Майже третину чинних інструментів державного регулювання у сферах авіації, автомобільних доріг, безпеки на транспорті, залізниці, зв’язку, судноплавства, туризму пропонується скасувати або осучаснити.
Відповідне рішення ухвалено на засіданні МРГ з дерегуляції, яку очолюють Перший віце-прем’єр-міністр — Міністр економіки України Юлія Свириденко та віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
У засіданнях також беруть участь представники провідних аналітичних центрів, зокрема Офісу ефективного регулювання BRDO. За результатами рішень МРГ будуть розроблені проєкти НПА, які проходитимуть загальну процедуру погодження між ЦОВВ включно з громадськими обговореннями щодо запропонованих змін.
На останньому засіданні МРГ було проаналізовано 153 інструменти держрегулювання, що перебувають у компетенції Мінінфраструктури та центральних органів виконавчої влади, підпорядкованих міністерству.
Так, 49% проаналізованих чинних інструментів стосуються авіаційної галузі, 26% — судноплавства, 16% — безпеки на транспорті.
За результатами розгляду рекомендовано скасувати дозвольні документи, як-от:
- Погодження про влаштування на дорогах загального користування стоянок автомобільного транспорту, що охороняються
- Сертифікат на право продажу повітряних перевезень
- Дозвіл на право здійснення туристичного супроводу тощо
Оптимізувати планують такі інструменти держрегулювання:
- Ліцензія на провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів залізничним транспортом (зокрема, ринок таксі)
- Погодження маршруту великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів
- Дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах загального користування
- Свідоцтво про встановлення категорії готелю чи іншому об’єкту, що призначається для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)
- Свідоцтво про відповідність транспортного засобу вимогам Угоди про міжнародні перевезення швидкопсувних харчових продуктів та про спеціальні транспортні засоби, які призначені для цих перевезень тощо.
Нагадаємо, раніше МРГ розглянула та сформувала пропозиції щодо скасування чи оптимізації більше 70% інструментів держрегулювання зі сфери компетенції Міністерства економіки та більше 80% – Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів.