Громадська організація «Офіс ефективного регулювання» оголошує тендер на надання послуги з проведення комплексної оцінки стану управління людськими ресурсами в організації та підготовки плану заходів з удосконалення системи управління персоналом.
Наша мета — вдосконалити систему управління персоналом, налагодити процеси рекрутингу, найму та підтримки експертів.
Продукти надання послуги:
1. План заходів з удосконалення системи управління персоналом
2. Профілі спеціалістів на ключові позиції
3. Відібраний кандидат на позицію HR-спеціаліста.
Діяльність, що має виконуватись:
-
Аналіз поточного стану управління персоналом у компанії. Оцінка внутрішнього іміджу організації серед залучених експертів. Аналіз ринку. Формування пропозицій/рекомендацій щодо підвищення конкурентоспромжності організації на ринку праці, підвищення мотивації залучених експертів.
-
Аналіз процесів рекрутингу та контрактування експертів. Опис політик і процедур для пошуку, найму та звільнення експертів короткострокових та довгострокових проєктів.
-
Формування профілів на ключові позиції (керівник напрямку, проєктний менеджер, юрист, аналітик).
-
Формування профілю штатного HR-спеціаліста.
-
Рекрутинг HR-спеціаліста згідно з профілем.
Вимоги до виконавців
Перелік документів, які треба надати постачальнику послуг на участь у тендері:
– комерційна пропозиція/лист зацікавленості із зазначенням очікуваного строку підготовки звіту;
– резюме з зазначенням досвіду роботи;
– програма/план робіт протягом періоду виконання проєкту;
– реєстраційні документи ФОП 3-я група єдиного податку або юрособи.
Термін подачі тендерних пропозицій
Четвер, 01 лютого 2024
Тематики
Кадровий менеджмент в ОГС
Для кого надаватиметься послуга?
НГО
Контактна особа
Горюнова Яна,
[email protected]
Українській армії критично необхідна цифровізація, яку запроваджує законопроєкт №10062. Команда BRDO, яка долучилася до розробки документа, приєднується до Міноборони, Генерального штабу, Міністерства цифрової трансформації та ДССЗЗІ і закликає Верховну Раду України ухвалити ЗП.
❓Чому це важливо?
ЗП №10062 розблокує цифровізацію української армії і дозволить їй діяти більш ефективно та мобільно. Електронні сервіси, передбачені документом, стануть в нагоді і військовослужбовцям, і військовозобов’язаним.
Положення законопроєкта дозволять вирішити дві нагальні проблеми української армії:
- убезпечить зберігання та пришвидшить збір військових даних;
- переведе в онлайн-формат послуги та процеси для військових.
❓Що зміниться завдяки ЗП №10062?
- Міністерство оборони України посилить кіберзахист своїх даних та зможе розміщувати свої ІТ-системи у хмарних сховищах країн-членів НАТО. Така практика вже широко розповсюджена в Збройних Силах США, Великої Британії, Австралії та інших союзників. Дані будуть надійно захищені та зашифровані.
Завдяки цьому розшириться доступ української армії до розвідданих союзників, прискориться розробка та розгортання нових бойових систем та електронних сервісів для війська, посилиться захист даних від кібератак ворога тощо.
Окремо відзначимо, що розміщення військових ІТ-систем закордоном дозволить вивільнити засоби ППО, які наразі захищають національні дата-центри від постійних ракетних обстрілів. Натомість цей ресурс буде використовуватися для прикриття інших об’єктів військової та цивільної інфраструктури.
- МО удосконалить реєстр призовників, військовозобовʼязаних та резервістів, зокрема, в частині налагодження взаємодії між реєстрами, використання даних щодо військового обліку тощо. Роботодавці та заклади освіти, які ведуть персональний військовий облік осіб (своїх співробітників та студентів) у паперовому вигляді, отримають можливість вести його в електронному кабінеті.
- Буде дозволено створювати і використовувати військово-облікові документи (сертифікати) в цифровому форматі.
- МО створить реєстр військовослужбовців ЗСУ та Державної служби спеціального транспорту. Наявні в реєстрі дані будуть використовуватися новим цифровим порталом, де військовослужбовці та військовозобов’язані зможуть отримувати сервіси онлайн. Зокрема, з’явиться можливість надання статусу УБД в автоматичному режимі онлайн та офлайн за наявності необхідних даних в системі.
ЗП №10062 дозволить підвищити обороноспроможність країни. Команда BRDO вважає за честь долучитися до розробки цього критично важливого документа та закликає народних обранців якнайшвидше ухвалити законопроєкт.
UPD: ЗП № 10062 ухвалено 16.01.2024.
В Україні буде запущено Єдиний державний реєстр домашніх тварин – його програмне забезпечення розробляє команда BRDO на платформі Дія.Engine.
Чому це важливо для ветспільноти?
