах проєкту EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP. Консультаційна підтримка щодо розробки нормативно-правових актів для системи здійснюється проєктом EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Технічні вимоги до другого етапу розроблені за підтримки ЄБРР. Проєкт «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID і UK Dev, забезпечує повний цикл впровадження єДозвіл. Партнер із реалізації — Офіс ефективного регулювання BRDO. Основним бенефіціаром системи єДозвіл з боку уряду є Міністерство економіки України. Створення єДозволу здійснюється на виконання, зокрема, Плану заходів з виконання Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки та є компонентою I Плану для Ukraine Facility.

Стратегію відновлення МСП до 2027 року було розроблено із залученням експертної підтримки у рамках проєкту Good Governance Fund «Ревіталізація бізнесу для сталого зростання», який фінансується UK International Development від уряду Великої Британії. Імплементатори проєкту — Abt Global та Київська Школа Економіки.

Національний проєкт Дія.Бізнес презентував оновлений портал, який посилить підтримку підприємництва в Україні та за її межами. Відтепер портал Дія.Бізнес пропонує користувачам унікальну траєкторію руху залежно від типу бізнесу й етапу його розвитку. Підприємці можуть швидко та легко знайти‌ ‌необхідну‌ ‌інформацію‌ — від пошуку ідеї для старту бізнесу до виходу на зовнішні ринки.  

«Ми запустили проєкт Дія.Бізнес у 2020 році, його місія — допомогти створити країну підприємців. Це вже потужний інструмент для бізнесу — 14 офлайн-центрів‌, вебпортал з безоплатними консультаціями, добірка грантів та окремий фокус на підтримку українського експорту. У 2024 році ми перезапускаємо портал, щоб усі охочі отримали ще більше можливостей та ідей для розвитку. В умовах повномасштабної війни підприємці відіграють надважливу роль — маємо створити всі умови для їхнього успіху», — зазначив Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України. 

Оновлений портал також має вдосконалений персональний кабінет користувача, де можна зручно зберігати найактуальніший контент про експорт, гранти, освітні програми, тренінги та інші можливості для розвитку. 

«У Мінцифрі ми створюємо екосистему для підприємців, де кожен має змогу отримати потрібну консультацію та знайти освітньо-грантову можливість. За майже 5 років роботи проєкту відкрили 14 центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес, а портал проєкту відвідали понад 13 млн користувачів. Щоб і надалі залишатися надійною підтримкою для українського бізнесу та бути на крок попереду, ми переосмислили платформу Дія.Бізнес. Тепер портал формує траєкторії руху  відповідно до актуальних запитів підприємців та економить найважливіший ресурс — час», –– зазначила Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації з питань європейської інтеграції

Портал також рекомендуватиме події для підприємців на різноманітні тематики: освітні події, воркшопи, семінари, міжнародні виставки. Користувачі зможуть в один клік додати їх до свого Google-календаря.

«Оновлення порталу — це насамперед відповідь на потреби сучасного українського підприємця. На новій версії порталу ми запровадили персоналізований підхід до розміщених можливостей. Відтепер найрелевантніші пропозиції автоматично пріоритезуватимуться в особистому кабінеті. Це дасть змогу підприємцям не пропускати найактуальніші для їхнього бізнесу можливості та максимально ефективно використовувати інструменти, які пропонує Дія.Бізнес», — прокоментував Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємництва та експорту

Також на обновленному порталі тепер є чатбот, який надає користувачам контент за запитом. Серед інших нововведень — на Маркетплейсі фінансових можливостей можна буде порівнювати фінансові програми та відсортувати їх за пріоритетами.

«Портал Дія.Бізнес став корисним інструментом і важливою частиною екосистеми Дія, що продовжує зростати й розширюватися. Завдяки проєкту EU4Business-SMEPIS ми раді долучитися до трансформації та оновлення функціоналу порталу, і сподіваємося, що він стане ще зручнішим та легшим у користуванні. Європейський Союз продовжуватиме підтримувати цифрову трансформацію в Україні, зокрема сервіси й інструменти, що полегшують взаємодію держави і бізнесу», — зазначив Генрік Вітфельт, керівник секції «Державні фінанси, підтримка бізнесу та соціальна політика» Представництва Європейського Союзу в Україні.

Українських експортерів також чекає низка оновлень, зокрема інструмент для пошуку коду УКТЗЕД при виході на зовнішні ринки. Іноземні користувачі за допомогою фільтрів можуть сортувати профілі компаній у Каталозі українських експортерів для зручного пошуку потенційних партнерів. 

«Портал Дія.Бізнес — результат роботи, яка йшла всупереч консервативним підходам, що існували в Уряді, адже досягти цього результату класичними методами було неможливо. Партнерства, донори, відкрита комунікація — це те, що дає змогу робити такі зміни. Офіс ефективного регулювання BRDO працює над дерегуляцією з 2015 року для того, щоб полегшити життя підприємців. МРГ з дерегуляції, до роботи якої долучений BRDO, переглянула 1 323 інструменти держрегулювання, як-от дозволи, ліцензії та інші обов’язкові документи для бізнесу. Третину цих інструментів Уряд вирішив скасувати. Тобто ми змогли довести, що не потрібно вимагати від підприємців 300–400 дозволів та ліцензій, щоб вони витрачали ресурс на розвиток власного бізнесу. Як можна виміряти дерегуляцію? Через гроші, які бізнес або економить, або витрачає на дотримання законодавства. За розрахунками експертів SMEPIS, очікуваний економічний ефект від дерегуляційних ініціатив становить 15,7 млрд грн економії для бізнесу», — зазначив Олексій Дорогань, заступник керівника проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO

На оновленому порталі зʼявилися нові розділи: Дія.Бізнес Старт, Дія.Бізнес Розвиток, Дія.Бізнес Експорт, Дія.Бізнес Жінкам, Дія.Бізнес Ветеранам, а також розділ, присвячений цифровізації бізнесу — Дія.Бізнес Digital. Він містить каталог продуктів і послуг, тест на рівень підприємницьких здібностей — ентреграм для молоді, тест на рівень цифрової грамотності співробітників — цифрограм, ідеї для старту цифрового бізнесу та кібердіагностика бізнесу. 

«Компанія Mastercard багато років поспіль є стратегічним партнером Міністерства цифрової трансформації в розвитку ініціатив для малого та середнього бізнесу. Спільний запуск онлайн-порталу Дія.Бізнес, масштабна підтримка офлайн-центрів по всій Україні, відкриття першого центру Дія.Бізнес за кордоном, розробка спеціалізованих інноваційних сервісів та грантово-акселераційних програм для підприємців — це наші потужні спільні проєкти для цифровізації підприємницького досвіду та допомоги малому й середньому бізнесу в масштабуванні своєї справи. Ми раді й надалі залучати наш досвід та експертизу задля створення рішень, що створюватимуть нові можливості для українських підприємців», — зазначила Анжела Кашперук, віцепрезидентка з розвитку бізнесу Mastercard  в Україні та Молдові.   

Дізнатися більше про нові можливості порталу Дія.Бізнес можна за посиланням. А також ознайомитися з бета-версією порталу — https://business.diia.gov.ua

Подію ініціювали Міністерство цифрової трансформації України спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту й Дія.Бізнес у межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ Ukraine, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Партнер заходу — міжнародна технологічна компанія Mastercard.

Розробка оновленого порталу Дія.Бізнес  реалізована з ініціативи  Міністерства цифрової трансформації України спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту та Дія.Бізнес у межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ Ukraine, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу.

З 18 вересня офіційно стартувала Єдина державна електронна система дозвільних документів (єДозвіл) https://e-license.gov.ua/, яка дозволить підприємцям отримувати ліцензії та інші дозвільні документи в електронній формі. Система була презентована під час заходу «Економічна політика України. Відновлення під час війни», проведеного Міністерством економіки України в Києві 16 вересня 2024 року. Проєкт єДозвіл фінансується Європейським Союзом у межах проєкту EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP.

У системі вже доступна перша послуга – з реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці https://diia.gov.ua/services/e-pidpriyemec. Вона є частиною доступної на порталі «Дія» комплексної послуги е-Підприємець, яку розробили та продовжують масштабувати за фінансової підтримки ЄС в межах проєктів EU4DigitalUA та DT4UA. У рамках цих проєктів Академія електронного управління підтримала розробку цієї послуги, а також її промоцію разом із FIIAPP.

До запровадження цієї послуги також долучалася команда Офісу ефективного регулювання BRDO. Завдяки роботі системи єДозвіл процес подання декларацій буде автоматизованим. Система прослідкує за повнотою інформації: вкаже, якщо якесь з полів не заповнено, або ж автоматично прийме декларацію, якщо всі поля заповнені коректно. 

Чому це важливо

Система єДозвіл створена для переведення в електронну форму процедур надання дозвільних документів для бізнесу.