Українським ветеринарам вперше презентували Реєстр на Міжнародній науково-практичній конференції IVC Winter 2023 у грудні минулого року. До події долучилися заступник міністра аграрної політики та продовольства України Денис Башлик, Головний державний ветеринарний інспектор України, заступник Голови Держпродспоживслужби Ольга Шевченко та радник Міністра цифрової трансформації України Артем Михайлюк.
Демонстрацію того, як буде відбуватися реєстрація та пошук тварин за допомогою реєстра, для ветеринарної спільноти провела Катерина Парунова, проєктна менеджерка BRDO. На заході також виступили представники ІТ-рішень для ветеринарів, які стали партнерами проєкту і погодились безкоштовно надати ветеринарам функціонал реєстрації тварин у Єдиному державному реєстрі домашніх тварин.
Проєкт має практичні та стратегічні переваги для ветеринарів, адже по суті він прибирає монополію державних клінік на реєстрацію тварин. Так, Реєстр може сприяти додатковому попиту на ветеринарні послуги, привести в клініки клієнтів і створити безкоштовні маркетингові можливості.
Як працюватиме Реєстр?
Власники тварин зможуть добровільно та безоплатно зареєструвати своїх улюбленців під час візиту до ветеринарного лікаря. Спочатку Реєстр міститиме інформацію про котів, та собак, далі ця можливість буде маштабована на інших тварин.
Під час реєстрації тварини формується її профайл, який містить інформацію про власника, опис тварини дані про клінічний огляд, проведені вакцинації, стерилізацію, обробки та інші ветеринарні маніпуляції. Додатково у Реєстрі можна буде зафіксувати зміну власника, а також інформацію про втрату або знайдення домашньої тварини. Така інформація буде доповнюватись та оновлюватись під час кожного наступного візита до ветеринара.
Що змінить запровадження Реєстру?
Ідентифікація домашніх котів та собак є вимогою законодавства ЄС.
Впровадження Реєстру ще на один крок наблизить Україну до створення ветеринарного паспорта тварини в Дії, аби документи домашніх улюбленців завжди були під рукою.
Також Реєстр дозволить:
- мати точну інформацію про актуальну кількість домашніх тварин в Україні;
- оцінити рівень вакцинації тварин від сказу та інших захворювань;
- суттєво полегшити пошук загублених тварин: користувачі зможуть повідомляти про знайденого улюбленця або про втрату свого;
- оптимізувати облік, утримання та прилаштування безпритульних тварин;
- створити централізовану систему ветеринарних даних домашніх тварин для зручності власників та ветеринарів і в перспективі – полегшити відновлення втрачених паперових документів на основі даних з Реєстру;
- знизити ризики шахрайства із втраченими тваринами;
- сприяти формуванню культури відповідального поводження з тваринами.
Проєкт з запровадження ідентифікації та реєстрації домашніх тварин уже підтримали провідні українські та міжнародні ветеринарні і зоозахисні організації: Всеукраїнська гільдія ветеринарів – ВГВ, Українська асоціація лікарів ветеринарної медицини (USAVA), Спілка власників ветеринарної справи, Асоціація зоозахисних організацій України, UAnimals, Happy Paw, Save Pets of Ukraine, Four Pows, Eurogroup for Animals, International Fund for Animal Welfare (ifaw) та багато інших.
Проєкт створено за ініціативи Міністерства аграрної політики та продовольства України і Держпродспоживслужби та реалізується за участі Міністерства цифрової трансформації України в межах та за рахунок коштів програми міжнародної технічної допомоги «Інноваційна лабораторія підтримки асоціації Україна-ЄС (ІнноЛабЄС)», що реалізується німецьким товариством міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ Ukraine) GmbH» у партнерстві з Фондом Східна Європа за фінансової підтримки Уряду Федеративної Республіки Німеччина через Федеральне міністерство економічного співробітництва та розвитку (BMZ).
В українських СанПіНах міститься велика кількість інструментів державного регулювання (погоджень, сертифікатів, ліцензій тощо), більшість з яких вже не мають жодного сенсу і лиш обтяжують діяльність підприємців.
Які варто лишити, а яких — позбутися?
За результатами останнього засідання МРГ з дерегуляції переглянула вищезгадані інструменти та ухвалила таке рішення:
- Лише 10% з них досі є актуальними.
- Решту 74% рекомендовано скасувати, а 16% – осучаснити.
Чому українському бізнесу був необхідний цей перегляд?
СанПіНи, або державні санітарні правила та норми – це обов’язкові для виконання НПА центрального органу виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сфері охорони здоров’я, встановлюють медичні вимоги безпеки щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів. Їх недотримання створює загрозу здоров’ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення.
У межах підготовки до засідання МРГ команда BRDO аналізувала поточний стан НПА, якими затверджені СанПіНи.
«Під час інвентаризації та перегляду ми виявили 298 чинних інструментів державного регулювання, які містяться в державних санітарних нормах та правилах. Це вкрай високий показник, адже складає третину від загальної кількості інструментів державного регулювання, що були виявлені протягом року роботи МРГ», – пояснила Ганна Башняк, керівниця сектору «Регуляторна політика» BRDO.
Які інструменти будуть скасовані, а які – цифровізовані в результаті перегляду?
221 регуляторний інструмент в державних санітарних правилах і нормах МРГ з дерегуляції вважає неактуальними або такими, що дублюються з іншими інструментами державного регулювання. Загалом це 74% від загальної кількості опрацьованих інструментів.
Наприклад, пропонується скасувати:
- Погодження проєкту перепрофілювання підприємства
- Погодження використання пічного опалення в комп’ютерних ігрових закладах, що розташовані у сільській місцевості, з кількістю ігрових місць до 10
- Погодження тексту етикетки для маркування питної води фасованої та іншої супровідної інформації щодо її походження та властивостей
- Погодження матеріалів для виготовлення друкованих виробів
47 інструментів рекомендовано оптимізувати та привести у відповідність до чинного законодавства (16%).
Наприклад, оптимізувати пропонується :
- Експертний висновок про якість і безпеку продукції тваринного та рослинного походження
- Реєстрацію хімічних та біологічних речовин, синтетичних та полімерних матеріалів, які призначені для використання у вугільній промисловості
- Дозвіл на реалізацію готових яйцепродуктів з підприємства
Без змін пропонується залишити 30 регуляторних інструментів із 298, тобто лише 10%.
Реформа дерегуляції триває. Нагадаємо — аби спростити умови ведення бізнесу, у січні 2023 року Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з дерегуляції, яка вже переглянула 1323 регуляторних інструментів для бізнесу. З них 456 рекомендовано скасувати, 584 – спростити. Станом на 12 грудня, скасовано вже 100 інструментів.
За підтримки Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Офіс ефективного регулювання BRDO готує аналітику щодо доцільності збереження чи скасування регулювань, бере участь у засіданнях МРГ та розробці відповідних нормативно-правових актів.
Верховна Рада України ухвалила в цілому проєкт Закону №7457 «Про регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis)», розроблений за участі команди BRDO. Він дозволить імплементувати в Україні найкращий світовий досвід у сфері регулювання обмеженого обігу рослин роду коноплі (Cannabis) в медичних, промислових цілях, науковій та науково-технічній діяльності.
У документі йдеться про дерегулювання обігу канабісу, смоли канабісу, екстрактів і настойок канабісу, а також тетрагідроканабінолу (його ізомерів та їхніх стереохімічних варіантів).
Чому це важливо?
Закон нарешті створює нормативні умови для законного обмеженого обігу канабісу в Україні. Він встановлює контроль за обігом сортів рослин роду коноплі (Cannabis) у визначених сферах діяльності відповідно до вимог міжнародного права та врегульовує вимоги до суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати операції, пов’язані з обігом сортів рослин роду конопель.
Завдяки ЗП №7457 розшириться доступ пацієнтів до необхідного лікування онкологічних захворювань та посттравматичних стресових розладів, отриманих внаслідок війни; будуть створені умови для проведення наукових досліджень ефективності конопель.
BRDO кілька років активно наголошує на необхідності вирішення питання медичного канабісу та декриміналізації технічних конопель (промислових). Команда BRDO долучались до розробки законопроєкту №7457 та бере участь в роботі МРГ з дерегуляції, яка влітку цього року рекомендувала ЗП до ухвалення.
Забруднення територій України вибухонебезпечними предметами – виклик, реагувати на який нашій державі варто вже сьогодні. Першочергове завдання – збільшення кількості операторів протимінної діяльності (ПМД), які зможуть їх очистити. Уряд налаштований стимулювати розвиток цього ринку.
Аби алгоритм відкриття такого бізнесу став зрозумілим і зручним для майбутніх операторів, команда BRDO разом з Міністерством економіки України підготувала для державного інфо-сервісу #StartBusinessChallenge покрокову інструкцію.
«Перед Україною та усім світом стоять небачені виклики. Зараз нам необхідно застосовувати нестандартні та асиметричні дії і на полі бою, і на наших звільнених, деокупованих територіях. Для прискорення розмінування ми покладаємося на кілька інструментів, які до нас ніхто і ніде не застосовував. Один з таких інструментів – це створення ринку.
Зрозумілі і захищені взаємини учасників такого ринку будуть пришвидшувати процес гуманітарного розмінування і захищатимуть інтереси обох сторін. Наша задача написати такі правила», – наголосив Ігор Безкаравайний, заступник міністра економіки України.
Які дозвільні документи необхідні та які процедури потрібно пройти для реєстрації бізнесу «Оператора протимінної діяльності в Україні»?
Деталі за посиланням https://sbc.regulation.gov.ua/startup/261?city=all.
Чому це важливо?
За даними ДСНС, станом на 17 лютого 2023 року в Україні загальна площа територій України, що внаслідок військової агресії рф можуть бути забруднені вибухонебезпечними предметами (ВНП), становить близько 174 000 км2. Кожен день зволікання з розмінуванням призводить до поранень та загибелі цивільних осіб.