В рамках першої черги єДозволу в Мінекономіки планують відцифрувати отримання найбільш масових послуг для бізнесу, серед яких ліцензії на ветеринарну практику, освітню дошкільну діяльність, провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

А вже у жовтні через єДозвіл можна буде отримати Висновок щодо продовження граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту. 

Проєкт єДозвіл реалізується Міністерством економіки України у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України та фінансується Європейським Союзом у межах проєкту EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP. 

Підтримка проєкту також надається DT4UA, що впроваджує E-Governance Academy. Консультаційна підтримка щодо розробки нормативно-правових актів для системи здійснюється проєктом EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Це важливий крок для підтримки вітчизняного виробництва та зміцнення обороноздатності.

Тендери включають два лоти:

«Мета цієї коаліції – забезпечити промислове виробництво FPV-дронів для технологічної переваги над ворогом на довгострокову перспективу. Важливо не лише масштабувати виробництво на Заході, але й підтримати українські компанії. Тому ми вперше залучаємо вітчизняних виробників до участі у тендерах», – зазначила Катерина Черногоренко, заступниця Міністра оборони України з питань цифровізації.

Чому це важливо?

До чого тут BRDO?

Команда BRDO розробила модель залучення українських виробників та сприяла її узгодженню з країнами-учасницями Коаліції дронів. Цей проєкт став можливим завдяки лідерству Міністра оборони України Рустема Умєрова та заступниці Міністра оборони з питань цифровізації Катерини Черногоренко.

Реєструйтеся та подавайте заявки на сайті Міністерства оборони Великої Британії

Офіс ефективного регулювання BRDO — один із ключових незалежних експертно-аналітичних центрів в Україні. Ми розробляємо державні політики для перетворення України на європейську демократичну державу з ефективним управлінням та розвиненою економікою.

Основні обов’язки:

Вимоги:

Бажано:

Ми пропонуємо:

Резюме і мотиваційний лист із зазначенням очікуваного розміру чистої винагороди (не більше сторінки) надсилайте на адресу [email protected]. У темі листа обов’язково зазначайте назву посади, на яку претендуєте.

Офіс ефективного регулювання BRDO — один із ключових незалежних експертно-аналітичних центрів в Україні. Ми розробляємо державні політики для перетворення України на європейську демократичну державу з ефективним управлінням та розвиненою економікою.

Основні обов’язки:

Вимоги:

Бажано:

Ми пропонуємо:

Резюме і мотиваційний лист з зазначенням очікуваного розміру чистої винагороди (не більше сторінки) надсилайте на адресу [email protected]. У темі листа обов’язково зазначайте назву посади, на яку претендуєте.

Кабінет Міністрів України ухвалив нову редакцію покрокового плану для прискорення дерегуляції. Основою плану стали рішення Міжвідомчої робочої групи з прискореного перегляду інструментів державного регулювання (МРГ) щодо скасування або оптимізації інструментів, розроблені спільно з експертами та з урахуванням запитів бізнесу. Ці зміни спрямовані на полегшення умов для підприємців та створення сприятливого середовища для розвитку бізнесу в Україні.

Що містить план для прискорення дерегуляції?

План для прискорення дерегуляції скасовує застарілі, неактуальні інструменти державного регулювання, наприклад:

Очікуваний загальний економічний ефект у зв’язку зі скасуванням вказаних вище інструментів державного регулювання становить понад 73 млн грн.

В той же час, загальний прогнозований економічний ефект від виконання рішень МРГ становить 15,7 млрд грн.

Згідно з планом, центральні органи виконавчої влади повинні виконати значну частину роботи до кінця 2024 року.

Документ було затверджено для реалізації реформи «Поліпшення регуляторного середовища» в межах Ukraine Facility, а також планів виконання рекомендацій Єврокомісії щодо Пакета розширення ЄС 2023 року і пріоритетних дій Уряду на 2024 рік. 

Нагадаємо, що Міжвідомча робоча група з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (МРГ) за час своєї роботи переглянула 1323 регуляторних інструменти для бізнесу. З них 456 було рекомендовано до скасування, а 584 — до спрощення. Наразі вже скасовано 122 інструменти. До МРГ увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби.

Офіс ефективного регулювання BRDO долучився до роботи МРГ в межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю SMEPIS і не обовʼязково відображає думку Європейського Союзу.

Офіс ефективного регулювання BRDO — один із ключових незалежних експертно-аналітичних центрів в Україні. Ми розробляємо державні політики для перетворення України на європейську демократичну державу з ефективним управлінням та розвиненою економікою.