Спроможність наявних операторів ПМД є неспівставною до масштабів теперішніх викликів. Зростає попит, але не пропозиція: за 2021 рік було сертифіковано 4 оператори ПМД, за наступні 1,5 роки повномасштабної війни – усього лише 18, Станом наразі загальна кількість операторів ПМД складає 23.
Наразі відкриття оператора ПМД є складною процедурою, яка має відмінності в різних органах сертифікації. Для того, аби спростити життя бізнесу, було розроблено вищезазначену інструкцію, яка детально описує всі етапи та необхідні документи для отримання сертифіката процесів ПМД.
В подальшому Уряд разом з BRDO планує уніфікувати та спростити порядок сертифікації операторів протимінної діяльності.
Окрім того, наявні проблеми в сфері протимінної діяльності та блоки для розвитку ринку операторів ПМД в Україні будуть розглянуті на засіданнях МРГ з дерегуляції, аби ухвалити рішення щодо їх врегулювання. Слідкуйте за новинами на сайті https://deregulation.me.gov.ua/
Офіс ефективного регулювання BRDO долучився до роботи МРГ в межах проєкту EU4busines: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civitta.
Перший е-Сертифікат про походження деревини було згенеровано на Єдиній екологічній платформі ЕкоСистема. Це нововведення – черговий крок в рамках комплексної реформи лісової галузі України, над якою команда BRDO працює останні 7 років.
Як отримати Сертифікат про походження деревини онлайн?
Тепер бізнесу для отримання Сертифікату та підтвердження легальності деревини не потрібно фізично подавати заяву та документи на оформлення, а потім забирати Сертифікат в паперовому вигляді.
Для отримання е-Сертифікату заявнику необхідно:
- Пройти ідентифікацію та автентифікацію з використанням електронного підпису на платформі ЕкоСистема
- Надіслати заяву разом з копіями відповідних документів;
- Отримати Сертифікат в електронній формі.
Покрокова інструкція: https://www.ukrforest.com/EducationalMaterials
Чому це важливо?
Електронна послуга була реалізована на виконання постанови КМУ № 483 «Про реалізацію експериментального проекту щодо видачі спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубного квитка) та сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів в електронній формі». Мета реформи – запровадити в цій сфері прозорі та ефективні механізми управління.
Нагадаємо, що в 2017 році команда секторсту «Сільське господарство» BRDO опублікувала зелену книгу (дослідження) «Регулювання ринку деревини», в якому висвітлюються ключові проблеми галузі та шляхи їх вирішення. За 2 роки розпочалася реалізація викладених в дослідженні BRDO пропозицій.
Уряд запровадив електронний облік деревини, що стало першим кроком до запобігання незаконним рубкам та нелегальному обігу деревини ▶️ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1142-2019-%D0%BF#n29
Далі держава запровадила продаж необробленої деревини на електронних аукціонах, що створило прозорий, зручний та доступний механізм обігу деревини на ринку ▶️ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2019-%D0%BF#Text
Цифровізація видачі документів дозвільного характеру – наступний крок комплексної реформи лісової галузі. Проте далеко не останній.
Над цифровізацією цієї послуг працювали експерти Офісу ефективного регулювання BRDO спільно з Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України та Державне агентство лісових ресурсів України в рамках проєкту USAID/UKaid TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах.
На Дія.Саміт презентували послугу е-Підприємець.
Ця послуга дозволяє за однією заявою отримати сервіси, необхідні для ведення власної справи.
е-Підприємець містить 8 послуг для бізнесу, серед яких: реєстрація ФОП, відкриття банківського рахунку, реєстрація пожежної декларації, податкові послуги й інші. Відтепер не треба буде ходити по різних установах, збирати довідки та зайві папірці, щоб отримати послуги, треба лише мати гаджет та 20 хвилин вільного часу.
Як розроблялася послуга?
Офіс ефективного регулювання BRDO ще з 2017 року системно працював над втіленням ідеї відкриття бізнесу онлайн. Зокрема, у білій книзі «Ліцензування як інструмент обмеження доступу до ринків» і в зеленій книзі «Аналіз інструментів доступу до ринків» було проаналізоване регуляторне середовище і перешкоди, що заважають підприємцям вести бізнес.
У 2020 році команда BRDO спільно з Міністерством цифрової трансформації і проєктом EU4DigitalUA розробила проєкти постанов Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності» і «Про зміни до Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг».
Проєктом EU4DigitalUA спільно з Мінцифрою були опрацьовані бізнес-процеси, сформовані вимоги до розробки і супроводжено процес розробки, що ще триває – адже в комплексі планується ще більше послуг.
Унікальністю комплексної послуги є відсутність однієї точки початку – тобто кожен може обрати, замовляти всі послуги чи тільки ті, що потрібні користувачу.
Це дозволило надавати комплексні послуги на державному порталі Дія усім, хто за ними звертався. У 2021 році була затверджена постанова КМУ від 04 серпня 2021 року № 808 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності», також розроблена за участі BRDO.
Окрім цього, із 2018 року функціонує портал Start Business Challenge, розроблений командою BRDO, покликаний зібрати всю інформацію про дозвільні документи, необхідні для відкриття різних видів бізнесу, – від кавʼярні до лісопилки. Із 2022 року портал інтегрований із Дія.Бізнес. А протягом 2022 року тривала розробка комплексної електронної послуги «e-Підприємець», ініційована BRDO, що базується на попередніх напрацюваннях.
Як скористатися послугою?
Потрібно зайти на портал Дія та заповнити заяву.
Після авторизації на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія», переходить у розділ «Мій бізнес» та обирає послугу «е-Підприємець». Якщо авторизація на Порталі відбувалася за допомогою КЕП юридичної особи, тоді можливість відкрити бізнес «з нуля» не надається і користувач переходить до вибору супутніх послуг.
Після вибору відкриття бізнесу «з нуля», користувач має здійснити такі кроки:
- обрати послуги самостійно або за допомогою опитувальника;
- заповнити реквізити юридичної особи, що підлягає реєстрації;
- вибрати форму оподаткування;
- заповнити інформацію щодо обраних послуг на кроці «Обрані послуги»;
- перевірити та підтвердити правильність даних;
- підписати сформовану комплексну заяву КЕП та очікувати на рішення.
Отримати послугу можна буде на будь-якому етапі запуску чи розвитку власної справи. Наприклад, дійсні ФОП зможуть розширити бізнес.
Наразі послуга на етапі тестування і запрацює найближчим часом для усіх українців.
Комплексна послуга е-Підприємець розробляється у межах проєкту EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом та впроваджується Академією електронного управління Естонії.
Мета – посилити українську систему інновацій та розвиток відповідної державної політики.
Ключовим фактором для швидкої відбудови та трансформації країни є інноваційне підприємництво. Глобальна візія визначає вектори розвитку інноваційного майбутнього та встановлює ключові пріоритети.
У фокусі – вдосконалення оборонно-технічного сектору, покращення якості життя громадян через сучасні медичні та біотехнологічні рішення, екологічна відбудова з акцентом на “зелені” тренди, розумні технології міст та урбанізація, розвиток людського капіталу, підтримка цифрової грамотності та STEM-освіти, а також розбудова економіки без кордонів. Зокрема:
- Безпілотні підводні апарати (AUV)
- Напівпровідники
- Штучний інтелект
- GreenTech
- MedTech
- BioTech
- DefenсeTech
- Edtech
- Кібербезпека
- Розширена реальність (XR)
- AgriTech
- Адаптивна економіка
Візія пропонує нову організаційну структуру менеджменту, що дозволить ефективно формувати й реалізовувати політику у сфері інновацій:
- Мінцифра відповідатиме за посилення координації;
- Рада з розвитку інновацій — за обговорення, підготовку й погодження стратегії;
- Заступники з цифрової трансформації (CDTO) у міністерствах — за формування інноваційної політики в різних галузях;
- CDTO в областях — за впровадження політики в регіонах;
- Державна агенція з розвитку інновацій — за реалізацію стратегії й пошук інвестицій в інновації.
Глобальна інноваційна візія України містить чотири розділи: “Інновації сьогодні”, “Інновації майбутнього”, “Інноваційна візія України 2030” та “Стратегія інновацій”. Детальний аналітичний документ на понад 100 сторінках охоплює всі сектори і доступний за посиланням: https://winwin.gov.ua.
Мінцифри оголошує громадське обговорення стратегії. Долучайтеся до обговорення – надсилайте пропозиції і коментарі на [email protected].
Команда Офісу ефективного регулювання BRDO рада виступати партнером з напрацювання стратегії.
Запрацював новий сайт, завдяки якому кожен українець може розібратися в ключових питаннях реформи дерегуляції ▶️ https://deregulation.me.gov.ua/
Вже 11 місяців в Україні триває масштабна дерегуляція економіки: уряд зменшує свій контроль над діяльністю бізнесу, скасовуючи чи оптимізуючі застарілі та неефективні ліцензії, дозволи, погодження. У січні 2023 року для цього було створено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (МРГ з дерегуляції). Результатом реформи має стати суттєве полегшення ведення бізнесу для українських підприємців.
❓ Як працює міжвідомча робоча група з дерегуляції (МРГ)?
❓ Які рішення ухвалюються на її засіданнях?
❓Яким є актуальний стан НПА, що розробляються на виконання рішень МРГ?
Оновлений ресурс дає відповіді на кожне з цих питань.
Також сайт має спростити комунікацію між державою та бізнесом: за лінком ви знайдете зручну форму зворотнього зв’язку для підприємців, які хочуть висловити свої враження чи побажання стосовно свіжих дерегуляційних ініціатив, а також опитувальник.
Ресурс розробляється в рамках проекту EU4business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ, BRDO та Civita. Також в межах проєкту до роботи МРГ долучається Офіс ефективного регулювання BRDO.