Основні обов’язки:

Вимоги:

Бажано:

Ми пропонуємо:

Досвід співпраці з проектами неурядових організацій буде перевагою.

Резюме надсилайте на адресу [email protected]. У темі листа обов’язково зазначайте назву посади, на яку претендуєте. Резюме надсилати українською та англійською мовами одночасно.

Протягом 27-30 серпня у Львові відбувався чотириденний інтенсив з open data курсу «Журналістика даних». Захід об’єднав викладачів Львівського національного університету імені Івана Франка та Національного університету «Запорізька політехніка», які зможуть ефективніше впроваджувати нову програму «Журналістика даних» уже цього навчального року.

Цей інтенсив дозволив викладачам значно поглибити свої знання у сфері відкритих даних, отримати практичні рекомендації з викладання курсу «Журналістика даних» від провідних фахівців та розширити мережу професійних контактів. Крім того, учасники обговорили можливості для спільних проєктів, спрямованих на популяризацію відкритих даних в Україні.

Чому це важливо?

Модульний курс «Журналістика даних» є важливим кроком у впровадженні політики відкритих даних в Україні. Завдяки цій програмі університети зможуть підготувати нове покоління фахівців, здатних працювати з великими обсягами даних, аналізувати їх і створювати доступні інформаційні продукти. 

Нагадаємо, що цього року курс “Журналістика даних” впроваджується в програмах таких університетів: 

  • Львівський національний університет імені Івана Франка; 
  • Національний університет “Запорізька політехніка”; 
  • Волинський національний університет імені Лесі Українки;
  • Український Католицький Університет.

Інтенсив з open data курсу «Журналістика даних» проведено за ініціативи Міністерства цифрової трансформації України та за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID і UK Dev. Партнер у реалізації проєкту — Офіс ефективного регулювання BRDO. 

Офіс ефективного регулювання BRDO — один із ключових незалежних експертно-аналітичних центрів в Україні. Ми розробляємо державні політики для перетворення України на європейську демократичну державу з ефективним управлінням та розвиненою економікою.

Вимоги:

Основні обов’язки:

Бажано:

Ми пропонуємо:

Знання енергетичного сектору ЄС та досвід співпраці з проектами неурядових організацій буде перевагою.

Резюме надсилайте на адресу [email protected]. В темі листа обов’язково зазначайте назву посади, на яку претендуєте. Резюме бажано надсилати українською та англійською мовами одночасно.

Наша держава провела український етап європейської премії European Enterprise Promotion Awards (EEPA) та відзначила вітчизняних лідерів підприємництва. 

«Європейський Союз і надалі підтримує українські МСП через низку програм EU4Business, що, серед іншого, сприяють налагодженню нових зв’язків і інтеграції українських партнерів до європейських практик. Премія  European Enterprise Promotion Awards, до якої вкотре долучається Україна, є одним із потужних майданчиків підтримки підприємництва, відзначення найкращих ініціатив, бізнес-мережування і лідерства. Цьогоріч завдяки широкомасштабній національній кампанії ще більше українських учасників дізналися про відзнаку і долучилися до конкурсу, в результаті якого найкращі проєкти будуть представлені на європейському рівні й знову засвідчать талант і стійкість українців попри виклики війни», – зазначила Ірина Губарець, координаторка проєктів у секторі конкуренції та підтримки бізнесу Представництва Європейського Союзу в Україні.

119 аплікантів подали заявки на участь у конкурсі. В фінальному турі відбору представники проєктів наживо презентували журі свою діяльність.

Серед фіналістів було обрано по одному переможцю в кожній з шести категорій: 

Два проєкти-переможці поїдуть на європейську церемонію нагородження ЕЕРА в рамках #SMEassembly2024, що відбудеться в Угорщині в листопаді 2024 року. Журі визначило, що цьогоріч Україну представлятимуть проєкт «Кліматичні інноваційні ваучери» та проєкт «Нова економіка Івано-Франківська — підтримка нових кластерів інноваційної економічної діяльності (NEF)»

Окрему нагороду гран-прі як найбільш креативна та надихаюча бізнес-ініціатива в Україні отримав проєкт «Розвиток міжнародного підприємництва».

Журі конкурсу: 

Проведення відбору координувало Міністерство економіки України.

Національна премія Ukrainian Enterprise Promotion Awards 2024 ініційована Міністерством економіки України, Міністерством цифрової трансформації України й Офісом з розвитку підприємництва та експорту в межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, Офісом ефективного регулювання BRDO та Civitta Ukraine за фінансової підтримки European Union in Ukraine.