Коаліція Ukraine Support Team (UST) запрошує долучитись до обговорення процесів, пріоритетів та принципів відновлення регіонів, постраждалих наслідок військової агресії рф проти України.
Форум “REBUILDING LIVES: ПРІОРИТЕТИ ТА ПРИНЦИПИ ВІДНОВЛЕННЯ” стане майданчиком, на якому зберуться представники центральної та регіональної влади, донорські організації, громадянське суспільство, бізнес та інші стейкхолдери процесів відновлення, з метою координації спільних зусиль задля ефективної відбудови України.
У фокусі обговорення на форумі:
- – Перші кроки у відновленні громад: бачення процесів відновлення на національному рівні, проблеми на місцях та можливості вдосконалення, співпраця з донорами;
- – Підходи до пріоритезації потреб відновлення;
- – Досвід донорів та партнерів у співпраці з громадами, плани та можливості для
вдосконалення;
- – Підготовка до відбудови України, роль бізнесу у відбудові.
Коли: 13 грудня 2023 року, 10:00
Де: м. Київ, вулиця Князів Острозьких, 2, “Освіторія Хаб” Формат участі: онлайн та офлайн
Організатор: Ukraine Support Team (UST)
ПРОГРАМА
09:30
|
10:00
|
Реєстрація учасників, вітальна кава
|
10:00
|
10:15
|
Відкриття форуму, вітальне слово.
Олена Колтик, керівниця коаліції Ukraine Support Team (UST)
|
|
Олександр Кубраков, Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України (tbc)
|
Вільфрід Їльге, Старший радник проєкту Stabilization Platform (онлайн)
|
10:15
|
11:15
|
Панельна дискусія 1: Спроможність громад для відновлення
Модератор: Олена Колтик, керівниця коаліції UST
|
|
Олена Шуляк, Голова партії «Слуга народу», Голова Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування (tbc)
|
Олександр Бутенко, Заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України
|
Руслан Кравченко, голова Київської ОВА
|
Христофорос Політіс, Заступник постійного представника ПРООН
|
В’ячеслав Чаус, Голова Чернігівської ОВА (онлайн)
|
Єнс Мартін Альсбірк, Заступник Голови Місії Посольства Данії в Україні
|
Микола Марінов, заступник голови Миколаївської ОВА (онлайн)
|
Анна Новосад, експертка UST з освіти, співзасновниця SavED
|
11:15
|
12:15
|
Панельна дискусія 2: Донори та відновлення громад: lessons learned.
Модератор: Ксана Нечипоренко, експертка з міжнародного співробітництва UST, співзасновниця GoGlobal
|
|
Артем Гусак, радник заступника керівника Офісу Президента України
|
Ірина Новікова, заступник директора з питань швидкого відновлення Фонду “Партнерство за сильну Україну”
|
Лана Зеркаль, Надзвичайний та повноважний посол
|
Вікторія Кригіна, Директор Регіональної та Національної Програм UCBI/USAID
|
Іван Слободяник, Всеукраїнська асоціація громад (онлайн)
|
Олексій Оржель, старший експерт з питань енергетики, голова Київського офісу Секретаріату Energy Community
|
Представник UNICEF в Україні (tbc)
|
Олег Пилипенко, голова Шевченківської територіальної громади
|
12:15 12:45
|
Кава-брейк
|
12:45
|
13:45
|
Панельна дискусія 3: Люди і приватний сектор у відновленні
Модератор: Олена Колтик, керівниця коаліції UST
|
|
Тетяна Бережна, заступник Міністра економіки України
|
Володимир Чередніченко, Заступник голови Луганської ОВА
|
Юрій Каціон, заступник голови правління АТ Ощадбанк
|
Анна Дерев’янко, Виконавчий директор EBA (онлайн)
|
Олексій Дорогань, BRDO
|
Андрій Єрашов, Спілка українських підприємців (СУП)
|
Олексій Сівірін, Аналітичний центр Saturday Team
|
13:45
|
13:50
|
Заключне слово, закриття форуму
|
13:50
|
15:00
|
Фуршет, неформальне спілкування
|
Форум коаліції Ukraine Support Team реалізується Офісом ефективного регулювання BRDO за підтримки «Stabilisation Platform» на замовлення Федерального міністерства закордонних справ Німеччини.
✅ Почали перегляд системи державного нагляду та контролю. Реформа діяльності державних інспекцій має на меті перебудувати систему інспекцій з каральної на превентивну, підвищити сервісну складову контролю та оптимізувати кількість державних інспекцій та їх сфер.
Чому це важливо?
Державні перевірки завжди асоціювалися в українських підприємців із корупцією. Адже наявна система державного контролю переважно орієнтована на те, щоб виявити порушення у бізнесу і застосувати санкції у вигляді штрафів. Із року в рік кожна друга перевірка фіксує порушення – але кількість порушень, незважаючи на застосовані штрафи, не зменшується. Окрім цього, підприємці оскаржують накладення штрафів у суді на свою користь.
МРГ планує зосередитись на пошуку шляхів вирішення двох ключових проблем:
- Діяльність органів контролю направлена на виявлення порушень та застосування санкцій, а не на запобігання правопорушенням (карально-репресивний характер). Змінити систему контролю з карально-репресивної на превентивну із акцентом на ризик-орієнтований підхід до перевірок бізнесу покликані законопроєкти # 5837 та # 5838 (підвищення штрафів інспекторів).
Нагадаємо, що ЗП # 5837, в розробці якого брав участь Офіс ефективного регулювання BRDO, зараз очікує на перше читання.
- Великий обсяг контрольно-наглядових функцій у інспекцій призводить до дублювання повноважень та подвійного навантаження на підприємців. Зменшити кількість інспекцій та контрольних функцій допоможуть аналіз повноважень органів і сфер контролю в рамках засідань МРГ з дерегуляції та подача Уряду узагальнених рекомендацій МРГ для прийняття остаточного рішення.
✅ Також під час засідання була презентована попередня концепція реформування природоохоронної сфери. В її результаті основна функція органів екологічного нагляду має змінитись із притягнення підприємств-шкідників до відповідальності на припинення шкоди довкіллю.
Основними принципами роботи нової державної природоохоронної інспекції було визначено:
- технологічність (інспектори будуть забезпечені необхідним технічним оснащенням);
- превентивність роботи;
- сучасний підхід (використання супутникових даних, доступ до реєстрів та баз, робота аналітичного центру);
- оновлена кадрова політика, що включає кваліфікаційну підготовку та працевлаштування ветеранів війни.
Загалом, МРГ з дерегуляції в рамках реформування роботи органів держнагляду та контролю планує переглянути роботу 50 наглядових органів в 126 сферах їхньої діяльності.
За підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Офіс ефективного регулювання BRDO готує аналітику щодо доцільності збереження чи скасування регулювань, бере участь у засіданнях МРГ та розробці відповідних нормативно-правових актів.
Звіт про вплив на довкілля, соціальну відповідальність і корпоративне управління (ESG reporting – ecological, social, and corporate governance reporting) – це звіт, опублікований компанією чи організацією про екологічні, соціальні та управлінські наслідки діяльності цієї компанії чи організації (далі – звіт ESG). У Директиві ЄС 2014/95/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 22 жовтня 2014 року щодо розкриття нефінансової інформації та інформації про різноманіття певними великими підприємствами та групами (NFRD) цей звіт називається «the management report», а в українському законодавстві його відповідник – «звіт про управління». Серед критеріїв, які оцінюються у звіті ESG, є, зокрема, вплив на довкілля (повітря, воду, ґрунти), соціальні (ставлення до співробітників, відсутність дискримінації за гендерними, расовими та іншими ознаками, а також вплив на населення тих громад, де працює організація), управлінські (прозорість і підзвітність, корпоративне управління, практики роботи з державними і регуляторними органами, дотримання законодавства, боротьба з корупцією).
Звіт ESG все активніше використовуються в усьому світі і в абсолютно різних сферах діяльності. У сфері надрокористування звіт ESG є особливо важливим, адже компанії, що працюють у цьому секторі, безпосередньо впливають на довкілля, на рівень життя тих громад, у яких працюють, а працівники таких компаній часто працюють зі збільшеними ризиками для життя і здоровʼя, а природні ресурси приваблюють корупціонерів й охочих обійти закон у пошуку великих грошей. Відповідно, звіт ESG є інструментом, що дозволяє доброчесним компаніям бути прозорими і відкритими.
Які переваги звітів ESG?
- Більша довіра інвесторів, кредиторів та клієнтів.
Згідно з найкращою міжнародною практикою, більшість грошових транзакцій відбуваються лише після перевірки звіту ESG. Так, інвестори, маючи перед собою звіт ESG компанії, отримують повну інформацію про компанію, рівень її корпоративної, соціальної, екологічної відповідальності, і на основі цього вирішують, інвестувати в неї чи ні. Отже, якщо компанія звітує щодо питань ESG, – її шанси на залучення інвестицій зростають.
- Саме через інструмент звіту ESG уряди, регулятори, НГО й громадянське суспільство перевіряють і контролюють компанії.
На міжнародній арені внутрішні та зовнішні зацікавлені сторони все більше вимагають прозорості та ефективності з питань ESG. Наприклад, підприємства гірничодобувної та видобувної промисловості та їхні стейкхолдери перебувають під все більшою увагою суспільства і державних органів, особливо щодо зменшення забруднення навколишнього середовища, сталого розвитку, охорони здоровʼя як працівників, так і пересічних громадян, розвитку місцевої інфраструктури тощо. Отже, звіт ESG надає компанії перевагу завдяки ефективній взаємодії із контролюючими органами і суспільством, а також, завдяки прозорості, є важливим інструментом для залучення необхідних фінансових ресурсів для довгострокового розвитку бізнесу.
- Використання звіту ESG надає такі можливості, як доступ до ресурсів, фінансування, клієнтів, зменшення витрат внаслідок ефективнішого використання природних ресурсів, залучення найкращих професіоналів внаслідок хорошої і проактивної репутації підприємства.
Звіт ESG є ефективним засобом, що дозволяє компаніям в одному документі відповісти на широкий спектр питань, які можуть поставити зацікавлені сторони. Однак створення звіту ESG може бути складним завданням, оскільки він має відповідати вимогам методології звітування.
Як у Європі та світі використовується ESG?
У Європейському Союзі та Великобританії звітність ESG є обов’язковою для більшості великих компаній. Компанії ЄС, що мають понад 500 співробітників, повинні складати щорічний звіт ESG (див. статтю 19а Директиви 2013/34/ЄС зі змінами, внесеними NFRD). Поточні вимоги незабаром також будуть розширені відповідно до Директиви щодо корпоративної звітності про сталий розвиток (CSRD), яка вже набрала чинності, але потребує національних законодавчих заходів держав-членів ЄС для її впровадження.
За межами Європи багато країн також запроваджують звіти ESG. У США звітність ESG наразі не є юридичною вимогою для компаній, але Комісія з цінних паперів і бірж запропонувала звітувати про кліматичний вплив певному переліку компаній.
Чи працює ESG-звітування в Україні у секторі надрокористування
В Україні існує законодавча база для ведення звітів ESG. Враховуючи їхнє все ширше застосування, зокрема у Європейському Союзі, до членства в якому прямує Україна, і переваги використання, експерти проєкту «Розробка нового Кодексу України про надра» проаналізували найкращі практики звітування ESG і європейську законодавчу базу. На основі аналітичного звіту експерти надали кілька рекомендацій, як процес ведення звітів ESG може бути вдосконалений в Україні і що треба зробити, щоб ці звіти були обовʼязковими для всіх видобувних компаній в українському секторі надрокористування.
- Внести зміни в українське законодавство для вдосконалення законодавчого механізму щодо звітування ESG.
У ЄС CSRD замінила Директиву щодо розкриття нефінансової та диверсифікованої інформації великими підприємствами та групами (NFRD) з метою структурування звітності ESG/сталого розвитку компаній ЄС з 2024 року. Гірничодобувний сектор в Україні вже має юридичні зобов’язання щодо дотримання звітності ESG (на основі NFRD) відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (Стаття 387 (1)(b), Додаток XXXV). Виходячи з цього, рекомендується, щоб через три роки (та/або після того, як гірничодобувні компанії в ЄС отримають будь-які уроки/досвід від запровадження CSRD у 2023 році) Україна внесла зміни до свого законодавства, що імплементує NFRD, та оновила його, включивши до нього всі вимоги CSRD.
- Переглянути чинні порядки і методології щодо змісту і структури звіту ESG.
Уряду України (через Міністерство природних ресурсів та захисту довкілля) рекомендовано розробити або переглянути наявні методичні рекомендації конкретно для сектору надр шляхом подальшої розробки інструкції, яка детально описує принципи звітності, орієнтованої на інвесторів, окреслює «покроковий» або системний підхід до здійснення процесу звітності ESG, а також матриці або показників ESG, які будуть використовуватися для процесу звітності. Після того, як положення CSRD будуть перенесені в українське законодавство, методичні рекомендації слід оновити відповідно.
- Інкорпорувати видобувні принципи Міжнародної ради гірничої промисловості і металів (ІСММ) в український сектор надрокористування на добровільній основі.
Світ все більше розуміє, що декарбонізація глобальної економіки, досягнення кліматичних цілей Паризької угоди та реалізація Цілей сталого розвитку ООН вимагають стійкого попиту на метали та мінерали протягом наступних десятиліть. Це призвело до більш ретельного вивчення того, звідки походять ці матеріали та чи відповідально вони виробляються.
Щоб реалізувати цю мету, ICMM запровадила десять принципів для сектору надрокористування, розроблених для посилення соціальних та екологічних вимог щодо таких питань, як трудові права, гендерна рівність, доступ до механізмів розгляду скарг, закриття шахт, забруднення та відходи:
- Етичне ведення бізнесу
- Ухвалення рішень на принципах стійкого розвитку
- Дотримання прав людини
- Ефективні стратегії управління ризиками
- Забезпечення охорони здоров’я та безпеки
- Екологічна ефективність
- Збереження біорізноманіття
- Відповідальне виробництво
- Соціальна ефективність
- Залучення зацікавлених сторін
Українському уряду пропонується схвалити ці принципи та заохочувати сектор надрокористування використовувати їх на добровільній основі. Таким чином, це також має покращити звітність ESG та оцінку за відповідними матрицями.
Проєкт «Розробка нового Кодексу України про надра» впроваджується Консорціумом у складі експертів Projekt-Consult (Німеччина), MinPol (Австрія) та Офісу ефективного регулювання BRDO (Україна). Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю Проєкту і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.